CCL

Összesen 12 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM083529
Első szerző:Czine Péter (közgazdász)
Cím:Margarinnal kapcsolatos preferenciák vizsgálata egyetemista fogyasztók körében / Czine Péter, Szakály Zoltán, Balogh Péter
Dátum:2019
ISSN:2064-8839 2631-1380
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 6 : 2 (2019), p. 3-12. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Balogh Péter
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM084067
Első szerző:Farkas Noémi Dóra (közgazdász)
Cím:Az egészséges táplálkozás fogyasztói megítélése : egy feltáró kutatás eredményei / Farkas Noémi Dóra, Kiss Marietta
Dátum:2020
ISSN:2064-8839
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
egészség
egészséges életmód
egészséges táplálkozás
egészségmagatartás
egészségtudatosság
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 7 : 1 (2020), p. 57-66. -
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:UNKP-19-3
Egyéb
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM065986
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:Az élelmiszer-fogyasztói magatartás vizsgálata online környezetben: létezik-e hazánkban a digitális élelmiszerfogyasztó? / Fehér András, Soós Mihály, Szakály Zoltán
Dátum:2014
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:In recent years one of the major players in the market have changed radically, the consumer. They havebeen titled as "digitally enlightened" citizens by various researches. The main characteristics of "traditional"consumer's behavior have been discussed previously by numerous researchers. However research on digitalconsumers, especially in domestic circles, is still in initial stage.The main objective of this article is to determine the online consumer behavior trends in our country, in relation toinformation and shopping in particular of food. At the end of this publication we intent to answer the question askedin the title, i.e. does digital food consumer exist in this country.In our study we used the online consumer buying behavior process as base. Each step was mapped out by usingrelevant and current literature analysis. Using national representative survey (N=1000) we examined in detail thefood-related online information searches and the shopping opportunities in online shops.The convenience factor - similar to the description of the literature- is the most advantageous aspect of onlineshopping. At online shops the other factors examined convergence occurring in the median values show theuncertainty of customers' purchasing behavior, which results in a lack of trust in food purchases.Overall, we can conclude that the majority of literature and research on food consumption behavior doesn't separateproperly the online consumer' roles and most of the emphasis is on the final purchase. Based on literature research,we have attempted to differentiate the digital food consumers based on online behavior in which the basis for thesubsequent researches hypothetical fives categories were distinguished.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
élelmiszer-fogyasztói magatartás
digitális fogyasztó
élelmiszer
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 1 : 1-2 (2014), p. 29-38. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM099580
Első szerző:Füzesi István (informatika tanár)
Cím:A németországi termelői boltok online marketing tevékenysége / Füzesi István, Csordás Adrián, Felföldi János
Dátum:2021
ISSN:2064-8839 2631-1380
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 8 : 2 (2021), p. 73-91. -
További szerzők:Csordás Adrián (1993-) (közgazdász) Felföldi János (1968-) (mérnök-közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM075549
Első szerző:Harcsa Imre Milán (közgazdász)
Cím:A pálinka minősítése a XXI. Században / Harcsa Imre Milán
Dátum:2017
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:The issue of food quality came to prominence in the last decade. If we talk about sensory evaluation most of people mean the scoring method by that when in fact several evaluation methods are known. The amendment of the Excise tax in 2010 introduced the notion of the previously unknown distillate. The article clarify the difference between pálinka and distillate. The terms of pálinka tasing and the award criteria will be intoduced. How does the nonprofessional customer know that he buys a high quality product? The Pálinka trademark which was introduced in the autumn of 2012 and the brochure called Pálinkas of excellence can be a stronghold for them. For the pálinka strict quality requirements are in place in which the instrumental analysis can help. The article presented the pálinka-faults aroma wheel made by the author.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
bírálat
érzékszervi minősítés
pálinka
pálinkaverseny
pontozás
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 4 : 1-2 (2017), p. 39-52. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM091911
Első szerző:Karnai Laura (közgazdász)
Cím:Kézműves csokoládéfogyasztás főbb jellemzői Hajdú-Bihar megyében / Karnai Laura, Szűcs István
Dátum:2015
ISSN:2064-8839
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 2 : 2 (2015), p. 59-66. -
További szerzők:Szűcs István (1968-) (agrárközgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM091869
Első szerző:Karnai Laura (közgazdász)
Cím:Táplálkozási szokások vizsgálata a debreceni egyetemisták körében / Karnai Laura, Szűcs István
Dátum:2019
ISSN:2064-8839 2631-1380
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 6 : 2 (2019), p. 39-50. -
További szerzők:Szűcs István (1968-) (agrárközgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM072910
Első szerző:Kiss Virág Ágnes (közgazdász, oktatáskutató)
Cím:A fenntartható fejlődés értékei és az egészségtudatos életstílus elemzése középiskolás diákok körében / Kiss Virág Ágnes, Kovács Sándor, Szakály Zoltán
Dátum:2016
