CCL

Összesen 16 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM078618
Első szerző:Bakos Kinga (gyógypedagógus, mentálhigiénés szakember)
Cím:Hargita megyei pedagógusok szubjektív életminősége / Bakos Kinga
Dátum:2016
ISSN:2457-9068
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
szubjektív életminőség
pedagógusok
Megjelenés:Pro Scientia Ruralis. - 1 : 4 (2016), p. 160-170. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM113061
Első szerző:Biró A. Zoltán
Cím:New enterprise models in rural areas in the context of new rural development paradigm / Zoltán Biró A., Ágnes Sárosi-Blága, Kinga Katalin Székely, Mária-Magdolna Szász, Szidónia Nagy-Menyhárt, Ottília-Enikő Kovács
Dátum:2022
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
innovative enterprises
enterprise models
social innovation
contextual turn
new economy
Megjelenés:Pro Scientia Ruralis. - 7 : 2 (2022), p. 112-132. -
További szerzők:Sárosi-Blága Ágnes (1989-) (szociológus) Székely Kinga Katalin Szász Mária-Magdolna (1994-) (szociológus) Nagy-Menyhárt Szidónia (1990-) (szociológus) Kovács Ottília-Enikő
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM111399
Első szerző:Biró A. Zoltán
Cím:A tanító szerep változásai rurális környezetben / Biró A. Zoltán; Sárosi-Blága Ágnes; Szász Mária-Magdolna; Kovács Ottília-Enikő; Kovács Judit Tünde
Dátum:2022
Megjegyzések:A tanulmány a székelyföldi térségben tevékenykedő tanítók körében 2021-ben végzett kutatás szakmai eredményeit ismerteti. Az adatfelvétel olyan tanítókra terjedt ki, akik rurális környezetben, legalább öt éve az adott településen oktatnak, tevékenységük és társadalmi kapcsolataik révén a társadalmi beágyazottságuk számottevő. A tanulmány ismerteti a rurális iskolák helyzetével és újrapozícionálásával foglalkozó szakirodalmi anyagokat, ezt követően székelyföldi kontextusban tárgyalja a tanító-szerep pedagógiai és társadalmi tartalmainak változását. A kutatás foglalkozik az iskolák működésével kapcsolatos tematizációkkal is. Az elemzési fejezetben négy témakörben ismertetjük a pedagógus-szerep működésével kapcsolatos szakmai eredményeket.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Pro Scientia Ruralis. - 6 : 2 (2022), p. 105-154. -
További szerzők:Sárosi-Blága Ágnes (1989-) (szociológus) Szász Mária-Magdolna (1994-) (szociológus) Kovács Ottília-Enikő Kovács Judit Tünde
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM067989
Első szerző:Jakab Judit (szociológus)
Cím:Módszertan és elköteleződés: pedagógusok a roma oktatásról / Jakab Judit
Dátum:2016
ISSN:2457-9068
Megjegyzések:Tanulmányomban egy olyan kutatás részeredményeit elemzem, amely a roma gyermekek iskolai sikerességét meghatározó tényezők feltárására irányul. Egy csíkszeredai, nagyszámú roma tanulót tömörítő iskola pedagógusaival készítettem mélyinterjúkat, amelyekből a pedagógusok által alkalmazott pedagógiai gyakorlatra és módszerekre, illetve a pedagógusok attitűdjére vonatkozó kérdéseket dolgoztam fel. A pedagógusok tapasztalatai, meglátásai kiindulópontként szolgálhatnak a roma gyermekek beiskolázásával és oktatásával kapcsolatos, jelenleg nem létező, szakpolitikák, módszertanok kidolgozásához.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
roma oktatás
pedagógusi attitűd
iskolai sikeresség, sikertelenség
Megjelenés:Pro Scientia Ruralis 1 : 2-3 (2016), p. 175-191. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM080836
Első szerző:Sárosi-Blága Ágnes (szociológus)
Cím:A vezetés, mint fejlesztési lehetőség és eszköz vidéki iskolákban / Sárosi-Blága Ágnes
Dátum:2018
ISSN:2457-9068
Megjegyzések:A tanulmány az erdélyi magyar iskolák jelenlegi és korábbi vezetői körében végzett adatfelvétel alapján a rurális környezetben működő iskolák helyzetének elemzésével foglalkozik. Áttekinti a rurális iskolák társadalmi szerepének újrapozícionálásával kapcsolatos szakmai megközelítéseket. Az adatfelvétel alapján bemutatja az intézményvezetőknek az iskola működését meghatározó fontos aktorokhoz való viszonyulását, valamint az együttműködési, partnerségi lehetőségekhez való viszonyulásokat.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
iskolák
vezetés
rurális környezet
fejlesztési lehetőség
Megjelenés:Pro Scientia Ruralis. - 3 : 1 (2018), p. 43-51. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM080804
Első szerző:Sárosi-Blága Ágnes (szociológus)
Cím:Munkavállalás és attitűd: a fiatalok munkaadókkal szembeni elvárásai Székelyföldön / Blága Ágnes
Dátum:2016
ISSN:2457-9068
Megjegyzések:Jelen tanulmány egy másodelemzés, amely a Hargita megyei fiatalok munkaerőpiaci integrációját vizsgáló adatfelvétel egyik fontos kérdéscsoportjára irányul. Az elemzés a bevezető és összegző fejezeten kívül három részre tagolódik: az első részben a 2012-ben végzett kutatás fontos következtetéseit összegzem a térségi folyamatok bemutatása és megértése érdekében. A második részben a téma tágabb, fejlesztéspolitikai kontextusban való tárgyalása érdekében a munkaparadigma változásait mutatom be a 2012-ben végzett kutatás, illetve a DOMUS Szülőföld pályázati program keretén belül, 2014-ben elvégzett feltáró jellegű kutatás szakmai összefoglalója alapján. A harmadik fejezetben a részelemzés eredményeit mutatom be.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
