CCL

Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM072566
Első szerző:Sebestyén Krisztina (tanár, oktatáskutató)
Cím:Középiskolások idegen nyelvi, szövegértési és matematikai eredményeinek vizsgálata társadalmi és területi tényezők mentén / Sebestyén Krisztina, Hegedűs Roland
Dátum:2017
ISSN:1219-638X
Megjegyzések:Az idegennyelv-tudás minőségét több tényező is befolyásolja. Egyrészt kölcsönhatásban áll más kompetenciaterületekkel, például a szövegértéssel és a matematikával, másrészt viszont érdemes a nyelvtanuló szociokulturális és szocioökonómiai hátterét is vizsgálni, mivel ezeknek is meghatározó szerepe van a tanulási folyamatban (Torgyik 2015), ezáltal pedig hatással vannak az eredményességre is (Coleman et al. 1966; Oswald és Krappmann 2004; Rolff et al. 2008). Tanulmányunkban azon tanulók középszintű angol és német érettségi eredményeit elemezzük, akik 2013-ban az Országos kompetenciamérésben (OKM) 10. osztályos szövegértési és matematikai tesztet töltöttek ki. Vizsgájuk egyes tantárgyi eredmények kölcsönhatását, a tanulók társadalmi hátterének hatását és mindezek területi vetületeit. A statisztikai eredmények alapján elmondható, hogy a vizsgált teljesítményváltozók minden esetben erős összefüggésben állnak egymással. Továbbá a tanulói teljesítményekre esetünkben is jelentős hatással vannak mind a családi háttér, mind pedig a területi adottságok.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Országos kompetenciamérés
érettségi eredmények
családi háttér
területiség
tanulói teljesítmény
Megjelenés:Modern Nyelvoktatás. - 23 : 2-3 (2017), p. 21-33. -
További szerzők:Hegedűs Roland (1989-) (neveléstudomány)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1