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:Health, together with the social- and natural environment has become the most importantand core value recently. The current research would like to explore the presence ofsustainable development related values and the elements of health consciousness amongthe consumption behaviour of secondary school students. The aim of the first part is toprovide an overview of conscious consumption, sustainable development and the literal researchesconnected to this particular generation. In the second part of the work, we present the results ofa research made between April 2015 and 2016 involving 1 002 students of 13 institutions. Duringthe selection, we kept in mind to choose institutions of all different profiles (human, sport, art,general) and different types (grammar school, vocational high school, technical school). Duringcreating the questionnaire, the basis of the questions and statements since was the consumptiontrends that can be found in the literature sources as well. We analysed the data with the help offrequency indicators together with factor- and cluster analyses. During the primary examinations,we identified five factors that were created along with the values of the following behaviours:trend-following individualistic, health- and environmental conscious, authentic patriot, altruisticethicaland business ethical. With the help of them, we could name four well-divided groups afterthe cluster analysis, where the values of the created factors can be realised at different rates. Thegroups were the Trend-avoiding Conscious, the Responsibility-blamers, the Passive "freshmen" andthe Conscious individualists. The first group can be related to the trends of voluntary simplicity,whereas the fourth segment shows a strong similarity to the values of the LOHAS consumer group. These groups - and their different socio-demographic features - raise the attention to the fact thatknowledge, messages and examples-to-follow are worth conveying with a differentiated marketingcommunicational strategy. This secondary school generation undertakes their connection to theparticular sustainable and health conscious values, and ? at least in a theoretical field ? the majorityof the students admit their responsibility in shaping the environment and their own health. In thecase of conscious consumption, the peculiarities of this generation (digital, "Always on" generation)demand a quite new communicational approach in transporting messages and possibilities of act.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
fenntartható fejlődés
fiatalok
egészségtudatosság
fogyasztói magatartás
LOHAS
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 3 : 2 (2016), p. 41-62. -
További szerzők:Kovács Sándor (1978-) (matematika tanár) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM101720
Első szerző:Nábrádi Zsófia (pszichológus-közgazdász)
Cím:Genetikai alapú személyre szabott táplálkozás és az étrend-kiegészítő fogyasztás kapcsolata a magyar lakosság körében / Holbné Nábrádi Zsófia
Dátum:2022
ISSN:2064-8839
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - [közlésre elfogadva] (2022), p. 1-11. -
Pályázati támogatás:ÚNKP-21-4-I-DE-411
Egyéb
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM077043
Első szerző:Soós Gabriella (közgazdász, tanár)
Cím:A termékinformáció fogyasztói magatartást befolyásoló hatása az élelmiszervásárlás során / Soós Gabriella
Dátum:2016
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:This study investigates the course of the consumer's information progression in order to underlie further quantitative and qualitative researches. This survey reviews the whole process of the information progression through which the consumer can decide which product to choose. The optimal consumption structure is configured by different principles and effects, and on the other hand every consumer is influenced by a diversity of information during the decision making process and the usage as well. The process how individuals elaborate this information depends on numerous factors. The demographic and personality factors, qualification and profession, extant knowledge, the motivation for looking for information are very important as well as the evaluation of data. The cognitive, conative and emotive attitudes play an important role in the different stages of the information processes. The diverse information sources have a different effect on the consumer, too. The effectiveness of the information transfer is influenced by the consciousness of the consumer, how voluntarily they want to optimize their decision. In this process the extent to which they are concerned (for example a disease or prevention) plays a remarkable role. An important function of the stakeholders is to support the consumer's decision with incomplex, laconic and authentic information. Without this the intended communication may generate a contradictory effect, however too much information may lead to rejection.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
élelmiszermarketing
fogyasztói magatartás
információ
csomagolás
termékcímke
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 3 : 1 (2016), p. 73-83. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM091870
Első szerző:Szűcs István (agrárközgazdász)
Cím:Füstölt barramundi filé termékek hazai fogyasztói megítélésének vizsgálata / Szűcs István, Tikász Ildikó Edit, Karnai Laura, Stündl László
Dátum:2016
ISSN:2064-8839
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 3 : 1 (2016), p. 21-36. -
További szerzők:Tikász Ildikó Edit (1980-) (gazdasági agrármérnök) Karnai Laura (1991-) (közgazdász) Stündl László (1970-) (agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM076519
Első szerző:Tóth Eszter (közgazdász)
Cím:A méltányos kereskedelem mozgalmának áttekintő bemutatása / Tóth Eszter
Dátum:2015
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:Fair trade is a bottom-up initiative whose objective is to make reasonable conditions for the poor producers of the Third World and enable them to follow a sustainable model of development. This realigned commercial partnership aims to modify the rules of traditional international trade between the producers of the southern nations and purchasers of the northern hemisphere, and replace them with a novel alternative. The goal of fair trade is to change the rules of the game that have controlled the dominant economic model. The main tool of the movement is the development of an awareness of socially responsible consumer behavior.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
méltányos kereskedelem
fair trade
gazdasági etika
tudatos vásárlás
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 2 : 1 (2015), p. 35-43. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1