CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM021011
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:Virtuális könyvtáros segítheti majd a kutatókat kézirataik beküldésében a Debreceni Egyetemen / Bátfai Norbert, Bátfai Mária Erika
Dátum:2011
Megjegyzések:Jelen munkánkban egy magyar nyelvű, publikálást segítő AIML (Artificial Intelligence Markup Language) tudásbázis létrehozását kezdjük meg. Speciálisan egy informatikai kéziratok beküldését segíteni képes tájékoztató könyvtáros tudásbázisának létrehozására szűkítjük erőfeszítéseinket. Távolabbi célunk a kifejlesztett tudásbázis üzeme során szerzett tapasztalatok analitikai elemzése.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Fizikai-, Számítás- és Anyagtudomány
AIML
csevegő robot
könyvtári tájékoztatás
online segítség
gyenge MI
Megjelenés:Tudományos és Műszaki Tájékoztatás. - 58 : 1 (2011), p. 10-14. -
További szerzők:Soós Mária Erika (1973-) (informatikus könyvtáros)
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV-2010-0007
TÁMOP
Adat és információs rendszerek kutatása az információ technológia eszközeivel
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM058310
Első szerző:Csernoch Mária (informatika tanár)
Cím:Számítógépes problémamegoldás / Csernoch Mária, Biró Piroska
Dátum:2015
ISSN:0041-3917
Megjegyzések:Digitális világunkban a tradicionális és a nem tradicionális számítógépes tevékenységek - programozás, valamint dokumentumkezelés és információszerzés - eltávolodni látszanak egy-mástól. Míg a tradicionális tevékenységek problémamegoldási módszerei inkább a mély, addig a nem tradicionális tevékenységek szinte kizárólagosan a kevésbé hatékony felületi metakognitív problémamegoldási megközelítések csoportjába tartoznak. Kutatások egyértelműen bizonyítják, hogy ezen kettősség és a felületi megközelítések széleskörű elterjedése vezet a rendkívül nagy számú hibás dokumentumokhoz, az ezek alapján született hibás következtetésekhez, a doku-mentumok létrehozásához és feldolgozásához szükséges, indokolatlanul magas emberi és gépi erőforrás igényhez. Mindenképpen indokolt tehát a számítógépes tevékenységek, a számítógé-pes problémamegoldási módszerek rendszerbe foglalása. Létrehoztunk egy olyan egységes rend-szert, amely magába foglalja a számítógépes problémamegoldáshoz alkalmazott valamennyi megközelítést, ugyanakkor hozzáilleszthető más tudományterületeken már elfogadott rendsze-rekhez. Felkutattuk az eddig csak izoláltan létező a tradicionális számítógépes tevékenységeket leíró rendszereket, ezeket kiegészítettük a nem tradicionális számítógépes tevékenységekkel, végezetül ezen tevékenységeket elhelyeztük egy általánosan elfogadott problémamegoldási rendszerbe, mintegy kiegészítve és teljessé téve azt ezen új tevékenységi formákkal.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
számítógépes problémamegoldás
metakognitív megközelítések
algoritmikus gondolkodás
CAAD-alapú problémamegoldás
TAEW-alapú problémamegoldás
Megjelenés:Tudományos és Műszaki Tájékoztatás, Könyvtár- és információtudományi szakfolyóirat. - 62 : 3 (2015), p. 86-94. -
További szerzők:Biró Piroska (1983-) (informatikus, matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM058637
Első szerző:Soós Mária Erika (informatikus könyvtáros)
Cím:Az olvasás felvillanyoz : azaz könyvtár a zsebben / Bátfai Erika, Bátfai Norbert, Kőrösi Krisztina
Dátum:2014
ISSN:0041-3917
Megjegyzések:Az első e-könyvet 1971-ben írta Michael Hart, az elmúlt 40 évben a Gutenberg-galaxis válságának toposzától zeng a média. A netgeneráció, sőt a homo informatikusok életének (és így nyilvánvalóan a tanulásának/oktatásának is) része az elektronikus irodalom. Az e-könyv tömegeket adott vissza az olvasásnak. Az új média nem helyettesít, hanem új lehetőségeket hordoz. Az e-könyv a hordozótól külön vált, már szerkesztett/tördelt, tartalom. Kérdés, hogy a könyvtárak csupán a tartalommal törődjenek-e? Kizárólag az állományokba integrálódó e-könyvekkel vagy inkább a (már tőlük megszokott komplex, közcélú) tartalomfejlesztésük kiterjedjen-e erre a területre is? Egyetemi könyvtárként feladatunk továbbá a digitális írástudás közvetítése az eszközkölcsönzéstől az e-könyvek-beli hivatkozás tanításán át a szabad gyűjtemények megismertetéséig. Meglátásunk szerint a könyvtárak, különösen az egyetemi könyvtárak, az oktatókkal karöltve az oktatás segítésének egyik új eszközeként használhatják az e-könyveket (és az e-könyvolvasókat); szó szerint zsebkönyvtárat szolgáltatva a hallgatók számára; mindeközben figyelembe véve azt is, hogy nemcsak a könyvek formátuma, de a felhasználói igények is változnak. Jelen tanulmányban néhány példán keresztül (CEU Library, DE IK) azt vizsgáljuk, hogy ezek a tömegek miként csábíthatók a könyvtárakba; jelenleg, 2014-ben, hogyan jelenik meg az e-könyv a hazai könyvtári állományban, valamint a könyvtár tartalomfejlesztőként, -támogatóként az e-könyves területen
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Média- és kommunikációs tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
e-könyvek
e-book
könyvtárak
Intelligens város közösségi alkotásból
Megjelenés:Tudományos és Műszaki Tájékoztatás. - 61 : 9 (2014), p. 331-341. -
További szerzők:Bátfai Norbert (1972-2020) (informatikus) Kőrösi Krisztina (1975-) (könyvtáros)
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0001
TÁMOP
Intelligens város alkalmazások
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1