Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 11 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM119180
035-os BibID:
(MTMT)30629370
Első szerző:
Brezsnyánszky László (neveléstörténész)
Cím:
A bölcsészből természettudományi szakossá lett tanárjelölt hallgatók 1949-ben = Teacher Candidates Shifting from Arts to Natural Science in 1949 / Brezsnyánszky László
Dátum:
2019
ISSN:
0025-0325 1588-1245
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
tanárképzés
intézménytörténet
hallgatói adatbázis elemzése
Megjelenés:
Magyar Tudomány. - 180 : 1 (2019), p. 110-119. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM119181
035-os BibID:
(MTMT)30470741
Első szerző:
Buda András (didaktikus)
Cím:
Generációk, társadalmi csoportok a 21. században = Generations, Social Groups in the 21st Century / Buda András
Dátum:
2019
ISSN:
0025-0325 1588-1245
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Magyar Tudomány. - 180 : 1 (2019), p. 120-129. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM110382
Első szerző:
Chrappán Magdolna (didaktikus)
Cím:
Felsőoktatási mentorok a tanárképzés új rendszerében = The Role of University Tutors in the New Teacher Education System / Chrappán, Magdolna
Dátum:
2023
ISSN:
1588-1245
Megjegyzések:
A tanárképzésben mindig kiemelt jelentősége volt a gyakorlati felkészítésnek, amit minden érintett a képzés legfontosabb részének tekintett. Nemcsak a tényleges tereptapasztalatot és magabiztosságot szerzi meg itt a hallgató, a tanári pályaelhagyás megelőzésében is kulcskérdés a jól kivitelezett gyakorlat. A tanárképzés legújabb módosítása a gyakorlatok új rendszerét alakította ki, ami csak akkor működhet hatékonyan, ha a képző intézmények és gyakorlati helyszínek közötti kooperáció kellően professzionális. Ennek több feltétele is van, jelen tanulmányunkban az ún. ?triádikus" modellre és kiemelten a gyakorlati képzésben részt vevő egyetemi oktatókra fókuszálunk.
Tárgyszavak:
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
tanárképzés, mentorálás, triádikus működés, korai pályaszocializációs gyakorlat, egyetemi mentorok
Megjelenés:
Magyar Tudomány. - 184 : 2 (2023), p. 173-182. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM074557
Első szerző:
Chrappán Magdolna (didaktikus)
Cím:
A természettudományi tárgyak helyzete és elfogadottsága a közoktatásban / Chrappán Magdolna
Dátum:
2017
ISSN:
0025-0325
Megjegyzések:
A természettudományos oktatást az elmúlt években az iskolaszerkezeti változások,a természettudományos-műszaki felsőoktatási szakokon tapasztalható alacsonyabb érdeklődés, valamint a hazánkban is egyre aggasztóbb tanárhiány ésa nemzetközi vizsgálatok egyaránt az érdeklődés középpontjába emelték. Itt egy olyan kutatás eredményeit szeretnénk bemutatni, amely elsősorban a természettudományos oktatás emocionális állapotát jellemzi. Az emocionalitás esetünkben a diákok tantárgyakkal kapcsolatos véleményét, általános és tárgyspecifikus attitűdjeit jelenti.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
természettudományos oktatás
tantárgyi attitűdök
tantárgyi eredményesség
tanulási környezet
Megjelenés:
Magyar Tudomány. - 178 : 11 (2017), p. 1352-1368. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
5.
