CCL

Összesen 24 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM087775
Első szerző:Balázs András (szociológus, jogász)
Cím:A lokális integráció eszközei és szereplői Móron / Balázs András
Dátum:2020
ISSN:0133-2597
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Kultúra és Közösség. - 11 : 2 (2020), p. 9-21. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM093505
Első szerző:Baluja Petra (szociálpolitikus, szociológus)
Cím:Néhány szempont a jólét és a jól-lét gender aspektusához / Baluja Petra
Dátum:2021
ISSN:0133-2597
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Kultúra és Közösség. - "Közlésre elfogadva" (2021), p. 1-28. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM112091
Első szerző:Bugyi Anett
Cím:Online oktatás és tapasztalatai a Szegedi Tudományegyetemen / Bugyi Anett, Varga Zsombor
Dátum:2020
ISSN:0133-2597
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Kultúra és Közösség. - 11 : 4 (2020), p. 21-32. -
További szerzők:Varga Zsombor (1996-) (Szociológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM086911
Első szerző:Csepeli György (szociológus)
Cím:A Balaton közelről és távolból / Csepeli György, Murányi István
Dátum:2014
ISSN:0133-2597
Megjegyzések:A TÁMOP-4-2-2A-11/1/KONV-2012-0038) projekt keretén belül 2012-ben kérdőíves kutatást végeztünk a Dél-Balaton vízgyűjtő területén élő lakosság körében 2012-ben, N=500 fős, a felnőtt lakosságot reprezentáló mintán. Hipotézisünk szerint a vizsgált területen élő lakosság környezettel kapcsolatos értékeit, attitűdjeit és nézeteit nagymértékben befolyásolja, hogy lakóhelyük távolsága a Balatontól. Eredményeink szerint a partközelben élők és a parttól távolabb élők eltérően szerkesztik meg a Balatont mint valóságot. Az urbanizációs és rétegződési különbségek együttese jellegzetes tudati és viselkedési különbségeket eredményeznek a két társadalom tagjai között. A partközelben élők a Balatont gazdasági és társadalmi összefüggésekben látják, melyeknek ők maguk is részesei. A Balatontól távolabb élők számára a Balaton valósága természeti jellegű, melynek alakításáért nem éreznek se kompetenciát, se felelősséget.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Kultúra és Közösség. - 5 : 4 (2014), p. 153-160. -
További szerzők:Murányi István (1959-) (szociológus)
Pályázati támogatás:TÁMOP-4-2-2A-11/1KONV-2012-0038
TÁMOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM117082
Első szerző:Czibere Ibolya (szociológus, szociálpolitkus)
Cím:Falusi kisiskolák kihívásai a leszakadó térségekben : Hátránycsökkentő fejlesztési program kialakítása lépésről lépésre / Czibere Ibolya; Huszti Éva
Dátum:2023
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Kultúra és Közösség. - 2 : 2 (2023), p. 43-50. -
További szerzők:Huszti Éva (1976-) (szociológus)
Pályázati támogatás:MTA-DE
MTA
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM081109
Első szerző:Czibere Ibolya (szociológus, szociálpolitkus)
Cím:Társadalmi innovációs tudáspotenciál a fiatalok körében / Czibere Ibolya, Paczári Viktória
Dátum:2019
ISSN:0133-2597
Megjegyzések:Tanulmányunkban a társadalmi innovációt az egyének közötti interakciók és közösségi cselekvések folyamatának kontextusában értelmezzük. Kutatási kérdésünk, hogy a fiatalok milyen társadalmi innovációkkal összefüggő tudással és készségekkel rendelkeznek, mit gondolnak a társadalom megújításáról, ebben a saját szerepükről. Azt is vizsgáljuk, hogy milyen tulajdonságokat társítanak a társadalom megújításában kulcsszerepet vállalókhoz. Kvalitatív kutatásunkban fókuszcsoportos beszélgetéseket folytattunk középiskolások és egyetemisták körében, melynek során feltártuk, hogy mit érzékelnek társadalmi problémaként és melyeket nevesítenek, másrészt motiváltak-e a társadalmi problémák felszámolására irányuló tevékenységekben részt venni. Összességében tanulmányunk hozzájárul a fiatalok véleményéből tükröződő társadalmi innovációs tudáspotenciál sajátosságainak értelmezéséhez.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Kultúra és Közösség. - 2 (2019), p. 69-83. -
További szerzők:Paczári Viktória (1990-) (szociológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM075745
Első szerző:Czibere Ibolya (szociológus, szociálpolitkus)
Cím:Pályakezdő diplomás nők külföldi munkavállalása / Czibere Ibolya, Schranz Edit
Dátum:2018
ISSN:0133-2597
Megjegyzések:Tanulmányunkban elsősorban a külföldön munkát vállaló fiatal, többnyire egyedülálló diplomás nők migrációs motivációit vizsgáljuk. Az elmúlt 5-7 évben a kivándorlást választó fiatal diplomás nők egyre nagyobb arányú, többnyire egyedüli, a fogadó országokban kapcsolatok nélküli munkavállalása figyelhető meg (Gödri 2010). A jelenség kutatása az elemzők körében egyelőre még periférikus terület.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
diplomás nők
külföldi munkavállalás
brain drain feminizáció
Megjelenés:Kultúra és Közösség. - 9 : 4 (2018), p. 71-88. -
További szerzők:Schranz Edit (1965-) (szociológus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM001443
Első szerző:Czibere Ibolya (szociológus, szociálpolitkus)
