CCL

Összesen 116 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM105314
Első szerző:Abari Kálmán (programtervező matematikus)
Cím:HANNA: Gamifikált digitális tananyag hátrányos helyzetű tanulók nyelvtanulásának segítésére / Abari Kálmán, Szabó Fruzsina, Polonyi Tünde
Dátum:2021
ISSN:1216-3384 1419-8827
Megjegyzések:Gyorsan változó világunkban az oktatásnak lépést kell tartania a változásokkal, ezért szükséges a módszertan folyamatos fejlesztése, a tanítási-tanulási folyamat harmonikusabb illesztése a változó igényekhez. Oktatásunk komoly problémája a tanulók teljesítményében mutatkozó hatalmas különbség, ezért fontos szempont a hátrányos helyzetű tanulók eredményességének javítása. Tanulmányunk célja, hogy bemutassunk egy új fejlesztésű digitális nyelvoktató tananyagot (HANNA), amely hátrányos helyzetű 5?7. osztályos diákoknak készült, tabletalapú, és angol nyelvet oktat a tanár facilitáló segítségével. Bemutatjuk, hogy a HANNA szerkezetének kialakításában milyen szempontokat vettünk figyelembe, ismertetjük a tananyag felépítését és a tanulók motiválása érdekében megvalósított gamifikált elemeket.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
önszabályozó tanulás
nyelvtanulás motívumai
gamifikáció
digitális tananyag
Megjelenés:Educatio. - 30 : 2 (2021), p. 317-326. -
További szerzők:Szabó Fruzsina (1974-) (nyelvpedagógus) Polonyi Tünde Éva (1974-) (pszichológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM094358
Első szerző:Barta Szilvia
Cím:A 2006-os Országos kompetenciamérés tizedik évfolyamos adatainak elemzése / Barta Szilvia
Dátum:2009
ISSN:1216-3384 1419-8827
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Educatio. - 18 : 2 (2009), p. 250-256. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM069608
Első szerző:Berei Emese Beáta (tanár, szociális szakértő)
Cím:A méltányosság percepciója a határ menti felsőoktatási intézmények pedagógushallgatóinak körében / Berei Emese Beáta
Dátum:2018
ISSN:1216-3384 1419-8827
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Educatio. - 27 : 2 (2018), p. 323-331. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
DOI
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM110664
Első szerző:Brezsnyánszky László (neveléstörténész)
Cím:A pedagógia és a pszichológia együttélési formái a Debreceni Egyetemen / Brezsnyánszky, László
Dátum:2020
ISSN:1216-3384 1419-8827
Megjegyzések:Az egyetem alapítását követően 1918-ig nem volt önálló pedagógiai katedra, lélektani tanszék pedig csak 1970-től működik. A diszciplínák viszonyát a szakma, a politika és a vidéki egyetem lehetőségei formálták. A változások szakaszra osztva értelmezhetők: a filozófiába és pedagógiába foglaltságtól (Tankó, Mitrovics, Karácsony), a pszichológia fokozatos leválásán át (Kelemen) a térnyerésig (Hunyady, Mészáros, Kovács). Helyi sajátosság: a lélektan a pedagógiai pszichológia révén emancipálódott. Erre épülhetett a pszichológia szak indítása, az intézet kiteljesedése. A változásokat kívánjuk nyomon követni, bemutatni a pedagógia és a pszichológia szervezeti egységeit, fő képviselőit és a viszony jellemzőit az ezredfordulóig. A tanulmány helyi forrásokra és szakirodalmi munkákra támaszkodik.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
intézménytörténet
20. század
pedagógia és pszichológia viszonya
Megjelenés:Educatio. - 29 : 4 (2020), p. 606-617. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM022590
Első szerző:Brezsnyánszky László (neveléstörténész)
Cím:A tanári mesterképzés kialakult rendje és első jelentkezői / Brezsnyánszky László
Dátum:2009
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Educatio. - 18 : 3 (2009), p. 329-342. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM119391
035-os BibID:(MTMT)31363749
Első szerző:Buda András (didaktikus)
Cím:Teachers' attitudes in terms of using ICT at school / András Buda
Dátum:2019
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Opus et Educatio. - 6 : 4 (2019), p. 458-469. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM092676
Első szerző:Buda András (didaktikus)
Cím:eSZKÖZ / Buda András
Dátum:2002
