CCL

Összesen 12 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM097571
Első szerző:Albert Ágnes (Biológus)
Cím:A családi környezet és idegennyelv-tanulás Magyarországon / Albert Ágnes, Csizér Kata, Szabó Fruzsina
Dátum:2021
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Nyelvtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Modern Nyelvoktatás. - 27 : 1-2 (2021), p. 88-103. -
További szerzők:Csizér Kata Szabó Fruzsina (1974-) (nyelvpedagógus)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM109634
Első szerző:Csatár Péter (nyelvész)
Cím:Műhelyriport a MANYE #transpub rendezvényeiről / Csatár Péter, Veresné Valentinyi Klára
Dátum:2021
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Nyelvtudományok beszámoló
folyóiratcikk
Megjelenés:Modern Nyelvoktatás. - 27 : 3-4 (2021), p. 146-148. -
További szerzők:Veresné Valentinyi Klára
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM108759
035-os BibID:(MTMT)31164283
Első szerző:Csépes Ildikó (alkalmazott nyelvész)
Cím:Hogyan fejleszthető a tanárok nyelvtudásmérési és értékelési műveltsége? : Az Erasmus+ TALE projekt tanulságai / Csépes Ildikó
Dátum:2019
ISSN:1219-638X
Megjegyzések:How to facilitate language teachers' assessment literacy? Lessons from the Erasmus+ TALE Project The attitudes, knowledge and skills related to efficient assessment practices have been recently summarized under the umbrella term "Language Assessment Literacy" (LAL). There has been considerable research inthe field of LAL with a focus on theoretical conceptualisations, needs analyses for teachers, etc. However, the needs of teachers and learners have not yetbeen established simultaneously with a view to designing open-access training material for teachers. With funding from the European Union, the project ♭Teachers'Assessment Literacy Enhancement (TALE)'set out to create an online course in LAL. In the first phase of the project, a needs analysis survey was carried out involving 852 English language teachers and 1788 language learners in Cyprus, Germany, Greece and Hungary. Respondents were asked about their assessment practices, confidence in using assessments, and LAL training needs. The results revealed that alternative, student-centred forms of assessment are employed much less frequently than traditional forms of assessment.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
language assessment literacy
needs analysis
teaching
feedback
training needs
Megjelenés:Modern Nyelvoktatás. - 25 : 3-4 (2019), p. 136-155. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM046826
Első szerző:Csépes Ildikó (alkalmazott nyelvész)
Cím:Államilag elismert nyelvvizsgáztatás : Kik és hogyan látják el a szakmai felügyeletet? / Csépes Ildikó
Dátum:2012
Megjegyzések:The Accreditation Board for Foreign Language Examinations works as an advisory board for theAccreditation Centre of the Hungarian Educational Authority. The board members are commissionedto establish professional standards for accrediting foreign language examinations, to makerecommendations for accrediting foreign language examination systems and to monitor the work ofthe accredited language examination centres through biannual reviews. In addition to these mainactivities, members of the Accreditation Board also participate in research projects that aim to explorespecific issues of examining foreign languages in the Hungarian context. The article provides someinsights into how the above mentioned activities are carried out.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
nyelvvizsgáztatás
Megjelenés:Modern Nyelvoktatás. - 18 : 4 (2012), p. 56-60. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM112894
Első szerző:Csűry István (nyelvész)
Cím:(Francia) fonetika felsőfokon / Csűry István
Dátum:2023
