CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM085447
035-os BibID:(Scopus)85090654991
Első szerző:Czine Péter (közgazdász)
Cím:A Review of Purchasing Preferences for Margarine among Hungarian and International Students / Czine Péter, Szakály Zoltán, Balogh Péter
Dátum:2020
ISSN:1418-2106 2063-0476
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Studies in Agricultural Economics. - 122 : 1 (2020), p. 29-36. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Balogh Péter (1970-) (agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM077041
Első szerző:Soós Gabriella (közgazdász, tanár)
Cím:The role of product-related information and factors impacting consumer attitudes during health-conscious food purchase in Hungary / Soós Gabriella, Biacs Péter Ákos
Dátum:2018
ISSN:1418-2106 2063-0476
Megjegyzések:The aim of this study is to identify factors impacting consumer attitudes towards the purchase of functional foods, also known as foods with a positive physiological impact on health, in Hungary. Our work also focuses on the volume of information currently available to consumers when making such a choice, and on identifying consumer clusters. Particular attention is paid to the extent to which the available information can impact the respective purchase decision, which channels are used in obtaining such information, and which information is considered reliable or unreliable by shoppers. Based on the results of focus group research, we conducted a questionnaire-based survey (n=502). To reduce the high number and hard-to-interpret attitude variables, a factor analysis was performed, followed by the formation of consumer segments via cluster analysis according to the consumer attitude indicators. These segments were termed Health-conscious consumers, Consumers with limited information, The sceptics and The price conscious, and were characterised according to socio-demographic, behavioural and attitude variables. Then, we sought to identify the sources of information that would best address a given segment, and explored the efficiency of information transfer in the functional food market.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
functional food
healthy consumption
information process
segmentation
Megjelenés:Studies in Agricultural Economics. - 120 (2018), p. 32-40. -
További szerzők:Biacs Péter Ákos (1940-) (vegyészmérnök, műszaki doktor, kémiai kandidátus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1