001-es BibID:
BIBFORM065432
Első szerző:
Kovács Edina Mária (oktatáskutató, drámapedagógus)
Cím:
Új dichotómiák a neveléstudományokban / Kovács Edina
Dátum:
2010
ISSN:
0025-0325
Megjegyzések:
Elmélet és gyakorlat kapcsolódásának, egymásra hatásának módja aneveléstudományok örök témájának tűnik. "Az elmélet és a gyakorlat összefüggése sehol semoly kívánatos, mint a nevelésben. A methodikán túl igenis szükség van pedagógiai elméletre,mert nem elég a szaktudás, a methodikus munka, ezen felül áll a pedagógia, mint összesítő tudomány" - idézik Jausz Béla hetven évvel ezelőtt lejegyzett mondatait a Debreceni Egyetem Tanárképző Intézetének iskolájáról szóló tanulmány szerzői. A VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia anyagából készült - az említett írást is tartalmazó - kötet szerkesztői úgyszintén hasonló célkitűzést fogalmaznak meg. Ennek jegyében alakítják a kötet témaköreit, azzal a szándékkal, hogy azok az elmélet és a gyakorlat közötti szakadék áthidalására is példaként szolgáljanak.
Új kutatások a neveléstudományokban, 2008 : hatékony tudomány, pedagógiai kultúra, sikeres iskola / [Budapest] : MTA Pedagógiai Bizottsága, [2009]. -
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
recenzió, könyvismertetés
Megjelenés:
Magyar Tudomány 12 (2010), p. 1537-1541. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
6.
001-es BibID:
BIBFORM085423
Első szerző:
Polónyi István (közgazdász)
Cím:
A magyar felsőoktatás fejlődése a rendszerváltás után / Polónyi István, Kozma Tamás
Dátum:
2020
ISSN:
0025-0325 1588-1245
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Magyar Tudomány. - 181 : 4 (2020), p. 502-512. -
További szerzők:
Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
DOI
Borító:
Saját polcon:
7.
001-es BibID:
BIBFORM085410
Első szerző:
Polónyi István (közgazdász)
Cím:
Az egyetemfejlesztés alternatívái / Polónyi István, Kozma Tamás
Dátum:
2019
ISSN:
0025-0325 1588-1245
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Magyar Tudomány. - 180 : 9 (2019), p. 1326-1336. -
További szerzők:
Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
8.
001-es BibID:
BIBFORM076442
Első szerző:
Polónyi István (közgazdász)
Cím:
A papírgyárakról másfél évtized után / Polónyi, István
Dátum:
2015
ISSN:
0025-0325
Megjegyzések:
A Tudásgyár vagy papírgyár (Polónyi - Timár, 2001) című könyv) négy nagy témakörben elemezte a hazai oktatást. A nemzetközi tudásszint-felmérések alapján oktatásunk minőségének kedvezőtlen helyzetével, a pedagógusproblémával, a felsőoktatási túlképzéssel és a hazai oktatáspolitika problémáival foglalkozott. Ebben a cikkben azt nézzük meg, hogy ezen a négy területen mi történt azóta.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Oktatás minősége
felsőoktatási túlképzés
pedagógusprobléma
Megjelenés:
Magyar Tudomány. - 176 : 7 (2015), p. 813-818. --
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
9.
001-es BibID:
BIBFORM119237
035-os BibID:
(MTMT)30704069
Első szerző:
Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:
Bevezetés = Introduction / Pusztai Gabriella
Dátum:
2019
ISSN:
0025-0325 1588-1245
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Magyar Tudomány. - 180 : 6 (2019), p. 789-791. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Saját polcon:
10.
001-es BibID:
BIBFORM119235
035-os BibID:
(MTMT)30704085
Első szerző:
Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:
Vallási szocializáció és hatásai = Religious Socialisation and Its Effects / Pusztai Gabriella
Dátum:
2019
ISSN:
0025-0325 1588-1245
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
vallásosság
vallási szocializáció
iskolázottság
egyházi iskola
Megjelenés:
Magyar Tudomány. - 180 : 6 (2019), p. 834-843. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Saját polcon:
11.
001-es BibID:
BIBFORM086531
Első szerző:
Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:
A felsőoktatás értéke az audit-társadalomban / Pusztai Gabriella
Dátum:
2017
ISSN:
0025-0325 1588-1245
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
felsőoktatás
eredményesség
intézményi hatás
Megjelenés:
Magyar Tudomány. - 178 : 2 (2017), p. 134-140. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.