Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 10 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM054845
Első szerző:
Bicsák Zsanett Ágnes (neveléstörténész)
Cím:
Adalék Herbart etikájához II. / Bicsák Zsanett Ágnes, Szabó Anita Éva
Dátum:
2008
ISSN:
1788-6848
Megjegyzések:
A tanulmányban a szerzők Immanuel Kant és Johann Friedrich Herbart etikájának összehasonlítására vállalkoznak. A tanulmány kiegészíti Mester és tanítvány c folyóirat 2007/15. számában közölt Bicsák Zsanett Ágnes-Szabó Anita Éva Adalék Herbart etikájához c. írás eredményeit. A tanulmányban a két etika általános jellemzéséről, az erény fogalmáról, majd a szabadság-okság kérdéséről olvashatunk.
ISBN:
978 963 473 2648
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
etika
klasszikus pedagógia
neveléstörténet
Megjelenés:
Juvenilia 2 (2008), p. 48-59. -
További szerzők:
Szabó Anita Éva
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM109403
Első szerző:
Kocsis Zsófia (oktatáskutató)
Cím:
A hallgatói munkavállalás megítélése a debreceni és a nyíregyházi oktatók szemszögéből / Kocsis Zsófia
Dátum:
2017
ISSN:
1788-6848
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Juvenilia. - 7 (2017), p. 119-133. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM065439
Első szerző:
Kovács Edina Mária (oktatáskutató, drámapedagógus)
Cím:
Tanárkép a médiában : A Szomszédok 1999-es évfolyamának elemzése / Kovács Edina
Dátum:
2011
ISSN:
1788-6848
Megjegyzések:
A tanári szerep hatékony megvalósításáról szóló diszkurzus önmagában is napjaink párbeszédének sokakat foglalkoztató szelete. A tanári pozíció összetettsége folytán különösen problematizált foglalkozási szerep - állapítja meg ZrinszkyLászló -, a hozzá kapcsolódó feladatok pedig egyre inkább differenciálódnak és gazdagodnak (Zrinszky, 1994). A hazai pedagógiai elméletek ugyanakkor gyakran figyelmen kívül hagyják, hogy a tanítás vitathatatlanul nemekhez kötődő szerep. Pedig az euroatlanti országok esetében ez szinte kivétel nélkül igaz: számos európai országban az oktatás a harmadik-negyedik helyet foglalja el a nőket foglalkoztató szektorok között; általában az egészségügy és a szociális munka előzi meg. Magyarország sem kivétel abban a tekintetben, hogy a pedagógusok többsége nő: az általános iskolai tanárok 87,3 százaléka, a középiskolai tanárok 68 százaléka (KSH, 2007). A magyar pedagógusszerep-kutatások a hetvenes évek végén megjelenő új iskolamodellek nyomán kezdődtek el, és igyekeztek újradefiniálni a tanári tevékenység szerepegyüttesét (Kraiciné, 2006). A leginkább ismert tanáriszerep-elméletek, például Trencsényi László, Zrinszky László, Ferenczi István és Falus Iván munkái megegyeznek abban a tekintetben, hogy bennük a szerepelvárások, a tanár számára kívánatos tulajdonságok "semlegesnemben" fogalmazódnak meg, még akkor is, ha a tanár neme szóba kerül mint "anomáliákat élező" (Ferenczi, 1998: 12) változás, vagy "módosító tényező" (Zrinszky, 1994: 29): ennél részletesebb elemzést egyik szerző sem tart szükségesnek.
ISBN:
978 963 318 128 7
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Juvenilia 4 (2011), p. 134-148. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM104636
Első szerző:
Kukucska Zsuzsa (szociológus, szociálpolitikus)
Cím:
Partnerszelekciós habitusok a vidéki egyetemisták körében / Kukucska Zsuzsa
Dátum:
2020
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Partnerszelekció
habitusok
egyetemisták
Megjelenés:
Juvenilia. - 8 (2020), p. 124-141. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
5.
001-es BibID:
BIBFORM068668
Első szerző:
Markos Valéria (szociológus)
Cím:
Az iskolai közösségi szolgálat iránti attitűdök a középiskolások körében / Markos Valéria
Dátum:
2015
ISSN:
1788-6848
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
iskolai közösségi szolgálat
Megjelenés:
Juvenilia. - 6 (2015), p. 209-224. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
6.
