CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM069926
Első szerző:Máté Ileana (matematika tanár)
Cím:Presentation of a method application which makes teaching mathematical notable identities easier / Máté Ileana
Dátum:2017
ISSN:2394-2894
Megjegyzések:During her teaching experience, the author has met such items to be taught that had caused serious difficulties for many generations. One of these items is comprised in the 7th grade's syllabus: the mathematical identity. The author would like to present an experiment by which she tried to make it easier for challenged students to understand this chapter of mathematics. The experiment was conducted in the Lower-Secondary School of Diosig from Romania, in the school year 2015-2016. Hereby, the author presented her teaching experience, the results of the experiment and her conclusions.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Mathematical Identity
Teaching Methodology
Working Memory
Megjelenés:International Journal of Applied Science and Mathematics. - 4 : 1 (2017), p. 17-20. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM069920
Első szerző:Máté Ileana (matematika tanár)
Cím:Another way of teaching mathematics to gipsy students / Máté Ileana
Dátum:2017
Megjegyzések:Mathematics as a school subject is a very abstract one, often difficult to understand for the students. This statement is even more true for the gypsy students. In the lower-secondary education, it would be worth solving word problems by using arithmetical methods first, then solving such problems first by using arithmetical methods, and then using algebraic methods as well. By doing this, a connection can be created between word problems and equations, and, thus making the teaching-learning process more efficient. In my research, I try to prove this fact.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
matematika-didaktika
szöveges feladat
algebra tanítás
Megjelenés:International Journal of Applied Mathematics 30 : 3 (2017), p. 253-258. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1