Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 9 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM086488
Első szerző:
Czékmán Balázs (okleveles pedagógia szakos bölcsész)
Cím:
A számítógéppel támogatott tanítás és tanulás története a közoktatásban Magyarországon (1983-2016) / Czékmán Balázs, Fehér Péter
Dátum:
2017
ISSN:
1589-519X 2064-4027
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Képzés és gyakolat. - 15 : 1-2 (2017), p. 45-66. -
További szerzők:
Fehér Péter (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM022413
Első szerző:
Forray R. Katalin
Cím:
Társadalmi egyenlőség vagy kulturális identitás? : a cigány / roma oktatáspolitika dilemmái / Forray R. Katalin, Kozma Tamás
Dátum:
2010
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Képzés és Gyakorlat. - 8 : 2 (2010), p. 3-21. -
További szerzők:
Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM067691
Első szerző:
Madarász Tibor (oktatáskutató)
Cím:
Barakonyi Károly (szerk.), 2009. Bologna "Hungaricum" : [Ismertetés] / Madarász Tibor
Dátum:
2009
ISSN:
2064-4027
Megjegyzések:
Bologna "Hungaricum" : diagnózis és terápia / szerk. Barakonyi Károly. - Budapest : ÚMK, 2009. - (Oktatás és társadalom, ISSN 2060-0194 ; 7.). -
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
recenzió, könyvismertetés
Megjelenés:
Képzés és gyakorlat. - 7 : 1-2 (2009), p. 212-214. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM064177
Első szerző:
Malmos Edina (biológia-földrajz szakos tanár)
Cím:
Kisiskolás tanulók természetismeret-tudásának változása a "Rostock Modell" didaktikai program hatására / Malmos Edina
Dátum:
2014
ISSN:
1589-519X 2064-4027
Megjegyzések:
A "Rostock Modell" egy nemzetközi együttműködésre épülő, a kisiskolások természettudományosgondolkodásának fejlesztését és vizsgálatát célzó didaktikai program, melynek elméletialapját a konstruktív és kognitív pedagógiai-pszichológiai, metakognitív, affektív és a fogalmiváltásra vonatkozó alapelvek képezik. Elméleti koncepciói gyakorlati alkalmazásának hatékonyságátaz általános iskola 1-4. osztályában vizsgálja. A didaktikai programot a "víz" témakörbendolgozták ki, ennek mintájára készítettük el a "Táplálkozás, életmód", valamint a "Tájékozódás" témakörök kísérleti tanításra vonatkozó didaktikai tervét és ezekben a témakörökbenvizsgáltuk a tanulók tudását. A vizsgálat eredményei a "Rostock Modell" didaktikaimódszer gyakorlati alkalmazásának hatékonyságát mutatják
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Rostock Modell
természetismeret
kisiskolások
Megjelenés:
Képzés és Gyakorlat. - 12 : 1-2 (2014), p. 105-120. -
Pályázati támogatás:
4.2.4.A/2-11/1-2012-0001
TÁMOP
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
5.
001-es BibID:
BIBFORM086912
Első szerző:
Márkus Edina (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:
Az általános célú felnőttképzést végző intézmények és programjaik regionális megközelítésben / Márkus Edina
Dátum:
2014
ISSN:
1589-519X 2064-4027
Megjegyzések:
Az általános célú felnőttképzés helyzete Magyarországon kutatás célja a hazai, iskolarendszeren kívüli felnőttképzés általános célú képzései helyzetének feltárása egyrészt az intézmények, másrészt a programok oldaláról. A kutatás többelemű, a hazai és nemzetközi szakirodalom elemzése mellett a meglévő adatbázisok, nyilvántartások adatait másodelemezzük, ezen túl intézményvezetőkkel és szakértőkkel interjús vizsgálatot folytatunk. A tanulmány ennek a nagyobb ívű, többelemű kutatásnak a részeredményeit mutatja be. Elsősorban a nyilvántartás-okból készített saját adatbázis adatainak elemzésére koncentrál. A kínálatot vizsgáljuk, azt, hogy milyen a potenciális intézményi és programkínálat a felnőttek számára, milyen eltérések vannak a különböző társadalmi-gazdasági hátterű régiók tekintetében.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Képzés és Gyakorlat. - 12 : 3-4 (2014), p. 5-25. -
Pályázati támogatás:
TÁMOP-4.2.4.A/2-11-1-2012-0001
TÁMOP
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
6.
