CCL

Összesen 36 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM116494
Első szerző:Báró Emőke (matematika didaktikus)
Cím:Mapping students' motivation in a problem oriented mathematics classroom / Báró, Emőke
Dátum:2020
ISSN:1589-7389
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Teaching mathematics and computer science. - 18 : 3 (2020), p. 111-121. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM061014
035-os BibID:(Zbl. ME) 2014b.00157
Első szerző:Budai László (matematika-informatika tanár)
Cím:Development of spatial perception in high school with GeoGebra / Budai László
Dátum:2013
ISSN:1589-7389
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
térgeometria
GeoGebra
Megjelenés:Teaching Mathematics and Computer Science. - 11 : 2 (2013), p. 211-230. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM067922
Első szerző:Csapodi Csaba (matematika tanár)
Cím:The efficiency of written final exam questions in mathematics based on voluntary data reports, 2012-2015 / Csaba Csapodi, Levente Koncz
Dátum:2016
ISSN:1589-7389
Megjegyzések:The efficiency of each question in the mathematics written final exam is not recorded by the institutions organizing the graduation exam. In order to overcome this deficiency the committee of final exams in mathematics and the Hungarian Educational Authority ask schools to send ? beyond the total marks obtained on the paper ? the scores of each question of all individual candidates to the Authority every year since 2012. Because a high proportion of schools complied with this request between 2012 and 2015, the researchers were provided valuable information for a deeper analysis on the effectiveness of exams. In this paper we have carried out an analysis of the efficiencyof questions set in the written examination papers both on the intermediate and on the higher level in the last four years, on the basis of these voluntary data reports.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
érettségi eredmények
feladatok eredményességének vizsgálata
Megjelenés:Teaching Mathematics and Computer Sciences 14 : 1 (2016), p. 63-81. -
További szerzők:Koncz Levente
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM058157
Első szerző:Czenky Márta (matematikus)
Cím:Normalization Based on Dependency Diagram / Czenky Márta
Dátum:2010
ISSN:1589-7389
Megjegyzések:Normalization is an important database planning method, although the understanding and appli-cation of this method brings up the most problem during data modelling. That is why we were looking for alternative normalization methods, from which the normalization with dependency diagram proved to be the most efficient. This was confirmed by the statistical estimation of the carried out survey.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
data modelling
normalization
dependency diagram
survey
Megjelenés:Teaching Mathematics and Computer Science. - 8 : 1 (2010), p. 121-132. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM054906
Első szerző:Czenky Márta (matematikus)
Cím:Concept systematization with concept maps in data modelling / Márta Czenky, János Kormos
Dátum:2014
ISSN:1589-7389
Megjegyzések:An important goal of concept learning is that students can allocate conceptsin the hierarchical system of concepts. In the data modelling course, first, we supportedconcept systematization with worksheets in which the students had to fill in the blankhierarchical figures of classification of the concepts or blank Venn diagrams describingthe relationships between concepts. The hierarchical systems, however, are somewhatrestricted to the description of connections. The filling in Venn diagrams did not deliverthe expected result, so our attention turned to concept maps. In this paper we introducethe concept maps we drew. Then we evaluate the results of concept mapping surveyconducted among students. The survey was done in three courses. We compare theresults of our survey with the result of an earlier concept systematising survey.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
data modelling
concept learning
concept systematization
concept hierarchy
concept map
Megjelenés:Teaching Mathematics and Computer Science. - 12 : 2 (2014), p. 149-166. -
További szerzők:Kormos János (1952-2015) (matematikus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM078993
Első szerző:Győry Ákos (matematika-fizika szakos középiskolai tanár)
Cím:Development of high school students' geometric thinking with particular emphasis on mathematically talented students / Ákos Győry, Eszter Kónya
Dátum:2018
ISSN:1589-7389
