CCL

Összesen 5 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM041998
Első szerző:Biró Piroska (informatikus, matematikus)
Cím:Teachers and the interactive whiteboards / Biró Piroska
Dátum:2012
ISSN:1589-7389
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
IWB (Interactive Whiteboard)
ICT devices
teaching methods
teachers' attitude
Megjelenés:Teaching Mathematics and Computer Science. - 10 : 2 (2012), p. 281-298. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM070101
Első szerző:Garai Ábel (informatikus, közgazdász)
Cím:Case Study on Motivation in IT Education through University-Industry Telemedicine Partnership : In: Report of Conference XL. National Conference on Teaching Mathematics, Physics and Computer Sciences August 22-24, 2016 Székesfehérvár, Hungary / Ábel Garai, Attila Adamkó, István Péntek ; compiled by Éva Hajnal, György Hudoba
Dátum:2016
ISSN:1589-7389
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idézhető absztrakt
folyóiratcikk
Megjelenés:Teaching Mathematics and Computer Science. - 14 : 2 (2016), p. 271. -
További szerzők:Adamkó Attila (1978-) (informatikus) Péntek István (1988-) (programtervező informatikus) Hajnal Éva Hudoba György
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM043009
Első szerző:Kristóf Zsolt (informatika tanár)
Cím:Implementation opportunities of the Moodle Learning Management System in virtual environment : the Sloodle Project / Kristóf Zsolt, Bodnár Károly, Takács Péter
Dátum:2011
Megjegyzések:Using e-learning was firstly appeared in companies' sphere. It should be very useful if learning management systems were applied. Nowadays e-learning is used indifferent fields and gives useful informations in case of basics and its knowledge.It is essential to know the arranging technics and applicated handling methods of some supporting learning management systems of e-learning. The Moodle is the best-known learning management system.The Second Life is one of the virtual environments which is useful in learning-teaching methods that is used in most educational institute all over the world.Sloodle is an open source project which connects the Second Life with Moodle learning management system. Sloodle is a kind of "bridge" in which different kind of activities and registering and provided in both Moodle and Second Life.In our department, University of Debrecen Health Faculty of Nyiregyhaza ILIAS learning management system has operated since February, 2008. In the interest of higherlevel education we decided to use and made available some courses through Moodle learning management system.Some tools of Sloodle will be presented in our article. It will be the first study for our research in which we would use the Moodle learning management system, thevirtual environment of Second Life and the project of Sloodle itself. Our article will contain the starting details and its statistical confirmation of our Sloodle project. We like to demonstrate that the results of the Sloodle-aided group are significantly better than the results of the control group in the most cases.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Slookle
Moodle
Secund Life
Virtual environment
Megjelenés:Teaching Mathematics and Computer Science. - 9 : 9/2 (2011), p. 275-293. -
További szerzők:Bodnár Károly (1976-) (informatikus) Takács Péter (1966-) (informatikus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM063901
Első szerző:Nagy László, T. (informatikus)
Cím:Efficient language teaching software in a multimedia context / László T. Nagy, Ágnes Stóka
Dátum:2012
ISSN:1589-7389
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
multimedia
e-learning
language learning
Megjelenés:Teaching Mathematics and Computer Science. - 10 : 2 (2012), p. 361-374. -
További szerzők:Stóka Ágnes
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM055848
Első szerző:Vágner Anikó (informatikus)
Cím:Let's learn database programming in an active way / Vágner Anikó
Dátum:2014
ISSN:1589-7389
Megjegyzések:This paper introduces how I applied the "learning by doing" method in the education of advanced knowledge of database systems in Software Engineering BSc program. The first goal of my method is to enable the students to use the PL/SQL and SQL as a skill, namely they get a practical competence which can be immediately used in business. In the laboratory the students independently practise the material learnt on the lecture. They get feedback for all their activities from the teacher. A software system helps administer the solutions, automatically verifies the syntax of them and helps the teacher to evaluate them. The paper summarises the results of three semesters. In the last year I compared the active learning method with the traditional method. I asked the students in a voluntary survey about the active learning method.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
education
education of database systems
database
software aided education
education of programming
learning by doing
experimental learning
Intelligens város közösségi alkotásból
Megjelenés:Teaching Mathematics and Computer Science. - 12 : 2 (2014), p. 213-228. -
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0001
TÁMOP
Adat menedzsment és tudásfeltárás intelligens város alkalmazásokhoz
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Rekordok letöltése1