CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM057813
Első szerző:Biró Piroska (informatikus, matematikus)
Cím:Barátságos kalauz az interaktív táblák használatához / Biró Piroska
Dátum:2014
Megjegyzések:Interaktív táblák egyszerűen és profin / Győr : Nógrádi PC Suli, 2013. -
ISBN:1215-1807
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok recenzió, könyvismertetés
interaktív tábla
IKT eszközök
Tananyagfejlesztés
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle. - 64 : 9-10 (2014), p. 124-128. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM057815
Első szerző:Csernoch Mária (informatika tanár)
Cím:Válasz Dr. Koreczné Kazinczi Ilona kritikájára / Csernoch Mária
Dátum:2014
ISSN:1215-1807
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok hozzászólás
informatikai terminológia használata
informatika-tankönyvek
tankönyvelemzés
informatikai eszközhasználat
diákok informatikai tudása
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle. - 64 : 9-10 (2014), p. 79-83. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM057814
Első szerző:Csernoch Mária (informatika tanár)
Cím:Az informatikai terminológia használata a tankönyvekben / Csernoch Mária
Dátum:2014
ISSN:1215-1807
Megjegyzések:A kutatásunk célja az iskolai informatikaoktatás eredményességének a vizsgálata, szűkebb értelemben azon okok feltárása, melyek rontják az oktatás hatékonyságát, eredményességét, az átfogó, alkalmazásképes tudás kialakulását. Abból indultunk ki, hogy az informatika szóbeli érettségi eredmények tükrében a tanulók magas szintű elméleti ismeretekkel rendelkeznek. Ezen eredmények azonban nincsenek összhangban sem a PISA 2009 Students On Line felmérés, sem az egyetemi tanulmányaikat megkezdő informatikushallgatók bemeneti teljesítményével. Ezen ellentmondás feloldására indítottuk el a TAaAS (Testing Algorithmic and Application Skills) projektet, amelynek célja az informatikushallgatók elméleti ismereteinek,terminológiahasználatának tesztelése. A felmérés eredményei alapján a minősítések közötti eltérések okaira kerestünk választ. A kapott adatok az utóbbi két mérés tapasztalatait igazolják; ahallgatók elméleti ismerete, terminológiahasználata alacsony szintű, koncepció nélküli, esetleges.A lehetséges magyarázatok után kutatva azt néztük meg, hogy az informatika tankönyveknek milyen szerepe lehet az értő gondolkodás- és szemléletmód kialakításában, az informatikaiismeretek elméleti megalapozásában. Az elemzéshez a billentyűzethasználat témakört választottuk.A rendelkezésünkre álló közel 30 tankönyv vizsgálata igazolta a feltevésünket, hogy ezek hiányosságai, hibái sajnos magyarázhatják a hallgatók alacsony szintű teljesítményét. A további részletes vizsgálatokhoz kiválasztottunk egy teljes tankönyvsorozatot, amelyben próbáltuk végigkövetni a koncepció kialakításának módját, lépéseit, az átadott ismeretanyagot. Azt tapasztaltuk, hogy a kiválasztott mintánál a koncepció kialakítása nem következetes, az egyes részek viszonya tisztázatlan, önellentmondásokkal és hibákkal terhelt. Mivel a rendszerszintű gondolkodás elemi feltétele a tananyag konzekvens és logikus felépítése, így okkal valószínűsíthető, hogy ennek hiánya hozzájárul a közvetített tudás inkoherens és mozaikos jellegéhez, és az ismeretek rendszerezetlenségének egyik forrását alighanem az informatika-tankönyvek jelentik.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
informatikai terminológia használata
informatika-tankönyvek
tankönyvelemzés
informatikai eszközhasználat
diákok informatikai tudása
Testreszabható tartalomkezelő eljárások
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle. - 64 : 5-6 (2014), p. 13-44. -
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0001
TÁMOP
Digitális könyvtári tartalmak kereshetősége és disszeminációja
K-105262
OTKA
TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0009
TÁMOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM010775
Első szerző:Csernoch Mária (informatika tanár)
Cím:Vizsga- és versenyfeladatok szövegbeviteli hibái és ezek következményei / Csernoch Mária, Bujdosó Gyöngyi
Dátum:2009
Megjegyzések:A szerzők az alkalmazói versenyek és az ECDL-vizsgák szövegszerkesztéssel és prezentációkészítéssel kapcsolatos feladatsorait elemzik, rámutatva az elvileg mintaértékű feladatsorok típushibáira. Az ártalmatlannak látszó "elgépelések" következményeként a szövegek számos szintaktikai, szemantikai és tördelési hibával kerülnek a tanulni szándékozókhoz. Foglalkoznak többek között az értelemzavaró "elírásokkal", valamint azokkal a helyesírási hibákkal is, amelyek a szóközök, írásjelek helytelen használatából, illetve egyéb szövegbeviteli hibákból erednek. Céljuk, hogy a verseny- és vizsgafeladatok készítői nagyobb felelősséggel tekintsenek a feladatsorokra, hogy azok ne tartalmazzanak alapvető szövegbeviteli hibákat, és valóban példaértékű segédanyagként szolgálhassanak a szövegszerkesztést tanulók és tanítók számára.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle. - 1 (2009), p. 19-40. -
További szerzők:Bujdosó Gyöngyi (1963-) (informatikus, informatika, matematika, kémia tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1