CCL

Összesen 8 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM065992
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:A tejszektor online stratégiájának vizsgálata fogyasztói szemszögből / Fehér András, Szakály Zoltán
Dátum:2011
ISSN:1219-3224
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Tejgazdaság 71 : 1-2 (2011), p. 55-62. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM053465
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:Az online marketing lehetőségei a tejszektorban = Possibilities of online marketing in the milk-sector / Fehér András, Szakály Zoltán
Dátum:2010
ISSN:1219-3224
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Tejgazdaság 70 : 1-2 (2010), p. 59-67. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM052948
Első szerző:Kovács Krisztián (okleveles gazdasági agrármérnök)
Cím:Néhány hazai tejgazdaság gazdasági hatékonyságának elemzése / Kovács Krisztián, Blaskó Beáta
Dátum:2011
ISSN:1219-3224
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Tejgazdaság. - 71 : 1-2 (2011), p. 37-46. -
További szerzők:Blaskó Beáta (1987-) (okleveles gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM062443
Első szerző:Nábrádi András (közgazdász, agrárökonómus)
Cím:Minőség a tejvertikumban / Nábrádi András, Kovács Krisztián
Dátum:2008
ISSN:1219-3224
Megjegyzések:Many and often emphasize the importance of quality production and the improvement o f quality, but few say about what is worthimproving and what quality is justified to produce. Fewer because there are different quality categories in the course o f value chain.Judgement can be different in case of producers, processers and distributors. After all, the fin a l ?quality controller" is the consumer.The question is how the consumers' judgement appears in the earlier stages o f value chain, who can do and what can be done in orderto improve quality. Besides this the question o f the costs o f quality is unrevealed as well, what is the economically optimum quality?The study raises problems in the milkverticum, but similar and more detailed examinations are necessary in the other branchesas well. It is justified to deal with the quality categories o f animal products as a whole because this is the only way to meet theconsumers' expectations in some elements o f the value chain process, and together with this to meet the solvent demand better.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Minőség
Tejtermelés
tej ágazat
tej
agrárökonómia
Ökonómia
Megjelenés:Tejgazdaság. - 68 : 1-2 (2008), p. 45-62. -
További szerzők:Kovács Krisztián (1981-) (okleveles gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM096720
Első szerző:Papp-Bata Ágnes
Cím:A probiotikumok múltja, jelene és jövője / Papp-Bata Ágnes, Szakály Zoltán
Dátum:2021
ISSN:1219-3224
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Tejgazdaság. - 78 : 1-2 (2021), p. 19-27. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:GINOP-2.3.2-15-2016-00062
GINOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM096719
Első szerző:Papp-Bata Ágnes
Cím:Fogyasztói attitűdök a probiotikus joghurtok piacán - Netnográfiai kutatás / Papp-Bata Ágnes, Szakály Zoltán
Dátum:2021
ISSN:1219-3224
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Tejgazdaság. - 78 : 1-2 (2021), p. 29-41. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:GINOP-2.3.2-15-2016-00062
GINOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM074189
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:Nemzetközi piacszegmentáció a tejtermékek piacán / Szakály Zoltán, Kiss Marietta, Gál Tímea, Kovács Bence
Dátum:2018
ISSN:1219-3224
Megjegyzések:The basis and primary condition of the production level worldwide is the stability of domestic consumption, therefore the size of milk production is determined by the domestic milk consumption apart from smaller or greater exceptions. The aim of this research is to accomplish an international market segmentation based on the volume of milk product consumption. Segment forming variables were the three-year average per capita consumptionvolumes of liquid milk, cheese (including cottage cheese), and butter in the particular national economies. 46 national economies and the European Union (EU28) were included in the research. After completing the segmentation, our further aim was to characterize the formed segments by the following macro factors: gross domestic product (GDP) per capita, gross national income (GNI) per capita, life expectancy at birth, crude mortality rate, unemployment rate, and consumption expenditures of households as a percentage of gross domestic product. Based on our results, three clusters were identified that significantly differ from each other. The first cluster includes those countries where liquid milk, cheese, and butter consumption per capita are low. The second cluster contains those nations in which per capita consumption can be seen as medium level, Hungary is in this group. In the third cluster we can find countries with high per capita consumption compared to the sample. The formed segments show significant differences according to both GDP and GNI. In the case of segments with higher milk product consumption the means of GDP and GNI are significantly higher on purchasing power parity. In the countries where a higher proportion of gross domestic product is consumed the volume of milk product consumption is lower, while in those countries where a lower proportion of GDP is consumed, the per capita volume of milk product consumption is higher. We found a significant difference among the segments according to the life expectancy, too; life expectancy increases in line with the increase in per capita milk, cheese, and butter consumption. In case of the unemployment rate, we could not find any significant differences among the segments. To sum up, we can conclude that consumption of the examined product categories can be seen as medium in Hungary, i.e. our country belongs to the second segment. Beside Hungary, we can find seven further post-communist countries in this segment that shows the cultural similarity of the region. An important strategic task for Hungary is to increase milk product consumption by the means of communal marketing tools. The consumption of milk products can reach a stable growth path via an appropriate positioning and conscious communications. To reach this goal, the image of the category has to be put in order and healthiness and nutritional advantages of milk products have to be highlighted, then consumer misbeliefs have to be corrected.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
tejtermékek piaca
nemzetközi szegmentáció
Megjelenés:Tejgazdaság. - 75 : 1 (2018), p. 43-54. -
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Gál Tímea (1985-) (gazdasági agrármérnök) Kovács Bence (1992-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM065993
Első szerző:Varga Ákos
Cím:A Sole-Mizo Zrt. online felületeinek szemkamerás vizsgálata / Varga Ákos, Fehér András, Huszka Péter
Dátum:2012
ISSN:1219-3224
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Tejgazdaság 72 : 1-2 (2012), p. 59-65. -
További szerzők:Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing) Huszka Péter
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1