001-es BibID:
BIBFORM113689
Első szerző:
Máté-Szabó Barbara Éva (andragógus)
Cím:
A Debreceni Egyetem felsőfokú szakképzéseinek vizsgálata / Szabó Barbara Éva
Dátum:
2013
Megjegyzések:
Tanulmányomban a Debreceni Egyetem felsőfokú szakképzésein tanuló hallgatók társadalmi hátterét, motivációját, elvárásait feltáró kutatásomat mutatom be. Véleményem szerint elengedhetetlen a téma tárgyalásához, hogy megvizsgáljuk a felsőfokú szakképzés hazai történetének vonatkozásait, jogi, társadalmi és gazdasági környezetét, illetve hogy emellett röviden említést tegyünk a témában született hazai kutatásokról. A rendszerváltást követően expanzióról beszélhetünk az oktatás területén. A tudás és azon belül a szakmai tudás és annak papíron történő igazolása nagyon felértékelődött. Napjainkra sok változáson ment át a felsőfokú szakképzés. A változások kapcsán érdekességként említeném, hogy egyfajta ciklikusság figyelhető meg a képzésben, hiszen körülbelül hétévente egyfajta szerkezeti és névbeli változáson megy át (1997/98 ? AIFSZ ? akkreditált iskolarendszerű felsőfokú szakképzés, 2006 ? FSZ ? felsőfokú szakképzés, 2013 ? FOSZ ? felsőoktatási szakképzés).
ISBN:
978 963 318 368 7
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
felsőfokú szakképzés
felsőoktatás
hallgatók
Megjelenés:
Juvenilia. - 5 (2013), p. 305-318. -
Pályázati támogatás:
TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0024
TÁMOP
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
7.
001-es BibID:
BIBFORM108378
035-os BibID:
(MTMT)31802470
Első szerző:
Nagy Luca Zsuzsa (pszichológus)
Cím:
A megküzdési stílus és a kontrollhely hatása a félelemkeltő reklámüzenetekre adott válaszokra / Nagy Luca Zsuzsa
Dátum:
2020
ISSN:
1788-6848
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Juvenilia. - 8 (2020), p. 176-193. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
8.
001-es BibID:
BIBFORM058185
Első szerző:
Nótin Ágnes (pszichológus)
Cím:
Matematikai szorongás vizsgálata a Matematikai Szorongást Mérő Teszt (MSzMT) használatával / Nótin Ágnes
Dátum:
2011
ISSN:
1788-6848
ISBN:
978 963 318 128 7
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Juvenilia 4 (2011), p. 291-312. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:
Saját polcon:
9.
001-es BibID:
BIBFORM117965
Első szerző:
Papp Dávid (pszichológus)
Cím:
Az e-sport-és a hagyományos sportközvetítéseket követők összehasonlító vizsgálata sportnézői motivációjuk mentén / Papp Dávid
Dátum:
2020
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Juvenilia. - 8 (2020), p. 272-283. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
10.
001-es BibID:
BIBFORM062749
Első szerző:
Támba Renátó (neveléstörténész)
Cím:
Munkát végző leánygyermekek ábrázolása a szolnoki festészetben / Támba Renátó
Dátum:
2013
Megjegyzések:
A hazai pedagógiai szaksajtóban hangsúlyos törekvésként jelenik meg a gyer- mekkor-relevanciájú sajtófotók neveléstörténeti, gyermekkor-történeti hasznú ikonográfai elemzése, gondolva itt elsősorban Kéri Katalin és Géczi János munká- ira. A képzőművészeti alkotások történeti pedagógiai szempontú elemzésének azonban még nincs számottevő gyakorlata Magyarországon, eltekintve többek kö- zött Pukánszky Béla, Péter Katalin és Endrődy-Nagy Orsolya tanulmányaitól. Je- len dolgozatban jómagam szintén festmények gyermekkor-történeti szempontú elemzésére vállalkozok. Írásom tárgya: a leánygyermeki munkavégzés ábrázolása a 19?20. század fordulójának szolnoki festészetében. Dolgozatomban Fényes Adolf, Szüle Péter és Koszta József néhány képét elemzem a megnevezett szem- pont szerint, a gyermekkép fogalma, kérdésköre felől közelítve.A jelen írásban elemzett művek szervesen illeszkednek az életművekbe, ebből következően érthető, hogy témájuk valójában nem a gyermekkor, sokkal inkább az az életideál, amely az ábrázolt leánygyermekekben érlelődőben van. Erre utal- nak a különböző attribútumok (pl. korsó), viseleti elemek, de magatartás-motívu- mok (pl. testhasználat) is. Mégis érzékeljük, hogy e képek alkalmasak arra, hogy fgyelmeztessék a befogadót a gyermekkor antropológiai sajátosságaira, értékeire. A képeken ez az aspektus szorosan összefonódik a paraszti életélmény érzékelte- tésére való törekvés aspektusával. Mindazonáltal elmondhatjuk, hogy a képek a puszta hétköznapok megélt tapasztalataiból merítenek és szó sincs elvont szóla- mok, képzetek képi megfogalmazásáról. Szigorúan az a gyermek került vászonra, akit a művész látott a földön, akiről őelőtte beszéltek a falu emberei. A képek a paraszti gyermekkor hiteles lenyomataiként jegyezhetők.
ISBN:
978 963 318 368 7
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
gyermekkor-történeti ikonográfia
Alföldi iskola
Művészettörténet
Etnográfia
Megjelenés:
Juvenilia 5 (2013), p. 351-363. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.