CCL

Összesen 13 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM091978
Első szerző:Barabás Andrea (pszichológia)
Cím:Correlation Between Educational Performance, Family Background and Settlement Type in Covasna County, Romania / Barabás Andrea, Bacskai Katinka
Dátum:2020
ISSN:2677-0326
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 2 : 3 (2020), p. 62-69. --
További szerzők:Bacskai Katinka (1981-) (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM114923
Első szerző:Casas Trujillo Jennyfer Paola (PhD Researcher)
Cím:Students' Motivations to Study Abroad: The Case of International Students at the University of Debrecen / Casas Trujillo, Jennyfer Paola; Mohammed, Peshawa Jalal; Saleh, Sanaa Taler
Dátum:2020
ISSN:2677-0326
Megjegyzések:Today there is a growing demand among international students to study in Hungary, more specifically with the launching of Stipendium Hungaricumprogram in 2013. The number of international scholarship holders increases each year, but till now, we have no significant research results about their study motivations, research has focused only on institutional perspectives (Kasza, & Hangyál 2018). Themotivation of students is an important research field in higher education, particularly because there could be various factors to motivate students studying abroad. The motives can be categorised as intrinsic and extrinsic. Our research question is, what are the main intrinsic and extrinsic motivational factors that encourage students to study in Hungary? We performed 15 qualitative interviews among international scholarship holders on postgraduate levels. We gathered semi-structured interviews with the help of an interview scheme with five main questions. The investigated dimensions include the following: 1. introduction and context of interviewees, 2. Reasons for leaving the country of origin, 3. Reasons for country choice, 4. Preliminary knowledge about Hungary, 5. Personal expectations. After the data collection, we analysed texts with open coding process in which line by line and word for word was analysed (Khandkar, 2009). Then we were able to form a typology of motivations and we found subcategories within the intrinsic and extrinsic classification
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok kutatási jelentés
folyóiratcikk
Motivation
international students
Debrecen
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 2 : 1 (2020), p. 76-81. -
További szerzők:Mohammed, Peshawa Jalal Saleh, Sanaa Taher (1972-) (PhD candidate)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM097943
Első szerző:Czékmán Balázs (okleveles pedagógia szakos bölcsész)
Cím:Tablets in Hungarian Primary Schools / Czékmán Balázs, Kocsis Judit, Abari Kálmán
Dátum:2021
ISSN:2677-0326
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 3 : 2 (2021), p. 29-37. -
További szerzők:Kocsis Judit (pedagógus) Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM119609
Első szerző:Dan Beáta Andrea
Cím:The Importance of Student-Teacher Relationship in Romanian SEN Schools Among Hungarian Minorities / Dan Beata Andrea
Dátum:2023
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 5 : 2 (2023), p. 52-59. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM089861
Első szerző:Fenyő Imre (filozófus, neveléstörténész)
Cím:A General Overview of the Educational Programmes of the Hungarian Football Academies / Imre Fenyő, Dávid Rábai
Dátum:2020
ISSN:2677-0326
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
labdarúgás
utánpótlás nevelés
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 2 : 2 (2020), p. 101-110. -
További szerzők:Rábai Dávid (1990-) (oktatáskutató)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM103607
Első szerző:Józsa Gabriella
Cím:The Development of the Number of Pupils in Secondary Institutions in Light of Political and School Structure Changes / Józsa Gabriella
Dátum:2020
ISSN:2677-0326
Megjegyzések:There are a number of factors around the world that influence the evolution of school structure such as historical, cultural tradition, nature of the economy, demographics, etc. After-primary school further education is a highlight of the Hungarian school system, as it also defines the entire school career and future of the pupils. The choice between the three types of training, the secondary school, vocational academic school and standard vocational school, is backed by different strategies spanning the entire school career of the students, the educational qualifications being the goal. While choosing high school leads to a degree, the choice of vocational school is one of the fastest and easiest ways of the acquisition of qualifications. However, vocational secondary school also offers a chance to study in higher education (Hermann, 2005) In our study, we look at the evolution of secondary school types in light of policy changes from the 1940s to the present day.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
secondary education
headcount formation
high school
vocational academic school
vocational school
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 2 : 3 (2020), p. 70-81. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM109391
Első szerző:Markos Valéria (szociológus)
Cím:Different Forms of Civil Activity and Employment in Hungary and Abroad, and the Development of Student Drop-out / Markos Valéria, Kocsis Zsófia, Dusa Ágnes
Dátum:2019
ISSN:2677-0326
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 1 : 1 (2019), p. 1-12. -
További szerzők:Kocsis Zsófia (1993-) (oktatáskutató) Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok)
Pályázati támogatás:K-17 123847
Egyéb
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
DOI
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM114925
Első szerző:Mohammed, Peshawa Jalal
Cím:An International Comparison of Educational Systems: the Columbian, Iraqi and Kurdish cases / Mohammed, Peshawa Jalal; Casas, Jennyfer; Saleh, Sanaa Taler; Kovács, Karolina Eszter
Dátum:2021
ISSN:2677-0326
