CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM064052
Első szerző:Csatáriné Dogi Ilona (gazdasági agrármérnök)
Cím:Consumer ethnocentrism: A literature review / Ilona Csatáriné Dogi
Dátum:2015
ISSN:1453-1410 2069-2307
Megjegyzések:The consumer behaviour was affected by not only physical characteristics ofthe product but social, cultural and psychological factors. The purpose of the literaturereview was to present the consumer ethnocentrism. The article presents the development ofthe concept of consumer ethnocentrism. It provides a comprehensive study about theaffecting factors of consumer ethnocentrism such as demographic, socio-psychological,macro environmental factors and different characteristics of the products as well. Thisshows the attitude towards foreign and domestic products influenced by the consumerethnocentrism.Based on the literature we can conclude, that the investigation of the consumerethnocentrism is very important in both domestic and international levels. In the future, ifthe purpose is the promotion of domestic products of a country, it will be taken intoaccount, which product properties are affected by etnocentrism. Especially we shouldreally pay attention to the experience and confidence as product properties.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
consumer ethnocentrism
Megjelenés:Scientific papers agricultural management = Lucrari stiintifice management agricol. - 17 : 2 (2015), p. 84-91. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM062619
Első szerző:Sápiné Duduk Ildikó (közgazdász)
Cím:Agricultural business competitiveness and sustainable development features of Hungary / Ildikó, Sápiné Duduk
Dátum:2015
ISSN:1453-1410 2069-2307
Megjegyzések:The case study examines the composition of the Hungarian business sector and demonstrates the nation's economic weight and the role of the agricultural industry. It presents business performance and competitiveness of the agricultural enterprises throught financial indicators. Sustainable Development are environmental, economic and social well-being issues of today and tomorrow, by adopting sustainable practices, agricultural firms can gain competitive edge. This paper points the characteristics of agricultural enterprises' competitiveness and sustainable development features in Hungary.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
competitiveness
sustainable development
business performance
financial indicator
agricultural firm
Megjelenés:Lucrari Stiintifice Management Agricol = Scientific papers agricultural management. - 17 : 3 (2015), p. 57-68. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1