CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM085519
Első szerző:Márkus Edina (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:A tanuló közösségek vizsgálata : módszertani háttér / Márkus Edina, Teperics Károly, Márton Sándor
Dátum:2019
ISSN:0133-2597
Megjegyzések:Tanulmányunkban arra vállalkozunk, hogy a Közösségi tanulás és társadalmi innováció kutatásunk módszertani hátterét bemutassuk. A kutatás keretében azt vizsgáljuk, hogy milyen szerepe van a tanulásnak, a felnőttek tanulásának, a közösségi tanulásnak a hátrányok leküzdésében. A közösség a hátrányos helyzetből milyen utakon, módokon keresheti a kitörést? A tanulás hogyan járul hozzá egy településrész, település, térség fejlesztéséhez, felzárkóztatásához; kisebb-nagyobb közösség átalakulásához, hogyan jelenik meg benne az egymástól tanulás, tudásátadás (tanuló közösségek)? Hogyan jelenik meg valamilyen közösségi alapú, együttműködésen alapuló újdonság, társadalmi újítás? Társadalmi újítás alatt Bradford (2004), Ferguson (2017), Kozma (2018) megközelítéséhez hasonlóan olyan új társadalmi tevékenységet értünk, amely egy probléma megoldását célozza, miközben új társadalmi magatartásokat, attitűdöket alakít ki. A tanulmányban a vizsgálat módszereit, vizsgálati szempontjait mutatjuk be.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Kultúra és Közösség. - 10 : 1 (2019), p. 21-26. -
További szerzők:Teperics Károly (1963-) (geográfus) Márton Sándor (1965-) (matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM113666
Első szerző:Máté-Szabó Barbara Éva (andragógus)
Cím:A sport és tanulás kapcsolata. A sport közösségi és tanulást fejlesztő szerepe Hajdúnánáson / Máté-Szabó, Barbara
Dátum:2019
ISSN:0133-2597
Megjegyzések:Esettanulmányunkban arra vállalkozunk, hogy megvizsgáljuk, milyen szerepe van/lehet a tanulásnak a hátrányok leküzdésében. A tanulás hogyan járul hozzá egy településrész, település, térség fejlesztéséhez innovatív kezdeményezések által. Elsősorban a kulturális tanulás (Juhász ? Szabó 2016) felől közelítettünk, azon belül a sport területét vizsgáljuk, a sport és tanulás kapcsolatának összefüggéseit tekintettük át Hajdúnánás járásban és a járás központjában. Esettanulmányunkban egy kuriózumnak számító kezdeményezés kialakulását és fejlődési vonulatát vizsgáltuk. Egyértelműen megállapítható volt, hogy a ?helyi hősöknek" és az ő általuk bevont szereplőknek mekkora értékük és motiváló erejük van a tanulás elindításában, a közösségek formálásában. Eredményeink között az életminőség javítása, életmódváltás, az azzal járó tanulás, illetve a közösségi élményből fakadó tanulás és intergenerációs hatás is meghatározó volt.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Kultúra és Közösség. - 10 : 2 (2019), p. 25-34. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM119091
035-os BibID:(MTMT)31383188
Első szerző:Szűcs Tímea (neveléstudomány)
Cím:A kulturális tanulás és a zeneoktatás / Szűcs Tímea
Dátum:2019
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Kultura és Közösség. - 10 : 2 (2019), p. 17-23. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Rekordok letöltése1