CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM107558
Első szerző:Acharjee, Santanu
Cím:Galois and Pataki Connections for Ordinary Functions and Super Relations / Santanu Acharjee, Michael Th. Rassias, Árpád Száz
Dátum:2022
ISBN:2789-5734
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Electronic Journal of Mathematics. - 4 (2022), p. 46-99. -
További szerzők:Rassias, Themistocles M. Száz Árpád (1944-) (alkalmazott matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM103376
Első szerző:Ambrus Gabriella
Cím:A Cross-sectional Analysis of Students' Answers to a Realistic Word Problem from Grade 2 to 10 / Gabriella Ambrus, Eszter Herendiné Kónya, Zoltán Kovács, Judit Szitányi, Csaba Csíkos
Dátum:2019
ISSN:1306-3030
Megjegyzések:Several investigations have revealed that students tend to exclude their real-world knowledge when solving simple, routine-like mathematical word problems. The current research is a crosssectional developmental analysis with students from grade 2 to 10 (N=1346). Other than describing the development (or lack thereof) in students' realistic answers, connections with mathrelated background variables and possible class-level effects have been investigated.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
word problems
realistic mathematics education
cross-sectional development
Megjelenés:International Electronic Journal of Mathematics Education. - 14:3 (2019), p. 513-521. -
További szerzők:Kovács Zoltán (1961-) (matematikus) Szitányi Judit Csíkos Csaba Herendiné Kónya Eszter (1967-) (matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM103309
Első szerző:Herendiné Kónya Eszter (matematikus)
Cím:Do the calculators support inductive reasoning? / Eszter Kónya, Zoltán Kovács
Dátum:2019
ISSN:1933-2823
Megjegyzések:In many countries, calculators that are considered traditional technological devices are widely used in compulsory mathematics education, but the creative application is almost missing from everyday Hungarian school practice. In this paper we focus on the inductive observation process supported by calculator and investigate whether the way of observation have an influence on the way of reasoning. We designed a problem appropriate for the ?looking for pattern" strategy and constructed a lesson plan for five experimental groups: four of prospective mathematics teachers and one of 6th Grader students. We summarise our findings on pros and cons of using calculator in the inductive thinking process.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:The Electronic Journal of Mathematics and Technology. - 13 : 2 (2019), p. 181-189. -
További szerzők:Kovács Zoltán (1961-) (matematikus)
Pályázati támogatás:Content Pedagogy Research
MTA
Internet cím:Intézményi repozitóriumban(DEA)tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1