CCL

Összesen 11 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM074746
Első szerző:Cséke Katalin (neveléstudomány)
Cím:Laszlo Braun, Istvan Csernicsko & Jozsef Molnar (2010). Hungarian Speaking Romani People in Subcarpathia. Uzhhorod: PoliPrint Ltd. / Cséke Katalin
Dátum:2018
ISSN:2062-9605
Megjegyzések:Hungarian Speaking Romani People in Subcarpathia. / Uzhhorod : PoliPrint Ltd, 2010
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - 8 : 2 (2018), p. 145-147. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM100139
Első szerző:Czékmán Balázs (okleveles pedagógia szakos bölcsész)
Cím:Coding without (Age)Limits? Experiences with BBC Micro: Bit in Primary School / Balázs Czékmán, József Kiss
Dátum:2018
ISSN:2062-9605 2064-2199
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
ICT
education
primary school
coding
programming
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal (HERJ). - 8 : 4 (2018), p. 112-115. -
További szerzők:Kiss József (1959-) (matematika- fizika- és informatikatanár)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM054006
Első szerző:Engler Ágnes (oktatáskutató)
Cím:A felsőoktatás tömegesedése, különös tekintettel a nem nappali tagozatos hallgatókra a Bihar-Bihor tanulórégióban, 1990-2010 / Engler Ágnes, Tőzsér Zoltán, Szilágyi Györgyi
Dátum:2012
ISSN:2062-9605
Megjegyzések:Tanulmányunkban a felsőoktatási expanzió jelenségét vizsgáljuk meg egy olyan nagy létszámú, mégis kevéskutatói figyelmet kapó hallgatói csoport esetében, amely az egyetemek és főiskolák nem teljes idejű képzésébenvesz részt. Az úgynevezett nem tradicionális tanulók életpályájuk későbbi szakaszában ruháznak be emberitőkéjükbe. Ez a szakasz nemcsak az időzítésben különbözik az átlagos nappali tagozatos fiatalok akadémiaiútjától, hanem az életszakaszok párhuzamosságában is: a felsőfokú tanulmányok mellett az esetek többségébena teljes idejű munkavégzés és a saját családról való gondoskodás ötvöződik az egyéni életútban. A tanulmánycélkitűzése a felsőoktatási tömegesedés folyamatában a nem nappali tagozatos hallgatók, elsősorban a levelezőtagozatosok vizsgálata a feltüntetett időintervallumban, nemzetközi összehasonlításban. A vizsgálat kezdőidőpontja a rendszerváltozás évekig nyúlik vissza, mivel a poszt-szocialista országokat elérő (újabb)expanziós hullám ekkor kezdődik, illetve ekkortól áll rendelkezésünkre bővebb hivatalos statisztikai adat, különös tekintettel a gazdasági mutatókra.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
felsőoktatás
nemtradicionális hallgatók
expanzió
élethosszig tartó tanulás
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - 2 : 1 (2012), p. 10-28. -
További szerzők:Tőzsér Zoltán (1984-) (bölcsész tanár, szakfordító) Szilágyi Györgyi
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM100140
Első szerző:Fehér Péter (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Complex competency development with augmented reality supported digital storytelling / Fehér Péter, Czékmán Balázs, Aknai Dóra Orsolya
Dátum:2018
ISSN:2062-9605 2064-2199
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
ICT
augmented reality
mobile application
competency development
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal (HERJ). - 8 : 1 (2018), p. 93-96. -
További szerzők:Czékmán Balázs (1982-) (okleveles pedagógia szakos bölcsész) Aknai Dóra Orsolya (1967-) (gyógypedagógus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM101295
Első szerző:Lehotka Ildikó (középiskolai ének-zene tanár, karvezető)
Cím:Berner, A. R: Pluralism and American Public Education. No One Way to School / Lehotka Ildikó
Dátum:2018
Megjegyzések:Pluralism and American Public Education. No One Way to School / A. R. Berner. - New York : Palgrave Macmillan US., 2017
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian educational research journal. - 8 : 1 (2018), p. 116-118. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM101217
Első szerző:Lehotka Ildikó (középiskolai ének-zene tanár, karvezető)
Cím:Music listening in Hungarian education: Possibilities in formal and non-formal education of music listening / Lehotka Ildikó
Dátum:2019
ISSN:2062-9605 2064-2199
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 9 : 1 (2019), p. 100-106. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
DOI
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM101215
Első szerző:Lehotka Ildikó (középiskolai ének-zene tanár, karvezető)
Cím:Shadow Education in Myanmar : Private supplementary tutoring and its policy implications / Lehotka Ildikó
Dátum:2021
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:Shadow Education in Myanmar. Private supplementary tutoring and its policy implications / Hong Kong: Comparative Education Research Centre : The University of Hong Kong and UNESCO, 2020
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 11 : 2 (2021), p. 222-224. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szező által megadott URL
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM082714
Első szerző:Miklósi Márta (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:Questions of the Validation of Previously Acquired Knowledge in the European Union / Miklósi Márta
Dátum:2018
ISSN:2062-9605 2064-2199
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal (HERJ). - 3 (2018), p. 101-105. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM082474
Első szerző:Miklósi Márta (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:Special Questions of Inmates' Reintegration: the Role of NGO's and Churches / Takács-Miklósi Márta
Dátum:2018
ISSN:2062-9605 2064-2199
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - 8 (2018), p. 5-16. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM076967
Első szerző:Tódor Imre (neveléstudományok)
Cím:Protestáns középiskolák Székelyföldön / Tódor Imre
Dátum:2017
ISSN:2062-9605 2064-2199
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 7 : 2 (2017), p. 95-104. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM113665
Első szerző:Tóth Dorina Anna (neveléstudományok)
Cím:The different patterns of the dropout according to the level and the field of education / Toth, Dorina Anna; Szemerszki, Marianna; Cegledi, Timea; Mate-Szabo, Barbara
Dátum:2019
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:Background and aims: Our research is a part of a complex dropout research, whose main aim is to examine the time changes, social and regional inequalities, and constitutional differentiation of student dropout, appearing on a large scale and causing individual and institutional loss. As a part of this, the aim of our research on one hand is to identify the training fields and training levels with high dropout risk, furthermore to draw the patterns of dropout based on the available countrywide data. Methods: We analyzed the database of the Hungarian Higher Education Informational System for our research, especially considering the students starting their training, based on final exam. We examined the most important features of advancements in studies, furthermore the occurring recoils. Considering our data, the measure of dropout remarkable differs based on the training fields and schedule, training, finances and some demographically background variable as well, taking the measure of dropout and its reasons into account. During our analysis, we separated three main types of the dropout's reasons: financial reasons, study inefficiency and dropout caused by other reasons. Results: In this study, we examine these types and their characteristics in three different training levels: Bachelor degree programs, undivided, long-cycle Master courses, and short-cycle higher education vocational training. Discussion: Almost one third of the students end up joining the group of dropout in all kind of training type, especially critical period is from the second to the fifth semester. The most endangered are males, correspondent students, fee-paying students, participants of higher education vocational training, furthermore the students of science and students of IT fields.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 9 : 2 (2019), p. 257-269. -
További szerzők:Szemerszki Marianna Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus)
Pályázati támogatás:NKFI-6 -123847
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1