CCL

Összesen 10 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM002224
Első szerző:Arató Mátyás (matematikus, informatikus)
Cím:New style in teaching word processing / Arató Mátyás, Bujdosó Gyöngyi
Dátum:2006
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
online learning course
teaching typography and word processing
typography and layouts in teaching informatics
teaching (La)TeX
Megjelenés:Teaching Mathematics and Computer Science. - 4 : 2 (2006), p. 417-426. -
További szerzők:Bujdosó Gyöngyi (1963-) (informatikus, informatika, matematika, kémia tanár)
Internet cím:elektronikus változat
elektronikus változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM041998
Első szerző:Biró Piroska (informatikus, matematikus)
Cím:Teachers and the interactive whiteboards / Biró Piroska
Dátum:2012
ISSN:1589-7389
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
IWB (Interactive Whiteboard)
ICT devices
teaching methods
teachers' attitude
Megjelenés:Teaching Mathematics and Computer Science. - 10 : 2 (2012), p. 281-298. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM010942
Első szerző:Csernoch Mária (informatika tanár)
Cím:Teaching word processing : the theory behind / Csernoch Mária
Dátum:2009
ISSN:1589-7389
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Teaching Mathematics and Computer Science. - 7 : 1 (2009), p. 119-137. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM070101
Első szerző:Garai Ábel (informatikus, közgazdász)
Cím:Case Study on Motivation in IT Education through University-Industry Telemedicine Partnership : In: Report of Conference XL. National Conference on Teaching Mathematics, Physics and Computer Sciences August 22-24, 2016 Székesfehérvár, Hungary / Ábel Garai, Attila Adamkó, István Péntek ; compiled by Éva Hajnal, György Hudoba
Dátum:2016
ISSN:1589-7389
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idézhető absztrakt
folyóiratcikk
Megjelenés:Teaching Mathematics and Computer Science. - 14 : 2 (2016), p. 271. -
További szerzők:Adamkó Attila (1978-) (informatikus) Péntek István (1988-) (programtervező informatikus) Hajnal Éva Hudoba György
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM047931
Első szerző:Jeszenszky Péter (programtervező matematikus)
Cím:Teaching XML / Péter Jeszenszky
Dátum:2007
Megjegyzések:The author has been teaching XML at the Faculty of Informatics, University of Debrecen since the end of the nineties. This paper gives an overview of XML technology from an educators viewpoint that is based on the experience that the author has gained teaching XML over the years. A detailed description of the XML course is provided. Methodological issues are also discussed.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
XML
teaching methods
classroom techniques
document and text processing
computer science education
Megjelenés:Teaching Mathematics and Computer Science. - 5 : 2 (2007), p. 317-335. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM029970
Első szerző:Kósa Márk (programtervező matematikus)
Cím:An evaluating tool for programming contests / Márk Kósa, János Pánovics, Lénárd Gunda
Dátum:2005
Megjegyzések:Students of the University of Debrecen majoring in informatics have been participating in regional ACM international collegiate programming contests since 1995. In earlier times arrangement of the local rounds was difficult because we had to check the contestants' submissions by hand. Beyond the discomfort, this hindered the efficient work of the jury and involved a number of possibilities of making mistakes. The Programming Contest Result Manager (PCRM) program developed in the past two years provides a solution to the above problems. The program automates the evaluation of submissions and provides both the jury and the contestants with a user interface. This application can help the jury not only in ACM type but also in other kinds of practical programming contests.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
ACM
automatic solution evaluation
online jury
programming contests
ACM contest
uniform-cost search
Megjelenés:Teaching Mathematics and Computer Science. - 3 : 1 (2005), p. 103-119. -
További szerzők:Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus) Gunda Lénárd (1981-)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM012535
Első szerző:Nyakóné Juhász Katalin (informatikus, alkalmazott matematikus)
Cím:Report on INFODIDACT 2008 : the First National Conference on Didactics of Informatics / compl. by Katalin Juhász, László Zsakó
Dátum:2008
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok beszámoló
informatics
didactics
Megjelenés:Teaching Mathematics and Computer Science. - INFODIDACT (2008), p. 1-2. -
További szerzők:Zsakó László (1957-) (programtervező matematikus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM047961
Első szerző:Pánovics János (programtervező matematikus)
Cím:Motivating Students with Projects Encompassing the Whole Duration of Their Studies / Pánovics János
Dátum:2013
Megjegyzések:Based on my ten years of teaching experience at the University of Debrecen, I can say that students majoring Software Information Technology BSc have to face a number of difficulties during their studies. I think these difficulties root from two main problems: students are unmotivated and cannot sense the coherence between the knowledge acquired in the various courses. This paper tries to give some alleviation to both of these problems by the idea of introducing some long-term projects to students, which they can work on throughout their studies, dealing with a particular aspect of the projects in each course.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
teaching methodology
motivation
coherence
long-term projects
Doktori iskola
Megjelenés:Teaching Mathematics and Computer Science. - 11 : 2 (2013), p. 165-180. -
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0024
TÁMOP
Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM055848
Első szerző:Vágner Anikó (informatikus)
Cím:Let's learn database programming in an active way / Vágner Anikó
Dátum:2014
ISSN:1589-7389
Megjegyzések:This paper introduces how I applied the "learning by doing" method in the education of advanced knowledge of database systems in Software Engineering BSc program. The first goal of my method is to enable the students to use the PL/SQL and SQL as a skill, namely they get a practical competence which can be immediately used in business. In the laboratory the students independently practise the material learnt on the lecture. They get feedback for all their activities from the teacher. A software system helps administer the solutions, automatically verifies the syntax of them and helps the teacher to evaluate them. The paper summarises the results of three semesters. In the last year I compared the active learning method with the traditional method. I asked the students in a voluntary survey about the active learning method.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
education
education of database systems
database
software aided education
education of programming
learning by doing
experimental learning
Intelligens város közösségi alkotásból
Megjelenés:Teaching Mathematics and Computer Science. - 12 : 2 (2014), p. 213-228. -
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0001
TÁMOP
Adat menedzsment és tudásfeltárás intelligens város alkalmazásokhoz
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM012536
Első szerző:Zsakó László (programtervező matematikus)
Cím:ICT methodology / László Zsakó, Katalin Juhász, Zoltán Kátai
Dátum:2008
Megjegyzések:This article is an overview discussing what ICT subject methodology, ICT didactics and ICT methodology are, what the philosophy of ICT is, and finally what ICT pedagogy is.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
didactics
methodology
informatics
Megjelenés:Teaching Mathematics and Computer Science. - INFODIDACT (2008), p. 3-24. -
További szerzők:Nyakóné Juhász Katalin (1952-2012) (informatikus, alkalmazott matematikus) Kátai Zoltán (1968-) (informatikus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1