Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 18 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM116845
Első szerző:
Bacskai Katinka (oktatáskutató)
Cím:
Problémák és megoldások a sajátos nevelési igényű diákok tanárai és szülei közötti együttműködésben / Bacskai, Katinka; Dan, Beáta Andrea; Szűcs, Tímea; Sávai-Átyin, Regina; Hrabéczy, Anett; Kovács, Karolina Eszter; Ridzig, Gabriella; Kiss, Dávid Mihály; Pusztai, Gabriella
Dátum:
2023
ISSN:
1215-5233 1588-0818
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 33 : 9 (2023), p. 3-29. -
További szerzők:
Dan Beáta Andrea
Szűcs Tímea (1977-) (neveléstudomány)
Sávai-Átyin Regina
Hrabéczy Anett (1994-) (oktatáskutató)
Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus)
Ridzig Gabriella
Kiss Dávid Mihály
Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM042879
Első szerző:
Bóta Margit (pszichológus)
Cím:
Az érem két oldala : tanári és tanulói vélemények a tehetségről / Bóta Margit,Dávid Imre
Dátum:
1999
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 9 : 4 (1999), p. 14-24. -
További szerzők:
Dávid Imre (1968-) (pszichológus)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
bibEBI00010737
Első szerző:
Bóta Margit (pszichológus)
Cím:
Tehetségnevelés : a család szerepe és kapcsolata az iskolával / Bóta Margit
Dátum:
1999
ISSN:
1215-5233
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 9 : 11 (1999), p. 86-93. -
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM119003
Első szerző:
Buda Mariann (didaktikus)
Cím:
Tények és tévhitek a hátrányos helyzetről egy új kutatás tükrében / Buda Mariann; Páskuné Kiss Judit ; Polonyi Tünde Éva ; Abari Kálmán
Dátum:
2019
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 29 : 2 (2019), p. 245-248. -
További szerzők:
Páskuné Kiss Judit (1964-) (pszichológus)
Polonyi Tünde Éva (1974-) (pszichológus)
Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szerző által megadott URL
Borító:
Saját polcon:
5.
001-es BibID:
BIBFORM086886
Első szerző:
Buda Mariann (didaktikus)
Cím:
Kreativitás és azon túl / Buda Mariann, Péter-Szarka Szilvia
Dátum:
2014
ISSN:
1215-5233
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 24 : 3 (2014), p. 33-40. -
További szerzők:
Fodor Szilvia (1975-) (pszichológus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
6.
001-es BibID:
BIBFORM084984
Első szerző:
Buda Mariann (didaktikus)
Cím:
A kreatív klíma : Új irány az iskolai klíma és a konfliktuskezelés kutatásában / Buda Mariann, Fodor Szilvia
Dátum:
2015
ISSN:
1215-5233 1789-5170
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 25 : 9 (2015), p. 3-17. -
További szerzők:
Fodor Szilvia (1975-) (pszichológus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
7.
001-es BibID:
BIBFORM105115
Első szerző:
Fodor Szilvia (pszichológus)
Cím:
Karaktererősségek az iskolában. Fogalmak, jellemzők és a fejlesztésre irányuló intervenciók / Fodor Szilvia, Molnár Adrienn
Dátum:
2020
ISSN:
1215-5233
Megjegyzések:
A pozitív pszichológia egyik központi eleme a karaktererősségek fogalma, illetve a 2004-ben kialakított VIA karaktererősségek rendszere (Peterson és Seligman, 2004). Az ebben leírt erősségek és személyes jellemzők a pozitív pszichológiai kutatások és intervenciók egyik fókuszpontját jelentik, melyek működéséről és hatásmechanizmusáról már elég sokat tudunk (Peterson, Park és Seligman, 2006; Vela és mtsai, 2016). Ugyanakkor az erősségek iskolai megjelenése, illetve az azok fejlesztésére irányuló iskolai gyakorlatok még kevésbé ismertek, alkalmazásuk nem gyakori. Cikkünkben ezért bemutatjuk a karaktererősségek fogalmát és működését, az erősségekkel kapcsolatos pszichológiai munka általános jellemzőit, valamint az ennek fejlesztésére irányuló intervenciókat. Ezen túl részletesebben ismertetjük a pozitív pszichológiai irányú, különösen az erősségek fejlesztésére irányuló beavatkozások iskolai lehetőségeit, melyek megteremtik az erősségorientált iskolai szervezeti kultúra és tanítási-tanulási folyamat tudományos alapjait. A tanulmány végén olyan rövid gyakorlatokat mutatunk be (pl. erősségek azonosítása, 360 fokos értékelés, erősség-megfigyelés), melyek lehetőséget teremtenek a rövid és egyszerűen kivitelezhető erősségfókuszú intervenciók iskolai kipróbálására, megismerésére.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
pozitív pszichológia
Karaktererősségek
erősségalapú intervenciók
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 30 : 4-5 (2020), p. 20-39. -
További szerzők:
Molnár Adrienn (1995-) (Pszichológus)
Internet cím:
DOI
Szező által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
8.
001-es BibID:
BIBFORM016085
Első szerző:
Fodor Szilvia (pszichológus)
Cím:
Az idegennyelv-tanulási motiváció és az azzal összefüggésben álló tanulói jellegzetességek változása a felső tagozatban / Péter-Szarka Szilvia
Dátum:
2010
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 20 : 9 (2010), p. 105-117. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
9.