munkaerőpiac
integráció
fejlesztéspolitika
munkaszocializációs modell
munkaviszony
Megjelenés:Pro Scientia Ruralis. - 1 : 1 (2016), p. 59-71. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM080797
Első szerző:Sárosi-Blága Ágnes (szociológus)
Cím:Iskola és térségi pozícionálás egy székelyföldi térségben / Sárosi-Blága Ágnes
Dátum:2017
ISSN:2457-9068
Megjegyzések:Tanulmányomban a székelyföldi Felcsík kistérség agrárjellegű szakképzési intézményéhez kapcsolódóan elemzem a szülők viszonyulásmódját. A témaválasztást elsősorban az iskola szerepének 21. századi változásai, a gazdasági szempontok érvényesülése és a kommunikációs tevékenységek előtérbe kerülése indokolja. Az iskolák pozícionálását és a versenyképesség növelését segítő tevékenységekre szakoktatási intézmények esetében fokozottan van szükség, különösen kisebbségi magyar környezetben. Jelen tanulmány a felcsíki (dánfalvi) Petőfi Sándor Iskola működéséhez szorosan kapcsolódó szülő célcsoport attitűdjeinek és meglátásainak bemutatásán keresztül a térségi pozícionálás és beágyazottság fontossága mellett érvel.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
iskola
szakképzés
kommunikáció
pozícionálás
versenyképesség
Megjelenés:Pro Scientia Ruralis. - 2 : 1 (2017), p. 156-165. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM101404
Első szerző:Szász Mária-Magdolna (szociológus)
Cím:Rurális iskolához való szülői viszonyulásmódok az órán kívüli tanulási lehetőségek és tevékenységek mentén / Szász Mária-Magdolna
Dátum:2018
ISSN:2457-9068
Megjegyzések:A rurális iskolák sikeres működésében fontos szerepe van annak, hogy a szülők, a családok miként tekintenek az iskola működésére, mennyire involválódnak annak tevékenységébe. A székelyföldi térség rurális közösségeiben a szülői involválódás hagyományosan alacsony fokú. A tanulmány a szülői viszonyulások egy szegmensének feltérképezése révén azt vizsgálja, hogy milyen attitűdök, magatartások befolyásolhatják az involválódás konkrét formáit.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Pro Scientia Ruralis. - 3 : 1 (2018), p. 61-70. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM101403
Első szerző:Szász Mária-Magdolna (szociológus)
Cím:Iskolához való szülői viszonyulások elemzése a házi feladat témáján keresztül / Szász Mária-Magdolna
Dátum:2018
ISSN:2457-9068
Megjegyzések:A tanulmány Hargita megye egyik periférikus településén működő rurális iskola példáján keresztül elemzi a szülők iskolához való viszonyulásmódját, kiemelten a házi feladat téma mentén. Áttekinti a szülői bevonódás fogalmát és típusait, a házi feladatra vonatkozó rendeletet és hozzája kapcsolódó kutatást. Az adatfelvétel alapján bemutatja a szülők általános viszonyulásmódjait a gyerekeik házi feladataikhoz, valamint a szülők attitüdjeit a házi feladatokban való szülői segítségnyújtás kapcsán
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Pro Sciencia Ruralis. - 3 : 2 (2018), p. 66-78. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM101402
Első szerző:Szász Mária-Magdolna (szociológus)
Cím:A helyi fejlesztés székelyföldi gyakorlatának lehetőségei / Szász Mária-Magdolna
Dátum:2018
ISSN:2457-9068
Megjegyzések:Beruházás és/vagy közösségépítés : A helyi fejlesztés mintázatai Gyergyóremetén / Gyergyószentmiklós : F&F International, 2019. -
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Pro Scientia Ruralis. - 3 : 2 (2018), p. 178-180. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM101401
Első szerző:Szász Mária-Magdolna (szociológus)
Cím:Körkép az erdélyi magyar szakképzésfejlesztésről / Szász Mária-Magdolna
Dátum:2018
ISSN:2457-9068
Megjegyzések:Erdélyi magyar szakképzésfejlesztés - eredmények és lehetőségek / Csíkszereda : Magister Kiadó, 2019. -
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Pro Scientia Ruralis. - 3 : 3-4 (2018), p. 164-166. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM101400
Első szerző:Szász Mária-Magdolna (szociológus)
Cím:Lokális identitásépítési események és folyamatok 1990 után Kászonban / Szász Mária-Magdolna
Dátum:2018
ISSN:2457-9068
Megjegyzések:A tanulmány a Kászon mikrorégióban (Hargita megye, Románia) zajló identitásépítési folyamatok feltárásával kapcsolatos eredményeket ismerteti. Az elemzés a térelemek, események és folyamatok mentén mutatja be az 1989 utáni térségi identitásépítési gyakorlatot a következő öt tevékenységi területen: téralakítási folyamatok, közösségi események, a lokális identitással kapcsolatos fontosabb termékek létrehozása, a térség digitális tartalmainak kialakítása, térségi szakmai tematizációk.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Pro Scientia Ruralis. - 3 : 3-4 (2018), p. 58-73. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2