ISSN:1216-3384 1419-8827
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Educatio. - 11 : 4 (2002), p. 578-585. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM090391
Első szerző:Buda András (didaktikus)
Cím:A pandémiás helyzet hatása az oktatásra a Debreceni Egyetemen / József Szabó, András Buda, Gábor Erdei
Dátum:2020
ISSN:2064-9908
Megjegyzések:A pandémia, és az ennek következményeként indított távolléti oktatás jelentős változást hozott az egyetemi oktatók és a hallgatók számára. Kutatásunk az oktatókat érintő hatásokat vizsgálta a Debreceni Egyetemen a 2020/21 tanév második félévében. A vizsgálatban az egyetemen mindegyik kara részt vett, így kijelenthetjük, hogy a felmérés ugyan nem volt teljeskörű és nem volt reprezentatív, de a minta alapján az egyetemi oktatók tevékenységére megfelelő információs hátteret nyújtott. Az online kérdőíves felméréssel többek között arra kérdeztünk rá, hogy milyen terhelést jelentett az oktatóknak a távolléti oktatás, hogyan tudták megoldani a tervezett oktatási feladatokat. Vizsgáltuk azt is, hogy tudományos és publikációs tevékenységet milyen mértékben befolyásolta a kialakult helyzet. Az eredmények azt mutatják, hogy a felmerült technikai és informatikai nehézségek ellenére a tervezett oktatási feladatokat döntően sikerült megoldani, viszont a fokozott terhelés és az új megoldásokra történő átállás a tudományos munkát jelentősen hátráltatta. Az oktatók az adott helyzetben elsősorban a kurzusok minél magasabb színvonalú megtartására törekedtek, amit véleményük szerint sikerült megoldani.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Opus et Educatio. - 7 : 4 (2020), p. 423-431. -
További szerzők:Szabó József (1957-) (értékelemző, szakközgazda) Erdei Gábor (1967-) (középiskolai tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM086115
Első szerző:Buda András (didaktikus)
Cím:Hatottak-e az IKT-eszközök a pedagógusok munkájára? / Buda András
Dátum:2017
ISSN:1216-3384 1419-8827
Megjegyzések:A 21. század digitális forradalma, a megváltozott tanulók, az új típusú tanulási környezet, az új technológia új módszereket és szemléletmódokat kívánnak meg a pedagógusoktól. De vajon felismerték-e a különböző oktatási intézmények pedagógusai az IKT-eszközök alkalmazásában rejlő lehetőségeket? Változott-e attitűdjük a technológia oktatási felhasználásával kapcsolatban? Úgy gondoljuk, hogy e kérdéskörről érdemes és tanulságos kiemelten megvizsgálni egy nagyváros, jelen esetben Debrecen pedagógusainak a véleményét, tevékenységstruktúráját. Ezért szerveztük meg kutatássorozatunkat, melynek során négy alkalommal kértük kérdőívünk kitöltésére a közoktatásban dolgozókat. A tanulmány a kutatások néhány eredményét mutatja be.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
IKT
Hype-görbe
tanórai felkészülés
IKT-ismeretek
Megjelenés:Educatio. - 26 : 2 (2017), p. 216-229. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM038584
Első szerző:Buda Mariann (didaktikus)
Cím:A tanár mint harmadfajú Maxwell-démon / Buda Mariann
Dátum:1997
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Educatio. - 4 (1997), p. 657-668. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM005591
Első szerző:Buda Mariann (didaktikus)
Cím:Iskolai zaklatás - az ismeretlen ismerős : a jelenség a kutatási eredmények tükrében / Buda Mariann, Kőszeghy Attila, Szirmai Erika
Dátum:2008
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Educatio. - 17 : 3 (2008), p. 373-386. -
További szerzők:Kőszeghy Attila (1956-) Szirmai Erika
Internet cím:elektronikus változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM071535
Első szerző:Ceglédi Tímea (szociológus)
Cím:Az oktatáson innen, a "Partiumon" túl / Ceglédi Tímea, Németh Nóra Veronika
Dátum:2009
ISSN:1216-3384
Megjegyzések:Régió és oktatás : európai dimenziók / Debrecen : Doktoranduszok Kiss Árpád Közhasznú Egyesülete, 2005. -
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
Partium
Megjelenés:Educatio 2009 : 4 (2009), p. 557-560. -
További szerzők:Németh Nóra Veronika (1976-) (neveléstudomány)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2 3 4 5 6 7 8 9 10