Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 8 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM042879
Első szerző:
Bóta Margit (pszichológus)
Cím:
Az érem két oldala : tanári és tanulói vélemények a tehetségről / Bóta Margit,Dávid Imre
Dátum:
1999
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 9 : 4 (1999), p. 14-24. -
További szerzők:
Dávid Imre (1968-) (pszichológus)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
bibEBI00010737
Első szerző:
Bóta Margit (pszichológus)
Cím:
Tehetségnevelés : a család szerepe és kapcsolata az iskolával / Bóta Margit
Dátum:
1999
ISSN:
1215-5233
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 9 : 11 (1999), p. 86-93. -
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM086886
Első szerző:
Buda Mariann (didaktikus)
Cím:
Kreativitás és azon túl / Buda Mariann, Péter-Szarka Szilvia
Dátum:
2014
ISSN:
1215-5233
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 24 : 3 (2014), p. 33-40. -
További szerzők:
Fodor Szilvia (1975-) (pszichológus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM084984
Első szerző:
Buda Mariann (didaktikus)
Cím:
A kreatív klíma : Új irány az iskolai klíma és a konfliktuskezelés kutatásában / Buda Mariann, Fodor Szilvia
Dátum:
2015
ISSN:
1215-5233 1789-5170
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 25 : 9 (2015), p. 3-17. -
További szerzők:
Fodor Szilvia (1975-) (pszichológus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
5.
001-es BibID:
BIBFORM105115
Első szerző:
Fodor Szilvia (pszichológus)
Cím:
Karaktererősségek az iskolában. Fogalmak, jellemzők és a fejlesztésre irányuló intervenciók / Fodor Szilvia, Molnár Adrienn
Dátum:
2020
ISSN:
1215-5233
Megjegyzések:
A pozitív pszichológia egyik központi eleme a karaktererősségek fogalma, illetve a 2004-ben kialakított VIA karaktererősségek rendszere (Peterson és Seligman, 2004). Az ebben leírt erősségek és személyes jellemzők a pozitív pszichológiai kutatások és intervenciók egyik fókuszpontját jelentik, melyek működéséről és hatásmechanizmusáról már elég sokat tudunk (Peterson, Park és Seligman, 2006; Vela és mtsai, 2016). Ugyanakkor az erősségek iskolai megjelenése, illetve az azok fejlesztésére irányuló iskolai gyakorlatok még kevésbé ismertek, alkalmazásuk nem gyakori. Cikkünkben ezért bemutatjuk a karaktererősségek fogalmát és működését, az erősségekkel kapcsolatos pszichológiai munka általános jellemzőit, valamint az ennek fejlesztésére irányuló intervenciókat. Ezen túl részletesebben ismertetjük a pozitív pszichológiai irányú, különösen az erősségek fejlesztésére irányuló beavatkozások iskolai lehetőségeit, melyek megteremtik az erősségorientált iskolai szervezeti kultúra és tanítási-tanulási folyamat tudományos alapjait. A tanulmány végén olyan rövid gyakorlatokat mutatunk be (pl. erősségek azonosítása, 360 fokos értékelés, erősség-megfigyelés), melyek lehetőséget teremtenek a rövid és egyszerűen kivitelezhető erősségfókuszú intervenciók iskolai kipróbálására, megismerésére.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
pozitív pszichológia
Karaktererősségek
erősségalapú intervenciók
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 30 : 4-5 (2020), p. 20-39. -
További szerzők:
Molnár Adrienn (1995-) (Pszichológus)
Internet cím:
DOI
Szező által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
6.
001-es BibID:
BIBFORM016085
Első szerző:
Fodor Szilvia (pszichológus)
Cím:
Az idegennyelv-tanulási motiváció és az azzal összefüggésben álló tanulói jellegzetességek változása a felső tagozatban / Péter-Szarka Szilvia
Dátum:
2010
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 20 : 9 (2010), p. 105-117. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
7.
001-es BibID:
BIBFORM086887
Első szerző:
Fuszek Csilla
Cím:
Ez is tehetséggondozás! / Fuszek Csilla, Arató Ferenc, Balogh László, Bodnár Gabriella, Gyarmathy Éva, Péter-Szarka Szilvia, Vass Vilmos
Dátum:
2014
ISSN:
1215-5233
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 24 : 4 (2014), p. 100-120. -
További szerzők:
Arató Ferenc
Balogh László (1944-) (pszichológus)
Bodnár Gabriella Zsuzsa
Gyarmathy Éva
Fodor Szilvia (1975-) (pszichológus)
Vass Vilmos
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
8.
001-es BibID:
BIBFORM004756
Első szerző:
Tóth László (pszichológus)
Cím:
Kreativitás és szövegértés / Tóth László
Dátum:
2008
ISSN:
1215-5233
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
kreativitás
Megjelenés:
Iskolakultúra 18 : 5-6 (2008), p. 29-39. -
Internet cím:
elektronikus változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.