CCL

Összesen 10 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM054849
Első szerző:Bicsák Zsanett Ágnes (neveléstörténész)
Cím:Herbart munkásságának jelentősége a pedagógia tudományos emancipációja érdekében / Bicsák Zsanett Ágnes
Dátum:2007
ISSN:1589-519X
Megjegyzések:A tanulmány a pedagógia tudománytörténetének vázlatát ismerteti, koncentrálva a közép-európai tudományfejlődés modelljére. A klasszikus pedagógia ez utóbbi értelmében a német hagyományhoz köthető, tudományos legitimációja Herbart nyomán értelmezhető.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
klasszikus pedagógia
tudománytörténet
Megjelenés:Képzés és gyakorlat. - 5 : 4 (2007), p. 91-97. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM086488
Első szerző:Czékmán Balázs (okleveles pedagógia szakos bölcsész)
Cím:A számítógéppel támogatott tanítás és tanulás története a közoktatásban Magyarországon (1983-2016) / Czékmán Balázs, Fehér Péter
Dátum:2017
ISSN:1589-519X 2064-4027
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Képzés és gyakolat. - 15 : 1-2 (2017), p. 45-66. -
További szerzők:Fehér Péter (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM055714
Első szerző:Homoki Andrea (szociológus)
Cím:A pedagógus-továbbképzési rendszer jellemzői a kereslet és a kínálat függvényében - egy dél-alföldi kisváros integrált alapfokú közoktatási intézményében dolgozó pedagógusok körében végzett empirikus vizsgálat alapján / Homoki Andrea
Dátum:2011
ISSN:1589-519X
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Pedagógusok
Továbbképzés
Másság
Hátrányos helyzet
3H
Megjelenés:Képzés és Gyakorlat. - 9 : 3-4 (2011), p. 2-17. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM103402
Első szerző:Józsa Gabriella
Cím:Lemorzsolódási kockázat és jelentkezés a felsőoktatásba / Józsa Gabriella
Dátum:2020
ISSN:1589-519X 2064-4027
Megjegyzések:A felsőoktatási expanzió és tömegesedés következtében megjelenő heterogén hallgatói társadalommal együtt megjelent a lemorzsolódás jelensége is. A lemorzsolódásnak számos definíciója létezik, dolgozatunkban a felsőoktatást végzettség nélkül elhagyókat tekintjük lemorzsolódóknak. A szakirodalom alapján számos oka lehet a lemorzsolódásnak, mint pl. a nem megfelelő tanulási módszerek, képességek és anyagi források hiánya, nem megfelelő integráció a felsőoktatási intézménybe stb. Munkánkban arra keressük a választ, hogy a felsőoktatási intézménybe kerülés előtt milyen lemorzsolódási rizikófaktorok azonosíthatók. Vizsgálatunkhoz a 2017-es és 2018-as felvételi adatbázis országos adatait használjuk. Az eredmények azt mutatják, hogy több lemorzsolódási rizikófaktor is kimutatható a felvételi jelentkezésekből, melyből magyar jellegzetességként kiemelkedik a nyelvvizsga-bizonyítvány.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
lemorzsolódás
felsőoktatás
szakképzés
Megjelenés:Képzés és gyakorlat. - 18 : 1-2 (2020), p. 55-66. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM067673
Első szerző:Madarász Tibor (oktatáskutató)
Cím:Időszerű katonapedagógiai kérdések / Madarász Tibor
Dátum:2013
ISSN:1589-519X 2064-4027
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Képzés és Gyakorlat 11 : 1-4 (2013), p. 147-161. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM086576
Első szerző:Moravecz Marianna (sporttudomány, kutató, oktató)
Cím:Tanulmányi eredményesség az iskolán kívüli sportfoglalkozások függvényében (2016-os OKM adatok alapján) / Moravecz Marianna
Dátum:2019
ISSN:1589-519X 2064-4027
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Képzés és gyakorlat. - 17 : 3-4 (2019), p. 77-86. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM056346
Első szerző:Neszt Judit
Cím:A gazdasági szaktanítóképzés 100 éves jubileuma / Neszt Judit
Dátum:2009
ISSN:1589-519X
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Tanítóképzés
Tanítóképző
Megjelenés:Képzés és Gyakorlat. - 7 : 1-2 (2009), p. 167-173. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM080869
Első szerző:Sebestyén Krisztina (tanár, oktatáskutató)
Cím:Kon-Takt és Schritte international: egy nyelv, két szemlélet / Sebestyén Krisztina
Dátum:2019
ISSN:1589-519X 2064-4027
Megjegyzések:Tanulmányunkban a Kon-Takt és a Schritte international című, német nyelvet oktató tankönyvsorozatokat vizsgáljuk, melyek egy hazai, illetve egy nemzetközi kiadótól származnak, és ebből kifolyólag különbségek fedezhetők fel a nyelvtanítási módszereik között. Vizsgálatunkban a nyelvi és nyelvhelyességi készségek fejlesztésére, a más (idegen) nyelvekkel összefüggő ismeretek alkalmazására, a nyelvtanulási motivációra és a digitális felületeken használható feladatokra helyezzük a hangsúlyt. Eredményeik szerint a Schritte international előnye a Németországban tapasztalható, előrehaladottabb német mint idegen nyelv tanítási szemléletben rejlik, míg a Kon-Takt sorozat jobban alkalmazkodik a magyar tanulók sajátosságaihoz, igényeihez.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Kon-Takt
Schritte international
tankönyvelemzés
német nyelvtanítás
Megjelenés:Képzés és Gyakorlat. - 17 : 2 (2019), p. 149-160. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM062743
Első szerző:Támba Renátó (neveléstörténész)
Cím:A paraszti létmód tudatformáinak leképeződése Koszta József leánygyermek-ábrázolásain / Támba Renátó
Dátum:2015
ISSN:1589-519X 2064-4027
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Képzés és gyakorlat. - 13 : 3-4 (2015), p. 25-41. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM053969
Első szerző:Tőzsér Zoltán (bölcsész tanár, szakfordító)
Cím:Mit keresnek a felnőttek az iskolapadban? / Tőzsér Zoltán
Dátum:2014
ISSN:1589-519X
Megjegyzések:A tanulmányban a felsőoktatási felnőttoktatás legfontosabb aktoraival, a részidős hallgatókkal foglalkozunk. A nem szokványos hallgatóként is aposztrofált részidős(levelező, esti és távoktatás tagozatos) hallgatók vizsgálata többek között azért érdekes és izgalmas, mert a 2000-es évek második felétől csökkent az ilyen típusú képzésekre járók létszáma. Éppen ezért, hogy megismerjük a részidős hallgatókat, empirikus adatfelvételt végeztünk az észak-alföldi régió két felsőoktatási intézményében (Debreceni Egyetem, Nyíregyházi Főiskola) tanuló nem szokványos hallgatók körében (n=1.151). Ebben a tanulmányban azokat a tényezőket vesszük sorra,amelyek elvezették a felnőtteket az iskolapadba. A kutatás eredményei szerint a legerősebb részvételi motiváció az önmegvalósítás, amelyet a karrierépítés, a munkakeresés, a szociális szempontok miatti tanulás és végül a munkahelyi nyomás követ.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
felnőttoktatás
felsőoktatás
részidős hallgatók
részvételi motiváció
Megjelenés:Képzés és Gyakorlat. - 12 : 1-2 (2014), p. 57-72. -
Pályázati támogatás:TÁMOP 4.2.4. A/2-11-1-2012-0001
TÁMOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1