Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 7 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM110648
Első szerző:
Csepeli György (szociológus)
Cím:
Kooperációs tanulási kísérlet iskolai osztályteremben / Csepeli, György; Szathmáry, Eörs; Murányi, István
Dátum:
2020
ISSN:
1216-3384
Megjegyzések:
Két kísérlet eredményeit mutatjuk be a cikkben. A kísérleteket az Elliot Aronson által kifejlesztett mozaikmódszerrel végeztük abból a célból, hogy kimutassuk a kooperációs tanulási módszer előnyeit az osztályteremben zajló tanulás során. A kooperáció evolúciós biológiai és szociálpszichológiai értelmezése alapján azt vártuk, hogy az együtt működés pozitív hatást gyakorol a tanulók egyes szociális készségeinek alakulására. Kiderült, hogy ez a várakozás csak bizonyos feltételek között igaz. A nyolcadikos, iskolaváltás előtt álló diákok kevésbé hajlanak a kooperációra, s a biológia mint tantárgy is kevéssé alkalmas a módszer alkalmazására. Fiatalabb korú diákok és diszkurzív tantárgy esetén viszont a kooperatív módszer alkalmazása előnyös.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
kooperáció
tanulás
szociális készségek
Megjelenés:
Educatio. - 29 : 1 (2020), p. 108-115. -
További szerzők:
Szathmáry Eörs
Murányi István (1959-) (szociológus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM022207
Első szerző:
Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:
Előnyök az oktatásban, hátrányok a munkaerőpiacon / Fényes Hajnalka
Dátum:
2010
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Educatio. - 19 : 4 (2010), p. 659-665. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM001085
Első szerző:
Kozma Tamás (nevelésszociológus)
Cím:
Negyvenheten : gyorskép a neveléstudományi felsőoktatókról és kutatókról / Kozma Tamás, Fényes Hajnalka, Tornyi Zsuzsa
Dátum:
2007
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Educatio. - 16 : 3 (2007), p. 418-433. -
További szerzők:
Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus)
Tornyi Zsuzsa Zsófia (1983-) (oktatáskutató, szociológus)
Internet cím:
Elektronikus változat
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM086117
Első szerző:
Murányi István (szociológus)
Cím:
Azonosság vagy különbözőség: fiatalok nemzeti identitása és előítéletessége négy városban / Murányi István
Dátum:
2017
ISSN:
1216-3384 1419-8827
Megjegyzések:
A közelmúltban több kutatás is foglalkozott a fiatalok nemzeti identitásának és csoportközi előítéletességének leírásásával, valamint a köztük fennáló kapcsolat empirikus igazolásával. A nemzeti identitás és az előítéletesség tipikusan létező típusai közötti korreláció és/vagy ok-okozati modell részletes, valamilyen szociokulturális jellemző alapján történő komplex vizsgálatára gyakorlatilag nem találunk példát a hazai szakirodalomban. Ezért - felhasználva az azonos koncepciót és operacionalizálást követő "Iskola és Társadalom 2017" kutatássorozat adatfelvételét - négy olyan városban (Budapest, Debrecen, Pécs és Győr) vizsgáltuk az identitás és előítéletesség kapcsolatát, amelyek feltehetően eltérő állampolgári szocializációs feltételeket jelentenek a fiataloknak. A település és az egyéni sajátosságok leírása és hatása nélkül a városok középiskolás fiataljait jellemző nemzet- és állampolgár-fogalmi konstrukció, valamint az etnikai/nemzeti kisebbségekhez és nemzetekhez kapcsolódó viszony bemutatására és területi eltéréseire koncentrálunk. Az elemzés következtetéseit egy olyan analízis során kívánjuk felhasználni, amely figyelembe veszi a vizsgált fiatalok szocializáció szempontjából releváns individuális és a városok kontextuális jellemzőit is.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Történelemtudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
fiatalok
szocializáció
nemzeti identitás
előítéletesség
lakóhely
Megjelenés:
Educatio. - 26 : 3 (2017), p. 388-403. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
5.
001-es BibID:
BIBFORM086116
Első szerző:
Murányi István (szociológus)
Cím:
A demokrácia szociális reprezentációja fiatalok körében / Murányi István
Dátum:
2017
ISSN:
1216-3384 1419-8827
Megjegyzések:
A tanulmányban egy európai kutatás (MYPLACE projekt) magyar adatbázisán (N = 1-200 fő), a 15-26 éves fiatalok vizsgálata alapján a következő kérdésre próbáltunk válaszolni: hogyan jellemezhető a fiatalok demokráciáról alkotott értelmezése, és milyen szocializációs tényezők befolyásolják leginkább a fogalom értelmezését. A vizsgálat koncepciója nem előzetes kutatói konstrukciók szerint, hanem a szociális reprezentáció elméletéhez és egyik módszertani lehetőségéhez (asszociációk) kapcsolódott. Az eredmények a demokrácia antiliberális és inkább negatív tartalmú reprezentációjára utalnak, melynek alakításában nem a nyílt politikai aktivitásnak, hanem a "rejtett" szocializációs hatásoknak van szerepük. A tanulmányban egy európai kutatás (MYPLACE projekt) magyar adatbázisán (N = 1-200 fő), a 15-26 éves fiatalok vizsgálata alapján a következő kérdésre próbáltunk válaszolni: hogyan jellemezhető a fiatalok demokráciáról alkotott értelmezése, és milyen szocializációs tényezők befolyásolják leginkább a fogalom értelmezését. A vizsgálat koncepciója nem előzetes kutatói konstrukciók szerint, hanem a szociális reprezentáció elméletéhez és egyik módszertani lehetőségéhez (asszociációk) kapcsolódott. Az eredmények a demokrácia antiliberális és inkább negatív tartalmú reprezentációjára utalnak, melynek alakításában nem a nyílt politikai aktivitásnak, hanem a "rejtett" szocializációs hatásoknak van szerepük.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Történelemtudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
szocializáció
politikai szocializáció
szervezeti részvétel
társadalmi bizalom
perszonális bizalom
Megjelenés:
Educatio. - 26 : 1 (2017), p. 63-74. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
6.
001-es BibID:
BIBFORM022305
Első szerző:
Murányi István (szociológus)
Cím:
Egyetemisták szabadidős tevékenysége és mentális státusa / Murányi István
Dátum:
2010
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Educatio. - 19 : 2 (2010), p. 203-213. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
7.
001-es BibID:
BIBFORM001462
Első szerző:
Murányi István (szociológus)
Cím:
Középiskolások előítéletességének egy lehetséges magyarázata : az életforma / Murányi István, Szabó Ildikó
Dátum:
2007
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Educatio. - 1 (2007), p. 38-49. -
További szerzők:
Szabó Ildikó (1946-) (szociológus)
Internet cím:
elektronikus változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.