Megjegyzések:As developing countries aim to improve their education to address the challenges of globalisation's economic and social demands, comparative education can provide references for reforms and changes. Through studying the educational systems of other countries, we can discover which reforms are possible and desirable. This article attempts to demonstrate some specific aspects of the educational systems of Columbia, Iraq and Iraqi Kurdistan and to compare them. It shows the decentralisation process and challenges of the systems. It also reveals the structure of education of the three systems and their differences related toduration and organisationof primary and secondary schools. Following that, the curriculum provision and their orientations are explained. Finally, the article also tries to find the differences in teacher training in terms of duration and training types, occurring before/duringservice. The obtained results show that the decentralisation process and its challenges are very similar in theseeducational systems while there are differences in the duration, structure, and curriculum subjects
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
International Comparison
Educational Systems
the Columbian
Iraqi and Kurdish cases
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 3 : 2 (2021), p. 110-120. -
További szerzők:Casas Trujillo Jennyfer Paola (1990-) (PhD Researcher) Saleh, Sanaa Taher (1972-) (PhD candidate) Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM095993
Első szerző:Pallay Katalin (oktatáskutató, pedagógiatanár)
Cím:Social Integration of the Former Transcarpathian Students of the Balassi Institute / Pallay Katalin
Dátum:2020
ISSN:2677-0326
Megjegyzések:In the present study, we examine the social integration of former Transcarpathian students who participated in the university preparatory training of the Balassi Institute. Social integration plays a major role, both among mobile students settling in the destination country and in the sending country. Despite the fact that Hungarian students from Transcarpathia have the same linguistic and cultural background as their motherland, their integration into Hungarian society is often hampered: migration often involves giving up home connections, and the success of building new ones is unpredictable. Successful adaptation to the social environment of the destination country is not always an automatic mechanism. Our research was conducted using a questionnaire method. In the survey, we sought to answer the question of where the former Transcarpathian students participating in the preparatory training of the Balassi Institute settled after completing their studies and how they managed to integrate into the society of their place of residence. We compare the social integration of people returning to Transcarpathia, settling in Hungary and living abroad. In summary, we would like to present the results of the survey.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Social Integration
Transcarpathian Students
Balassi Institute
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 2 : 3 (2020), p. 82-89. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM091977
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Characteristics of Teaching Community Capital - Focus on Teachers in Reformed Public Education Institutions / Pusztai Gabriella, Morvai Laura, Bacskai Katinka, Hornyák Ágnes
Dátum:2020
ISSN:2677-0326
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 2 : 2 (2020), p. 48-55. -
További szerzők:Morvai Laura (1989-) (andragógus) Bacskai Katinka (1981-) (oktatáskutató) Hornyák Ágnes (1980-) (tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM095717
Első szerző:Sebestyén Krisztina (tanár, oktatáskutató)
Cím:Differences in Foreign Language Choice of Students from Different Social Backgrounds / Krisztina Sebestyén
Dátum:2021
ISSN:2677-0326
Megjegyzések:According to previous research (e.g. Bernstein,1971; Gogolin,2014; Hegedűs et al.,2019), family background plays a decisive role in an individual's mother tongue acquisition and inlearning foreign languages. In anotherstudy, parents with a high social background (54.0%) chose German for their children, and parents with a low social background(56.9%) chose English in primary school(Sebestyén,2021).Based on this, in thestudy Iexamine what difference can be detected in the foreign language choice of high school students from different social backgrounds. In thestudy, Ianalyze the student data (890 people) of mydatabase entitled "German learning and teaching in Hajdú-Bihar and Szabolcs-Szatmár-Bereg counties" prepared in the 2018/2019schoolyear, during which Iperform cross-tabulation and cluster analysis with the help of SPSS program. The database contains data on 11th grade high school and vocational high school students who studied German and/or English in high school. Astheresults, there are differencesbetween the learned foreign languagesamong secondary school studentsaccording to family background. Among the clusters related to high school choice, those belonging to the "Higher Education Oriented Local" cluster are most interested in foreign languages, most German-speaking (74.0%) and English (89,0%) students tend to be in this cluster. Overall, the majority of respondents learn English, while students from higher social backgrounds (also) learn German.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
English
German
foreign language choice
social background
secondary education
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 3 : 2 (2021), p. 78-86. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM101880
Első szerző:Székely Csilla Imola (református lelkipásztor, vallástanár, pasztorálpszichológus)
Cím:A Comparison of the Educational Methods of Zoltán Kodály and his Student, Klára Kokas / Székely Csilla Imola
Dátum:2021
ISSN:2677-0326
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Kokas Klára
Kodály Zoltán
összehasonlító pedagógia
zenepedagógia
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 3 : 1 (2021), p. 47-52. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
DOI
Borító:
Rekordok letöltése1 2