CCL

Összesen 5 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM079509
Első szerző:Bodó Márton
Cím:Az iskolai közösségi szolgálat a 9. és 12. évfolyamos diákok véleménye tükrében / Bodó Márton, Markos Valéria, Mézes József, Sárosi Tünde, Szalóki Mihály
Dátum:2017
ISSN:1215-1807
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle. - 67 : 9-10 (2017), p. 41-71. -
További szerzők:Markos Valéria (1990-) (szociológus) Mézes József Sárosi Tünde Szalóki Mihály
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM070825
Első szerző:Ceglédi Erzsébet (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:A kreativitás és az intelligencia szerepe az iskolai teljesítményben / Ceglédi Erzsébet
Dátum:2009
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Új pedagógiai szemle 59 : 11 (2009), p. 42-52. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM085969
Első szerző:Dorner László (pszichológus, pszichológia tanár)
Cím:A serdülő- és ifjúkori önkéntességgel kapcsolatos tapasztalatok empirikus vizsgálata / Dorner László
Dátum:2019
ISSN:1215-1807
Megjegyzések:Háttér és célok: A tanulmány célja az önkéntesség motivációs és élményhátterének serdülő- és ifjúkori mintán történő vizsgálata. Minta és módszer: A Magyar Ifjúsági Vöröskeresztnél és a Helperek Közhasznú Egyesületnél hivatalos tagsági viszonnyal rendelkező, ott rendszeres önkéntes munkát végző, középiskolai tanulmányokat folytató 43 diák (33 lány, 10 fiú) vett részt a vizsgálatban (Méletkor=17,9). Annak érdekében, hogy az önkéntesség hátterében azonosítható tényezőket minél kiterjedtebben vizsgálhassuk, a félig strukturált interjú módszerét alkalmaztuk, mely 12 nyitott kérdést és szociodemográfiai kérdéseket tartalmazott. Eredmények: A minta több mint felének elérésében, önkéntességről való informálásában meghatározó szerepet töltött be az iskola, a tanárok, önkéntes koordinátorok, a motiválásban a már aktív önkéntesek is fontos szerepet játszottak. A hosszú távú önkéntessé válásban fontos motiváló tényező volt, hogy a tanulók jelentőségtelinek érezhessék tevékenységüket, kielégíthessék társas szükségleteiket, megismerhessék az őket körülvevő világot. Fontos továbbá, hogy valós segítséget nyújthassanak - és kaphassanak szükség esetén. A karrier előmozdítása mint motívum ritkábban fordul elő náluk, akkor is általában gyakorlatszerzés céljából választják az adott lehetőséget. A fontosságérzet megtapasztalása, az örömteli élmények erős motivációs bázist teremtettek a további önkéntesség irányába, az akadályok pedig leggyakrabban az időhiányban, a nehéz helyzetekre való felkészületlenség érzésében, helyenként a kliensektől érkező visszautasításban mutatkoznak meg. Az önkéntesek többsége ? saját bevallása alapján - nyitottabbá, elfogadóbbá, segítőkészebbé vált önkéntes tevékenysége által, számos készsége fejlődött - ami néhány önkéntes esetében a jövőbeli munkavégzés szempontjából konkrét gyakorlati tapasztalatként is szolgált. Konklúzió: Az önkéntesség motivációs hátterének részletes vizsgálatai, valamint a társadalmi felelősségvállalás fokozására tett erőfeszítések remélhetőleg a közeljövőben hozzájárulnak az önkéntesek tapasztalatainak az önkéntes menedzsmentbe történő beépítésébe, melynek eredményeképpen a hosszú távú önkéntesség gyakoribbá válhat.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
önkéntesség
serdülőkor
ifjúkor
motiváció
altruizmus
társadalmi felelősségvállalás
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle. - 69 : 1-2 (2019), p. 21-43. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM104661
Első szerző:Hornyák Ágnes (tanár)
Cím:Összefügg-e az iskolai eredményesség és a méltányosság? / Hornyák Ágnes
Dátum:2019
ISSN:1215-1807
Megjegyzések:Iskolai légkör és eredményesség / Szeged : Belvedere, 2018
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle. - 69 : 1-2 (2019), p. 135-138. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM085059
Első szerző:Kovács Klára (oktatáskutató, szociológus)
Cím:Vélemények a mindennapos testnevelésről a felsőoktatásban résztvevő hallgatók és oktatók szemszögéből / Kovács Klára, Moravecz Marianna, Nagy Ágoston
Dátum:2019
ISSN:1215-1807
Megjegyzések:A mindennapos testnevelésből érkező diákokkal foglakozik, akik 2016 szeptemberétől léptek a felsőoktatás világába. Az új generáció újfajta szemléletmódot és új kihívást jelent az egyetemi testkultúra átadásában. Az egyetemi testnevelő tanároknak van az utolsó esélye arra, hogy szervezett keretek között segítsék a közoktatásban megkezdett testi nevelést, amely az érettségi után teljesen átalakul (Bíróné, 2004). Kvalitatív kutatásunkban azokra a kérdésekre kerestük a választ, hogy milyen élményekkel rendelkeznek a hallgatók a mindennapos testnevelésről, valamint a testnevelők, sportvezetők és szervezők szemszögéből azt kutattuk, hogy tapasztalják-e a mindennapos testnevelés hatását, illetve mi a véleményük arról, ha ezt a modellt a felsőoktatásban is bevezetnék. Három felsőoktatási intézményben készítettünk interjúkat testnevelőkkel, sportért felelős vezetőkkel Kelet-Magyarországon. Emellett két fókuszcsoportos interjút készítettünk a Debreceni és Nyíregyházi Egyetem hallgatói körében. Jó gyakorlatként említhetjük az intézményi hallgatói vizsgálatokat, melyek rendszeresen felmérik a hallgatói bázist a sportolással, életmóddal, szokásaikkal kapcsolatos értékrendjükről, motivációjukról, hiszen az új élményközpontú generáció a sportolás trendjének változásaira rendkívül érzékeny. A sportjátékok szerepe a legjelentősebb, hiszen a legnagyobb közösségteremtő erővel bír, amit kvalitatív kutatásunk is megerősített. A hallgatók testneveléssel kapcsolatos állásfoglalása jelzi, hogy szükségesnek tartják, igénylik a minőséget, fogékonyak az újra és értékrendjükben előtérben szerepel a rendszeres sportolás.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Testnevelés
sport
felsőoktatás
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle. - 69 : 3-4 (2019), p. 87-99. -
További szerzők:Moravecz Marianna (1968-) (sporttudomány, kutató, oktató) Nagy Ágoston (1968-) (Testnevelő tanár/ Phd)
Pályázati támogatás:ÚNKP-18-4-DE-61
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1