Cím:Társadalmi különbségek és egyenlőtlenségek : az esélyegyenlőség szociológiai értelmezése / Czibere Ibolya
Dátum:2007
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Kultúra és Közösség. - 11 : 3 (2007), p. 26-29. -
Internet cím:elektronikus változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM068414
Első szerző:Dusa Ágnes Réka (szociológus, neveléstudományok)
Cím:A vallás mint csoportképző tényező / Dusa Ágnes
Dátum:2009
ISSN:0133-2597
Megjegyzések:Jelen tanulmány azt próbálja feltárni, hogy a debreceni egyetemisták esetében beszélhetünk-e a vallás csoportképző erejéről, s ha igen, melyek azok a tényezők, amelyek mentén a csoportképződés leginkább megfogható. Résztvevő megfigyelések segítségével három debreceni gyülekezet ifjúsági alkalmát, továbbá az egyetemi gyülekezet istentiszteleteit vizsgáltuk meg. A vizsgálatunk eredménye szerint az egyházi csoportok saját szimbólumokkal, értékrenddel, nyelvi eszközökkel, magatartásformával rendelkeznek, melyek mind meghatározó tényező lehetnek egy - akár egyetemista - közösség kialakulásának.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
ifjúságszociológia
vallás
Megjelenés:Kultúra és Közösség 13 : 3-4 (2009), p. 43-50. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM068417
Első szerző:Dusa Ágnes Réka (szociológus, neveléstudományok)
Cím:(Meleg) büszkeség és balítélet. A homoszexuálisok megítélése a debreceni egyetemisták körében / Dusa Ágnes Réka
Dátum:2010
ISSN:0133-2597
Megjegyzések:Jelen tanulmány célja az, hogy megtudjuk, milyen főbb sztereotípiák és előítéletek élnek az egyetemista hallgatók körében a homoszexualitással kapcsolatban, s megismerjük azt is, hogy a homoszexuálisok hogyan vélekednek ezekről a sztereotípiákról. Ennek értelmében összesen tizenhét debreceni egyetemistával készítettem félig strukturált interjút. A tíz heteroszexuális és hét homoszexuális fiatal véleményét olyan főbb témákban ütköztettem, mint a homoszexualitás értelmezése, kialakulásának lehetséges tényezői, a melegekkel kapcsolatos legjellemzőbb sztereotípiák és előítéletek, valamint a homoszexualitás nyílt felvállalásának a kérdése. A vizsgálat legmeglepőbb eredménye az, hogy az egyetemista fiatalok szerint a homoszexuálisok nem alkotnak egységes, homogén csoportot, hanem különválasztják - interjúalanyaim szavaival élve - az ún. "normális melegeket" az ún. "divatmelegektől", s megítélésükkor is másként vélekedtek a két csoport tagjairól. Vizsgálatomban ezért azokra a kérdésekre is kerestem a választ, hogy kik ezek a "divatmelegek" és "normális melegek", hogyan lehet tipizálni őket, s a fent említett főbb vizsgálati szempontok mentén hogyan változik az egyetemisták véleménye a két csoporttal kapcsolatban.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
előítélet
sztereotípia
LMBT
Megjelenés:Kultúra és közösség 4 : 1 (2010), p. 17-32. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:bibEBI00026249
Első szerző:Fekete Deák Ildikó (pszichológus)
Cím:The balance between teaching and education in teaching profession / Fekete Deák Ildikó
Dátum:2019
ISSN:0133-2597
Megjegyzések:In our modern world, especially as a result of the accelerated socio-cultural structural changes which characterized the last decades, the earlier familiar approaches regarding childhood, education and school socialization lost their validity. Th is caused fundamental changes in the system of the teaching and education process. Th e opinion, that the task of a pedagogue is nothing else than to transmit the curriculum content, without the necessity to educate children, becomes more and more popular. In this context the question arises, what is today the task of a teacher, of a pedagogue? Does he/she just teach or he/she educates pupils as well. Th e contemporary Romanian education policy lays stress on the transmission of the curriculum content and consequently the majority of the teachers have got a so-called knowledge-focused attitude, the overcrowded curriculum, the chase after achievement, leaves less room to education. In my opinion, it depends on the personality of the teacher, whether he/she considers education as an important task beyond the delivery of the learning content. What does actually school education mean? To what extent is it palpable and to what extent is it a consciuous activity? What is the matter with the "hidden curriculum"? To what extent do the prevailing education system and the methods of the teacher training infl uence school education? How can the effi ciency of these factors be measured?
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Kultúra és Közösség. - 10 : 4 (2019), p. 49-63. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM022209
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:Az önkéntesség szociológiája / Fényes Hajnalka, Kiss Gabriella
Dátum:2011
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Kultúra és Közösség. - 1 (2011), p. 35-48. -
További szerzők:Dalminé Kiss Gabriella (1946-) (szociológus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2