Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 5 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM041996
Első szerző:
Biró Piroska (informatikus, matematikus)
Cím:
Students and the interactive whiteboard / Biró Piroska
Dátum:
2011
ISSN:
2065-1430
Tárgyszavak:
Természettudományok
Matematika- és számítástudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
IWB (Interactive Whiteboard)
ICT devices
interactive teaching environment
Megjelenés:
Acta Didactica Napocensia. - 4 : 2-3 (2011), p. 29-38. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM063982
Első szerző:
Csernoch Mária (informatika tanár)
Cím:
Introduction to Classroom Sprego / Mária Csernoch, Piroska Biró
Dátum:
2016
ISSN:
2065-1430
Megjegyzések:
Sprego is programming with spreadsheet functions. The present paper provides introductory Sprego examples which have so far only been available in Hungarian. Spreadsheet environments offer both a programming tool which best serves beginner and end-user programmers' interest, and an approach which lightens the burden of coding and language details. Sprego programming utilizes these tools and offers a real world problem solving method based on authentic tables with various contents. The examples selected for the paper show how Sprego programming can be introduced into programming and/or spreadsheet classes.
Tárgyszavak:
Műszaki tudományok
Informatikai tudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Sprego programming
functional language
concept based problem solving
computational thinking
Megjelenés:
Acta Didactica Napocensia. - 9 : 1 (2016), p. 1-14. -
További szerzők:
Biró Piroska (1983-) (informatikus, matematikus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM062600
Első szerző:
Csernoch Mária (informatika tanár)
Cím:
Understanding algorithms in different presentations / Mária Csernoch, Piroska Biró, Kálmán Abari, János Máth
Dátum:
2015
ISSN:
2065-1430
Megjegyzések:
Within the framework of the Testing Algorithmic and Application Skills project we tested first year students of Informatics at the beginning of their tertiary education. We were focusing on the students' level of understanding in different programming environments. In the present paper we provide the results from the University of Debrecen, the Universitatea BabesBolyai, and the Sapientia Hungarian University of Transylvania in two tasks, which are based on the same algorithm but presented in different forms. We have found that students in Hungary tend to focus on the coding details while with the students in Romania there are only minor differences in the results of the two forms. This difference can be explained by the different acceptance methods of the universities in the two countries and/or by the methods applied in primary and secondary education to solve computer related problems. We can conclude that the approaches adopted by students of Informatics in Hungary may be an explanation for the high attrition rates in tertiary Computer Science education.
Tárgyszavak:
Műszaki tudományok
Informatikai tudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
problem solving approaches
presenting algorithms
level of understanding
Megjelenés:
Acta Didactica Napocensia. - 8 : 4 (2015), p. 1-12. -
További szerzők:
Biró Piroska (1983-) (informatikus, matematikus)
Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus)
Máth János (1959-) (matematikus)
Pályázati támogatás:
K-105262
OTKA
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM059777
Első szerző:
Vágner Anikó (informatikus)
Cím:
Software application for supporting the education of database systems / Anikó Vágner
Dátum:
2015
ISSN:
2065-1430
Megjegyzések:
The article introduces an application which supports the education of database systems, particularly the teaching of SQL and PL/SQL in Oracle Database Management System environment. The application has two parts, one is the database schema and its content, and the other is a C# application. The schema is to administrate and store the tasks and the solutions, and it has a stored procedure which performs a syntactic verification of the solutions. The C# program helps the teacher organize the tasks and give feedback to the students. The main goal of the software application was to support the active learning method for database systems. With its help the students can practise alone, and they can get feedback from the teacher on their solutions.
Hozzáférés: World Wide Web
Tárgyszavak:
Műszaki tudományok
Informatikai tudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
database
software-aided education
education of programming
education of database systems
Intelligens város közösségi alkotásból
Megjelenés:
Acta Didactica Napocensia [Elektronikus dokumentum]. - 8 : 3 (2015), p. 23-28. -
Pályázati támogatás:
TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0001
TÁMOP
Intelligens város alkalmazások
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
5.
001-es BibID:
BIBFORM059778
Első szerző:
Vágner Anikó (informatikus)
Cím:
Negative effects of learning spreadsheet management on learning database management / Anikó Vágner, László Zsakó
Dátum:
2015
ISSN:
2065-1430
Megjegyzések:
A lot of students learn spreadsheet management before database management. Their similarities can cause a lot of negative effects when learning database management. In this article, we consider these similarities and explain what can cause problems. First, we analyse the basic concepts such as table, database, row, cell, reference, etc. Then, we discuss differences from the point of view of the metadata. In our article, it is very important that we review differences which concern managing stored and calculated data. Finally, we mention sorting and filtering features.
Hozzáférés: World Wide Web
Tárgyszavak:
Műszaki tudományok
Informatikai tudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
computer science education
database systems
spreadsheet
teaching
relational data model
Intelligens város közösségi alkotásból
Megjelenés:
Acta Didactica Napocensia [Elektronikus dokumentum]. - 8 : 2 (2015), p. 1-6. -
További szerzők:
Zsakó László (1957-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:
TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0001
TÁMOP
Intelligens város alkalmazások
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.