CCL

Összesen 6 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM110285
035-os BibID:(MTMT)33723339 (Scopus)85152416520 (WoS)000961369300004
Első szerző:Csók Cintia (oktatáskutató)
Cím:Stratified Student Society in Higher Education Fields. Impact of Expected Earning on Students' Career / Csók Cintia, Pusztai Gabriella
Dátum:2023
ISSN:2305-6746
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:European Journal of Contemporary Education. - 12 : 1 (2023), p. 40-55. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Pályázati támogatás:MTA-DE
MTA
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM005444
Első szerző:Kozma Tamás (nevelésszociológus)
Cím:The Bologna-process in the New EU Countries : an introduction / Tamas Kozma, Magdolna Rébay
Dátum:2008
ISSN:1056-4934
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:European Education 40 : 2 (2008), p. 3-8. -
További szerzők:Rébay Magdolna Éva (1975-) (nevelés- és művelődéstörténész)
Internet cím:elektronikus változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM005440
Első szerző:Kozma Tamás (nevelésszociológus)
Cím:Political transformation and higher education reforms : the Bologna-process in the new EU countries / Kozma Tamás
Dátum:2008
ISSN:1056-4934
Megjegyzések:The expression 'Bologna Process' stands for the ongoing reform of the higher education systems throughout Central Europe. The changes of the higher education systems, governments and finances are embedded in the political transformations, and aim to meet the needs of the political processes. The major political objective of the first phase (the 1990s) was to establish and develop new national identities. Higher education reforms in the regions intended to develop national systems that should be independent from the former political structures and should therefore represent the new political identities (independent higher education systems of Slovakia, Slovenia, Croatia, Ukraine, Serbia). The objective of the second phase (from around 2000 onwards) was and still is the integration of the Central European states to the European structures (European Union). Higher education reforms serve as elements of the 'catching-up- of-Europe' drives of the Central European governments. The new reforms which aim to internationalise higher education systems are in confrontation with the former reforms which intended to develop autonomous and national systems. Referring to the 'Bologna Process' the governments wants to legitimise their new reform directions at home and prove their loyalties to the European structures and agencies.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:European Education 40 : 2 (2008), p. 29-45. -
Internet cím:elektronikus változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM118049
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Views of Teachers and Support Staff at Schools on the Implementation and Development of Family Life Education / Gabriella Pusztai; Cintia Csók
Dátum:2023
ISSN:2305-6746
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:European Journal of Contemporary Education. - 12 : 4 (2023), p. 1401-1409. -
További szerzők:Csók Cintia (1994-) (oktatáskutató)
Pályázati támogatás:KFKP(Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program)
MTA
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM022031
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:The Bologna Process as a Trojan Horse : restructuring higher education in Hungary / Gabriella Pusztai, Péter Cs. Szabó
Dátum:2008
ISSN:1056-4934
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:European Education. - 40 : 2 (2008), p. 85-103. -
További szerzők:Szabó Péter Csaba
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM054015
Első szerző:Tőzsér Zoltán (bölcsész tanár, szakfordító)
Cím:Improving Workplace Learning / Tőzsér Zoltán
Dátum:2010
ISSN:1056-4934
Megjegyzések:Workplace learning is a relatively new area of research for some parts of Europe (namely Central and Eastern Europe), yet it has been discussed and researched in other parts since the 1960's and the 1970's. The volume under consideration provides a good opportunity to draw attention to the relevance and significance of this field of research. Improving Workplace Learning is based on some of the research, carried out by the Economic and Social Research Council's (ESRC) Teaching and Learning Research Programme's "research networks." The Networks carried out five projects with the intention to promoting a better understanding of workplace learning and its significance in the 21th century. As is stated in the foreword, the objective of the book is to investigate the full variety of workplace contexts and to advance knowledge by "providing evidence from a variety of organisations to show how workplace learning can be improved."
Improving Workplace Learning / New York : Routledge, 2006. -
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
workplace learning
Megjelenés:European Education. - 42 : 3 (2010), p. 97-99. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1