CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM080369
Első szerző:Huszti Anett
Cím:Investigating the relationship between problem-solving and metacognition among university students entering university education / Anett Huszti, Ibolya Revákné Markóczi, János Máth
Dátum:2016
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:Understanding and solution of science problems, advanced-level mastering of science knowledge and methods cannot take place without this ability. However, research has suggested that in recent years students starting their BSc in science do not possess the necessary level of this skill (Radnóti, 2010). Finding the reasons is a multi-faceted and complex task. This study describes an investigation whose purpose was to explore the interrelationships between problem-solving and metacognition. The investigation involving 156 students entering BSc education in biology at the University of Debrecen was carried out in autumn 2014. Problem-solving was measured using a series of tasks on biology and general, everyday life topics while metacognition related to problem-solving was assessed using the MCAI (Metacognitive Assessment Inventory) standard devised by Cooper and Urena (2009). To establish correlations, students were grouped into clusters based on their results in the two tests, which allowed us to perform a more detailed and more thorough analysis. The study presents the results for the various clusters and the conclusions that could be drawn from them.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
freshmen
metacognition
problem solving
MCAI
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 6 : 1 (2016), p. 76-91. -
További szerzők:Revákné Markóczi Ibolya (1962-) (biológia-kémia szakos középiskolai tanár) Máth János (1959-) (matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM098259
Első szerző:Papp Dávid (pszichológus)
Cím:The effects of video gaming on academic effectiveness of higher education students during emergency remote teaching / Papp Dávid, Győri Krisztina, Kovács Karolina Eszter, Csukonyi Csilla
Dátum:2021
ISSN:2062-9605 2064-2199
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 12 : 2 (2021), p. 202-212. -
További szerzők:Győri Krisztina (1997-) Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Csukonyi Csilla (1974-) (pszichológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM119955
Első szerző:Shaygani, Fatemeh (pszichológus)
Cím:The impact of sense of coherence and the perceived parental goal emphases on teenagers' anxiety disorder / Fatemeh Shaygani; Karolina Eszter Kovács
Dátum:2023
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - 13 : 1 (2023), p. 142-151. -
További szerzők:Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szerző által megadott URL
Borító:
Rekordok letöltése1