CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM072075
Első szerző:Becsky-Nagy Patrícia (közgazdász)
Cím:Mennyit ér a kockázati tőke? : Összehasonlító elemzés a kockázati tőke hozamairól / Becsky-Nagy Patrícia, Fazekas Balázs
Dátum:2016
ISSN:1219-0349
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Marketing és Menedzsment. - 50 : 3-4 (2016), p. 43-52. -
További szerzők:Fazekas Balázs (1989-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM075299
Első szerző:Katona Norbert István (közgazdász)
Cím:A CSR és a stratégia menedzsment kapcsolatának vizsgálata hazai, monopol piacon működő nagyvállalat példáján keresztül / Katona Norbert, Tessényi Judit
Dátum:2015
ISSN:1219-0349
Megjegyzések:A téma feldolgozásának fókusza szakít a felsővezetőkre irányuló vizsgálati hagyományokkal, sokkal inkább a stratégia operatív, gyakorlati oldaláról közelíti meg a kérdést. Több előzetes hipotézist cáfolva, a kutatás fő eredményeként megállapítottuk, hogy a Szerencsejáték Zrt. esetén jó strukturált, üzleti stratégiát szem előtt tartó, szervezethez és üzleti célokhoz egyaránt megfelelően illeszkedő folyamat mentén támogatja a CSR tevékenység az üzleti célok elérését. Az állami szintű érdekelt felek igényein túl, a fogyasztók, a versenytársak és a belső érintettek érdekeit, hatását is beépíti a Társaság a stratégiaalkotás és megvalósítás összetett folyamatába. A vizsgálatunk rámutatott arra, hogy jelentős hozzáadott értékkel bír, ha a szervezetek folyamatosan, mérhető és strukturált rendszer mentén értékelik saját CSR teljesítményüket, összevetve azt az adott iparágban működő piacvezető vállalatok eredményeivel, legjobb gyakorlataival. Kutatásunkkal azt is megerősítettük, hogy kitapintható üzleti igény igazolja a külső tanácsadók, a belső folyamatszervezők, illetve stratégiaalkotó közösségek együttműködésének jelentőségét annak érdekében, hogy a vállalati teljesítmény konzisztens, az érintettek elvárásait és a felelős működés szempontjait integráltan kezelő menedzsment eszközökön keresztül fejlődjön.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
CSR
stratégiai menedzsment
szerencsejáték
Megjelenés:Marketing és Menedzsment. - 49 : 2 (2015), p. 19-34. -
További szerzők:Tessényi Judit
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM084066
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Az MKTOR piacorientációt mérő modell adaptációja és kapcsolata a vállalati teljesítménnyel / Kiss Marietta, Szakály Zoltán, Kovács Bence
Dátum:2020
ISSN:1219-0349
Megjegyzések:A TANULMÁNY CÉLJA Tanulmányunk célja az volt, hogy megvizsgáljuk a hazai élelmiszeripari és mezőgazdasági kis- és közepes vállalkozások piacorientációjának és vállalati teljesítményének kapcsolatát. ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN A piacorientációt a nemzetközileg bemért MKTOR skála alapján határoztuk meg, melyet a magyar élelmiszeripari és mezőgazdasági szektorra adaptálva validáltunk feltáró és konfirmatorikus faktorelemzéssel. A vállalati teljesítményt egy szubjektív észlelésen alapuló, három dimenzióból álló indikátorral mértük. A primer kutatás alapját egy 250 elemű, vállalati méretkategóriára és tevékenységi körre reprezentatív, kérdezőbiztos által mezőgazdasági és élelmiszeripari vállalatok marketingesei (ennek hiányában vezetői) körében felvett személyes megkérdezés szolgáltatta. A kapcsolatot a piacorientáció és a vállalati teljesítmény között strukturális egyenlet modellezéssel (SEM) teszteltük. LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK Primer kutatásunk eredményei szerint a piacorientáció mérésére leggyakrabban alkalmazott MKTOR skála mára elavultnak tekinthető. A SEM segítségével továbbá pozitív kapcsolatot sikerült kimutatni a vállalatok piacorientációjának mértéke és a vállalati teljesítmény között, mely hasonlóképp mutatkozik meg a piacorientáció és a vállalati teljesítmény egyes dimenziói között is. GYAKORLATI JAVASLATOK A piacorientációval kapcsolatos kutatások módszertanának fejlesztése, a skálák adaptálása elengedhetetlen ahhoz, hogy a kutatók pontos képet kapjanak a vállalatok piacorientációjáról. Mivel a piacorientáció mértékének növekedése jobb vállalati teljesítményhez vezet, a vállalatoknak érdemes nagyobb hangsúlyt fektetniük a piacorientációjuk javítására.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
piacorientáció
MKTOR
vállalati teljesítmény
élelmiszeripar és mezőgazdaság
Megjelenés:Marketing és Menedzsment. - 54 : Klsz2 (2020), p. 79-91. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Kovács Bence (1992-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM096722
Első szerző:Nábrádi Zsófia (pszichológus-közgazdász)
Cím:Az egészségmagatartás és az étrendkiegészítő-fogyasztás kapcsolata / Nábrádi Zsófia, Szakály Zoltán
Dátum:2020
ISSN:1219-0349
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Marketing & Menedzsment. - 54 : Spec. Iss. 2 (2020), p. 39-51. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1