001-es BibID:
BIBFORM079580
Első szerző:
Nagy Zsuzsa (testnevelő tanár)
Cím:
A differenciálás mérése a testnevelésben az atlétika tanítási egység alatt / Nagy Zsuzsa, Müller Anetta, Bácsné Bába Éva, Bíró Melinda, Pusztai Gabriella
Dátum:
2017
ISSN:
1589-519X 2064-4027
Megjegyzések:
Ahhoz, hogy az iskolai testnevelésben az oktató-nevelő munka hatékonyságát növelni tudjuk, érdemes keresni azokat a fejlesztési lehetőségeket, melyek elősegíthetik a jövőbeli hatékonyságot. A tanulmány felhívja a figyelmet a differenciálás fontosságára és lehetőségére az individualizált oktatásban és értékelésben, a tanulók közti különbségek figyelembevételével. Az általunk kidolgozott, pulzusmérésen alapuló módszer objektíven támasztja alá a csoportbontást, ezzel együtt a differenciálást a testnevelésórán a különböző képességek, fizikai állapotok szem előtt tartásával. A mérés közvetlen célja, hogy bizonyíthatóvá váljon a testnevelés objektív értékelése és tervezhetősége. Az általunk modellált új módszer képet ad az órán az adott tanuló terhelhetőségéről, állóképességi állapotáról (egyénre szabottan), valamint megkönnyíti a tanulók értékelését, segít igazolni az oktatási módszer hatékonyságát.
Tárgyszavak:
Orvostudományok
Sporttudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Képzés és gyakorlat. - 15 : 4 (2017), p. 147-162. -
További szerzők:
Müller Anetta Éva (1973-)
Bácsné Bába Éva (1968-) (bölcsésztanár, szakközgazda)
Bíró Melinda (1974-)
Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
7.
001-es BibID:
BIBFORM079091
Első szerző:
Németh Dóra Katalin (neveléstudomány)
Cím:
Bóna Judit(szerk.): "Friss térképpel a gyermeki beszéd világában" Új utak a gyermeknyelvi kutatásokban / Németh Dóra Katalin
Dátum:
2018
ISSN:
1589-519X 2064-4027
Megjegyzések:
"Friss térképpel a gyermeki beszéd világában" : Új utak a gyermeknyelvi kutatásokban / Budapest : ELTE Eötvös Kiadó, 2017. -
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
recenzió, könyvismertetés
Megjelenés:
Képzés és gyakorlat. - 16 : 2 (2018), p. 231-233. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
8.
001-es BibID:
BIBFORM062743
Első szerző:
Támba Renátó (neveléstörténész)
Cím:
A paraszti létmód tudatformáinak leképeződése Koszta József leánygyermek-ábrázolásain / Támba Renátó
Dátum:
2015
ISSN:
1589-519X 2064-4027
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Képzés és gyakorlat. - 13 : 3-4 (2015), p. 25-41. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
9.
001-es BibID:
BIBFORM053969
Első szerző:
Tőzsér Zoltán (bölcsész tanár, szakfordító)
Cím:
Mit keresnek a felnőttek az iskolapadban? / Tőzsér Zoltán
Dátum:
2014
ISSN:
1589-519X
Megjegyzések:
A tanulmányban a felsőoktatási felnőttoktatás legfontosabb aktoraival, a részidős hallgatókkal foglalkozunk. A nem szokványos hallgatóként is aposztrofált részidős(levelező, esti és távoktatás tagozatos) hallgatók vizsgálata többek között azért érdekes és izgalmas, mert a 2000-es évek második felétől csökkent az ilyen típusú képzésekre járók létszáma. Éppen ezért, hogy megismerjük a részidős hallgatókat, empirikus adatfelvételt végeztünk az észak-alföldi régió két felsőoktatási intézményében (Debreceni Egyetem, Nyíregyházi Főiskola) tanuló nem szokványos hallgatók körében (n=1.151). Ebben a tanulmányban azokat a tényezőket vesszük sorra,amelyek elvezették a felnőtteket az iskolapadba. A kutatás eredményei szerint a legerősebb részvételi motiváció az önmegvalósítás, amelyet a karrierépítés, a munkakeresés, a szociális szempontok miatti tanulás és végül a munkahelyi nyomás követ.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
felnőttoktatás
felsőoktatás
részidős hallgatók
részvételi motiváció
Megjelenés:
Képzés és Gyakorlat. - 12 : 1-2 (2014), p. 57-72. -
Pályázati támogatás:
TÁMOP 4.2.4. A/2-11-1-2012-0001
TÁMOP
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.