001-es BibID:
BIBFORM086887
Első szerző:
Fuszek Csilla
Cím:
Ez is tehetséggondozás! / Fuszek Csilla, Arató Ferenc, Balogh László, Bodnár Gabriella, Gyarmathy Éva, Péter-Szarka Szilvia, Vass Vilmos
Dátum:
2014
ISSN:
1215-5233
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 24 : 4 (2014), p. 100-120. -
További szerzők:
Arató Ferenc
Balogh László (1944-) (pszichológus)
Bodnár Gabriella Zsuzsa
Gyarmathy Éva
Fodor Szilvia (1975-) (pszichológus)
Vass Vilmos
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
10.
001-es BibID:
BIBFORM110934
Első szerző:
Hornyák Andrea
Cím:
Nem az iskolának, hanem az életnek tanulunk : Avagy a pszichológiai tőke és a vállalkozói kompetencia kapcsolata / Hornyák Andrea, Fodor Szilvia
Dátum:
2020
Megjegyzések:
Mind a pozitív pszichológiában, mind a közgazdaságtanban központi helyet foglal el a pszichológiai tőke fogalma, Nagy (2017) meghatározása szerint ?egy egyén pozitív pszichológiai fejlettségi állapota, amely a következő elemekből építkezik: önhatékonyság, optimizmus, remény, reziliencia". A humán tőkéhez kapcsolható fogalom a vállalkozói kompetencia is, amely az Európai Unió által megfogalmazott, egész életen át tartó tanuláshoz szükséges nyolc kulcskompetencia egyike. Mindkét tényező szerepet játszik az egyén iskolai és munkahelyi teljesítményében, elégedettségében, valamint a boldogabb élet elérésében. Kutatásunk célja, hogy bemutassuk a pszichológiai tőkének és a vállalkozói kompetenciának a munkaerőpiacon és az oktatásban betöltött szerepét, valamint a pszichológiai tőke, a vállalkozói kompetencia és a teljesítmény közti kapcsolatot. Az adatfelvételt 342 gimnazista, gazdasági középiskolás és egyéb középiskolába járó diák körében végeztük. A lekérdezés módszere kérdőíves felmérés volt, amely több részből épült fel: teljesítménnyel kapcsolatos kérdések, Általános Énhatékonysági Skála, Életszemlélet Teszt, Remény Skála, Rövid Reziliencia Skála, Vállalkozói kompetencia teszt, Pénzügyi ismeret teszt. Kutatásunk eredményeként pozitív szignifikáns kapcsolatot mutattunk ki a pszichológiai tőke, a vállalkozói kompetencia és az iskolai teljesítmény között. Klaszterelemzéssel sikerült beazonosítanunk 3 különböző csoportot, amelyek a pszichológiai tőke minden elemében különböztek egymástól. A SEM modell alapján meghatároztuk, hogy a vállalkozói kompetencia közvetlenül az énhatékonyságból, a rugalmasságból és a remény-hajtóerő kettőséből táplálkozik. Összegzésképpen megállapíthatjuk, hogy a pszichológiai tőke magasabb szintjével rendelkező egyének magasabb vállalkozói kompetenciával rendelkeznek és jobb teljesítmény nyújtására képesek. A közoktatás egyik fontos feladatának tartjuk, hogy a pozitív pszichológiai személetmód oktatásba történő beépítésével megtanítsuk a diákokat személyes kompetenciáik felismerésére, gyarapítására, melyen keresztül a teljesítményük és a jóllétük is növekedhet.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
pszichológiai tőke
vállalkozói kompetencia
teljesítmény
középiskolás korosztály
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 30 : 11 (2020), p. 70-94. -
További szerzők:
Fodor Szilvia (1975-) (pszichológus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
11.
001-es BibID:
BIBFORM113743
Első szerző:
Kovács Karolina Eszter (pszichológus)
Cím:
Hátrányos helyzetű térségekben tanuló általános iskolások távolléti oktatással kapcsolatos attitűdjeire ható tényezők / Kovács Karolina Eszter; Mercz-Madarassy Kitti
Dátum:
2022
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 32 : 10 (2022), p. 22-44. -
További szerzők:
Mercz-Madarassy Kitti (1997-) (pszichológus)
Pályázati támogatás:
A 22110213 számú projektet (Stratégiai támogatás) Csehország, Magyarország, Lengyel-ország és Szlovákia kormánya társfinanszírozza a Nemzetközi Visegrádi Alap Visegrádi Támogatások keretében. Az alap küldetése a fenntartható közép-európai regionális együttműködésre vonatkozó elképzelések előmozdítása.
Egyéb
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szerző által megadott URL
Borító:
Saját polcon:
12.
001-es BibID:
BIBFORM098297
Első szerző:
Kovács Karolina Eszter (pszichológus)
Cím:
A sportperzisztencia vizsgálata az egészség, kapcsolati háló, motiváció és tanulmányi eredményesség függvényében / Kovács Karolina Eszter
Dátum:
2021
ISSN:
1215-5233 1588-0818
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 31 : 5 (2021), p. 55-71. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
2
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.