CCL

Összesen 42 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:bibEBI00021551
Első szerző:Bajkó Mátyás (neveléstörténész)
Cím:Kálvin és a református iskolakultúra / Bajkó Mátyás
Dátum:1986
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Neveléstudományok Magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Pedagógiai szemle. - 36 : 6 (1985), p. 1103-1112. -
Borító:

2.

001-es BibID:bibEBI00020150
Első szerző:Bajkó Mátyás
Cím:Ködöböcz József: Dezső Lajos, 1847-1904 / Bajkó Mátyás
Dátum:1985
ISSN:0031-3785
Megjegyzések:Dezső Lajos, 1847-1904 / Sárospatak : Sárospataki Comenius Tanítók. Főisk., 1984 (Miskolc BAZ m. Moziüzemi Váll.). -
Tárgyszavak:Neveléstudományok Társadalomtudományok recenzió, könyvismertetés
Megjelenés:Pedagógiai szemle. - 35 : 6 (1985), p. 633-634. -
Borító:

3.

001-es BibID:bibEBI12356
Első szerző:Bajkó Mátyás
Cím:Fejezetek a debreceni református kollégium történetéből / Bajkó Mátyás
Dátum:1990
Tárgyszavak:magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Pedagógiai Szemle. - 38 : 10 (1988), p. 949-957.
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM054997
Első szerző:Bicsák Zsanett Ágnes (neveléstörténész)
Cím:Pedagógiai reflexió az ember lényegéről Kiss Árpád olvasata alapján / Bicsák Zsanett Ágnes
Dátum:2008
ISSN:1215-1807
Megjegyzések:A tanulmány a modern kor társadalomképének felmutatásával a mai pedagógusközösség figyelmét kívánja felhívni Kiss Árpád üzenetére. Alázúzza a felelősségvállalás elkerülhetetlen voltát, rávilágít arra, hogy miként téveszt célt a felnőtt társadalom a felnövekvő ifjúság alakításával, amikor önmaga beteljesedését és nem a jelen problémáinak megoldását állítja középpontba. Kiss Árpád olvasata során körvonalazódik az lényegéről történő számvetés, és neveléseszmény bemutatása, amely elméleti alapot képez a gyakorlat számára, bemutatja azt az utat, amelyen a pedagógus köteles haladni. A nevelés célja mellett tehát megjelennek az eszményi pedagógus jellemzői is, amelyek olyan felelős állampolgárt, tanítót idéznek, mint amilyen Kiss Árpád is volt.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
neveléstörténet
neveléselmélet
Kiss Árpád
neveléseszmény
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle. - 58 : 2 (2008), p. 3-11. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM079509
Első szerző:Bodó Márton
Cím:Az iskolai közösségi szolgálat a 9. és 12. évfolyamos diákok véleménye tükrében / Bodó Márton, Markos Valéria, Mézes József, Sárosi Tünde, Szalóki Mihály
Dátum:2017
ISSN:1215-1807
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle. - 67 : 9-10 (2017), p. 41-71. -
További szerzők:Markos Valéria (1990-) (szociológus) Mézes József Sárosi Tünde Szalóki Mihály
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM069578
Első szerző:Bordás Andrea (neveléstudományok)
Cím:A határ menti oktatás elemzése az északi határ keleti részének kistérségeiben / Bordás Andrea
Dátum:2011
ISSN:1215-1807
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
összehasonlító neveléstudomány
intézményi együttműködések
határ menti oktatás
társadalmi partnerség
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle 61 : 8-9 (2011), p. 98-120. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM069577
Első szerző:Bordás Andrea (neveléstudományok)
Cím:Hogyan látják az amerikaiak az európai oktatást és neveléstudományt? (2. rész) / Bordás Andrea
Dátum:2013
ISSN:1215-1807
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
összehasonlító neveléstudomány
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle 63 : 7-8 (2013), p. 99-116. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM069576
Első szerző:Bordás Andrea (neveléstudományok)
Cím:Hogyan látják az amerikaiak az európai oktatást és neveléstudományt? (1. rész) / Bordás Andrea
Dátum:2013
ISSN:1215-1807
Megjegyzések:A cikk a European Education című amerikai folyóirat 40 éves történetének rövid felvázolására, majd a 2009-es évfolyam bemutatására vállalkozik. Habár a folyóirat címe ezt nem hirdeti, a szerkesztők elsődleges célja az összehasonlító neveléstudomány szemléletmódjának terjesztése. A European Education az óceánon túlról kívánja az Európa Tanács országaiban neveléstudománnyal foglalkozó szakemberek dialógusát elősegíteni, valamint bemutatni ezeket a diskurzusokat az USA kutatói számára. Az egyes országokra vonatkozó speciális neveléstudományi kérdéseket taglaló tanulmányok mellett szívesen jelentetnek meg összehasonlító tanulmányokat, amelyek egy-egy problémakört mutatnak be Európa különböző országaiban.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
összehasonlító neveléstudomány
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle 63 : 5-6 (2013), p. 90-105. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:bibEBI00020164
Első szerző:Brezsnyánszky László (neveléstörténész)
Cím:Pedagógiai tanácskozások Debrecenben : a "Fórum '85" rendezvényei / Brezsnyánszky László
Dátum:1985
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Neveléstudományok ismeretterjesztő, népszerűsítő cikk
Megjelenés:Pedagógiai Szemle. - 35 : 12 (1985), p. 1263-1268.
Borító:

10.

001-es BibID:bibEBI12362
Első szerző:Brezsnyánszky László (neveléstörténész)
Cím:Az "Empirikus Pedagógiai Kutatások Központja" az NSZK-ban / Brezsnyánszky László
Dátum:1990
Tárgyszavak:magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Pedagógiai Szemle. - 2 (1988), p. 160-164.
Borító:

11.

001-es BibID:bibEBI00020193
Első szerző:Bugán Antal (pszichológus, klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta)
Cím:Az iskolapszichológusi hálózat kialakításáról / Bugán Antal
Dátum:1985
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Pedagógiai Szemle. - 35 : 1 (1985), p. 56-59. -
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM009972
Első szerző:Éles Csaba (esztéta, művelődéstörténész)
Cím:A vidám háztól a sikeres iskoláig : klasszikusok gondolatai a pozitív tanárszemélyiségről / Éles Csaba
Dátum:2009
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle. - 59 : 3 (2009), p. 120-126. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2 3 4