CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM103420
Első szerző:Farkas Noémi Dóra (közgazdász)
Cím:A genetikai alapú személyre szabott táplálkozás fogyasztói elfogadása : pilotkutatás / Farkas Noémi Dóra, Kiss Marietta
Dátum:2022
ISSN:1587-169X
Megjegyzések:Az elmúlt évek tendenciái azt mutatják, hogy változtatás szükséges a fogyasztók étkezési szokásaiban, erre a személyre szabott étrend követése a korábbiaknál eredményesebb stratégiát jelenthet, főként annak legmagasabb, genetikai adottságokra épülő szintje. A jelen kutatás legfőbb célkitűzése az volt, hogy felmérje a genetikai alapú személyre szabott táplálkozási tanácsadás fogyasztói elfogadását, s beazonosítsa azokat a tényezőket, amelyek arra különös befolyással vannak. Ennek érdekében egy online kérdőíves felmérést végeztünk 2022. január 23-a és február 1-je között százötvenöt fő bevonásával, feltáró jelleggel az Integrált Viselkedéses Modell konstrukciói mentén. Eredményeink alapján elmondható, hogy habár különösebb szándék nem mutatkozik a genetikai alapú személyre szabott étrendi ajánlások követésére, de a fogyasztók inkább pozitív attitűddel rendelkeznek irányában, emellett világosan be tudják azonosítani, hogy mely tényezők hatnak ösztönzőleg (egészségesebb élet, jövőbeli, egészségügyi kockázatok feltérképezése, betegségmegelőzés) és melyek hátráltatják (magas ár, drága alapanyagokból álló ételek készítésének szükségessége) a szolgáltatás igénybevételét.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
személyre szabott táplálkozás
nutrigenomika
fogyasztói elfogadás
attitűdök
Megjelenés:Új Diéta. - 31 : 2 (2022), p. 19-23. -
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM065985
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:Az internet hatása a magyar élelmiszerfogyasztók tájékozódására az egészség-tudatosság szempontjából / Fehér András
Dátum:2015
ISSN:1587-169X
Megjegyzések:Az egészséges életmód egyik legfontosabb összetevője a táplálkozásunk helyes kialakítása. Ennek során rengeteg információra van szükségünk, hogy a különféle élelmiszerekből és ételekből megfelelő étrendet állíthassunk össze, ami hozzájárul egy egészségesebb életmódra való áttéréshez vagy annak fenntartásához. E cikkben a legfőbb célkitűzés, az online marketing azon sajátosságainak a meghatározása és példákkal történő alátámasztása, amelyek segíthetnek a fogyasztóknak az egészséges életmódra való tudatos áttérésben. A különböző tényezők közül hangsúlyos szerepet kap az egészséggel kapcsolatos információk online közegben történő megjelenése. A kutatás elméleti háttere releváns szakirodalmi áttekintésre épül. A primer vizsgálatot egy 1000 fős, országos kérdőíves felmérés jelentette, amely régió, településtípus, nem és kor szerint reprezentatívnak tekinthető. A kérdőívezés során általánosságban az online fogyasztók attitűdjei és vásárlási szokásai kerültek górcső alá. A kutatási eredmények alapján megállapítható, hogy az egészséges életmódhoz kötődő információknak fontos szerepük van az online felületeken. Ebből adódóan az internet kiemelt információforrásnak tekinthető az egészséges életmódra való tudatos áttérés tekintetében.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Új Diéta 24 : 4 (2015), p. 18-21. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM110194
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:Az édes íz fogyasztói preferenciái / Szakály Zoltán, Soós Mihály, Gál Tímea, Antal Emese, Pilling Róbert, Szilágyi Cintia
Dátum:2023
ISSN:1587-169X
Megjegyzések:A táplálkozási ajánlások szerint a cukorfogyasztást mind a gyermekeknél, mind a felnőtteknél korlátozni szükséges. Kutatásunk célja az volt, hogy megismerjük a honi lakosság cukor-, édesítőszer-, édesség- és üdítőital-fogyasztási szokásait. A kérdőíves adatfelvételt 2022. január-február között végeztük ezer fogyasztó bevonásával, online panelkutatás keretében. A minta kor, nem, régió és településtípus szerint reprezentatív a 18+ éves, hazai lakosságra. A statisztikai elemzés SPSS 25.0-programmal készült. A felmérés eredményeinek feldolgozása során leíró statisztikákat alkalmaztunk. A kutatásból látható, hogy elsősorban nemtől és kortól függ az ízek kedveltsége, ugyanakkor a településtípusnak is van befolyásoló szerepe. A fehér cukor fogyasztása szignifikánsan csökken az iskolai végzettség, az egészségtudatosság és a település méretének növekedésével. Helyette barna cukrot, édesítőszereket és mézet tesznek a kávéjukba vagy a teájukba a fogyasztók. A dietetikusoknak és az egészségügyi szakdolgozóknak kiemelkedő szerepük van az edukációban, így a cukor-, az édesítőszer-, az édesség- és az üdítőital-fogyasztási szokások terén tapasztalt anomáliák csökkentésében.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Élelmiszertudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
cukor
édesítőszer
preferencia
egészségtudatosság
Megjelenés:Új Diéta. - 32 : 1 (2023), p. 22-25. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Gál Tímea (1985-) (gazdasági agrármérnök) Antal Emese Pilling Róbert Szilágyi Cintia (1994-) (táplálkozástudományi szakember)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1