Megjegyzések:We carried out research using Zalman Usiskin's test (1982) and also a modified version of his test to see how the geometric approach of secondary school students (Grades 8-10) specialized in mathematics had changed. We observed two groups of students for several years. Our aim was to find a relation between the change of the mean of the van Hiele level of the students and the structure of the geometry syllabus. We also observed if there was a change in the geometric approach of the students during the summer holidays and if so, in what way it changed.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Van Hiele theory
Levels of geometric thinking
Structure of the geometry syllabus
Megjelenés:Teaching mathematics and computer science. - 16 : 1 (2018), p. 93-110. -
További szerzők:Herendiné Kónya Eszter (1967-) (matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM103507
Első szerző:Jakab Enikő (matematika-informatika szakos tanár)
Cím:Difference between evaluation and evaluation. / Enikő Jakab
Dátum:2020
ISSN:1589-7389
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idézhető absztrakt
folyóiratcikk
Megjelenés:Teaching mathematics and computer science. - 17 : 2 (2020), p. 251-251. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM103506
Első szerző:Jakab Enikő (matematika-informatika szakos tanár)
Cím:Neither priest speak twice, listen to him once! : Learning with help of recall (testing) 25 method / Enikő Jakab
Dátum:2019
ISSN:1589-7389
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idézhető absztrakt
folyóiratcikk
Megjelenés:Teaching mathematics and computer science. - 17 : 1 (2019), p. 112. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM103504
Első szerző:Jakab Enikő (matematika-informatika szakos tanár)
Cím:Where do I go in research? : Analysis of cuboid and cube / Enikő Jakab
Dátum:2018
ISSN:1589-7389
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idézhető absztrakt
folyóiratcikk
Megjelenés:Teaching mathematics and computer science. - 16 : 1 (2018), p. 135-136. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM103501
Első szerző:Jakab Enikő (matematika-informatika szakos tanár)
Cím:What does ICT help and does not help? / Enikő Jakab
Dátum:2022
ISSN:1589-7389
Megjegyzések:Year by year, ICT tools and related teaching methods are evolving a lot. Since 2016, the author of the present lines has been looking for a connection between them that supports the development of mathematical competencies and could be integrated into Transcarpathian minority Hungarian language education too. As a doctoral student at the University of Debrecen, I experienced, for example, how the interactive whiteboard revolutionized illustration in Hungarian mathematics teaching, and how it facilitated students' involvement. During my research of teaching in this regard, in some cases, the digital solution had advantageous effects versus concrete-manipulative representation of Bruner's too. At the same time, ICT "canned" learning materials (videos, presentations, . . . ) allow for a shift towards repetitive learning instead of simultaneous active participation, which can be compensated for by the "retrieval-enhanced" learning method. I have conducted and intend to conduct several research projects in a Transcarpathian Hungarian primary school. In the research so far, I examined whether, in addition to the financial and infrastructural features of the Transcarpathian Hungarian school, the increased "ICT-supported" and the "retrieval-enhanced" learning method could be integrated into institutional mathematics education. I examined the use of two types of ICT devices: one was the interactive whiteboard, and the other was providing one computer per student. In this article, I describe my experiences, gained during one semester, in the class taught with the interactive whiteboard on the one hand, and in the class taught according to the "retrieval-enhanced" learning method on the other hand. I compare the effectiveness of the classes to their previous achievements, to each other, and to a class in Hungary.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
retrieval-enhanced learning
interactive whiteboard
visualization
development of spatial view with 3D dynamic geometry software
Megjelenés:Teaching mathematics and computer science. - 20 : 1 (2022), p. 1-17. -
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM092077
Első szerző:Kézér Ildikó (matematika-fizika szakos tanár)
Cím:Some Pythagorean type equations concerning arithmetic functions / Ildikó Kézér
Dátum:2021
ISSN:1589-7389
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Teaching mathematics and computer science. - 18 : 2 (2020), p. 157-179. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM081668
Első szerző:Kézér Ildikó (matematika-fizika szakos tanár)
Cím:On some problems on composition of arithmetic functions / Kézér Ildikó
Dátum:2018
ISSN:1589-7389
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Teaching mathematics and computer science. - 16 : 2 (2018), p. 161-181. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2 3