Megjegyzések:A tanulmány abból az alaptételből indul ki, hogy az idegen nyelvi szakemberektől jogos autentikus kiejtést elvárni még akkor is, ha az átlagos L2-használó esetében nem az idealizált anyanyelvi beszélőhöz viszonyítva ítéljük meg a kiejtés színvonalát. A szerző a francia BA és a franciatanári MA-képzés példáján megvizsgálja, melyek a diplomaszerzés hivatalos nyelvi követelményei, milyen szintleírások tartoznak ezeknek a fonológiai komponenséhez a Közös Európai Referenciakeretben, és hogy a magyarok francia kiejtésében melyek azok a tipikus jegyek, amelyek a C1 szintet elérő, de az autentikus francia beszédtől idegen hangzás ?szürke zónájába" tartoznak. Egy kérdőíves felmérés alapján bemutatja a kiejtésfejlesztés alapproblémáit a hallgatók szemszögéből, illetve a fonetikai oktatást meghatározó tényezőket, melyek gátolják az eredményes kiejtésfejlesztést. Megállapítja, hogy új módszertani megoldásokra van szükség, melyek interaktív tartalmakra és a blended learning eszköztárára építenek.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Nyelvtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
fonológia
kiejtésfejlesztés
francia nyelv
nyelvszakos képzés
Megjelenés:Modern Nyelvoktatás. - 29 : 1-2 (2023), p. 114-132. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM028222
Első szerző:Csűry István (nyelvész)
Cím:Beszámoló a MANYE XX. Kongresszusáról / Csűry István, Mónos Katalin, Nádor Orsolya, Boda István
Dátum:2010
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Nyelvtudományok beszámoló
Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus
Megjelenés:Modern Nyelvoktatás. - 16 : 4 (2010), p. 91-95. -
További szerzők:Mónos Katalin (1958-) (alkalmazott nyelvész) Nádor Orsolya Boda István Károly (1958-) (könyvtáros, informatikus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM019625
Első szerző:Fehér Krisztina (nyelvész)
Cím:A nyelv modularizálódó hálógrammatikája és az alkalmazott nyelvtudomány / Fehér Krisztina
Dátum:2011
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Nyelvtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
hálózat
nyelvelsajátítás
alkalmazott nyelvészet
Megjelenés:Modern Nyelvoktatás. - 17 : 2-3 (2011), p. 87-100. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM105194
Első szerző:Kis Tamás (nyelvész)
Cím:Ronald Wardhaugh: Szociolingvisztika / Kis Tamás
Dátum:1995
ISSN:1219-638X
Megjegyzések:Szociolingvisztika / Budapest : Osiris, 1995
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Nyelvtudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Modern Nyelvoktatás. - 1 : 1 (1995), p. 70-72. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM019536
Első szerző:Kis Tamás (nyelvész)
Cím:Tóth Szergej (szerk.): Hatalom interdiszciplináris megközelítésben / Kis Tamás
Dátum:2006
Megjegyzések:Hatalom interdiszciplináris megközelítésben / Szeged : Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, 2006. -
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Nyelvtudományok recenzió, könyvismertetés
Megjelenés:Modern Nyelvoktatás. - 12 : 3-4 (2006), p. 104-110. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM019542
Első szerző:Kis Tamás (nyelvész)
Cím:Borbély Anna, Vančoné Kremmer Ildikó, Hattyár Helga (szerk.): Nyelvideológiák, attitűdök és sztereotípiák : 15. Élőnyelvi Konferencia / Kis Tamás
Dátum:2011
Megjegyzések:Nyelvideológiák, attitűdök és sztereotípiák : 15. Élőnyelvi Konferencia / Budapest ; Dunaszerdahely ; Nyitra : Tinta Könyvkiadó, 2009. -
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Nyelvtudományok recenzió, könyvismertetés
Megjelenés:Modern Nyelvoktatás. - 17 : 1 (2011), p. 73-77. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM108060
035-os BibID:(MTMT)33168834
Első szerző:Pintye Erzsébet
Cím:Lexikális és kollokációs kompetencia mérése a német mint idegen nyelvi érettségi vizsgában / Pintye Erzsébet
Dátum:2022
ISSN:1219-638X
Megjegyzések:Jelen tanulmányban arra keresem a választ, hogyan, milyen keretek közt történik a lexikális és kollokációs kompetencia mérése a kétszintű német mint idegen nyelvi érettségi vizsgában. A tanulmányban a tantervi szabályozó dokumentumok bemutatása mellett az érettségi vizsgakövetelmények lexikális kompetenciára vonatkozó részeinek leírására is törekszem. Az elemzésben kitérek arra, hogy az érettségi vizsgakövetelmények leírásában milyen elvárások fogalmazódtak meg a kollokációk ismeretére és produktív használatára vonatkozóan, milyen feladattípusok segítségével történik a lexikális kompetencia mérése, és ebben milyen szerepet kapnak a kollokációk.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Nyelvtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
lexikális kompetencia
kollokációk
módszertan
mérés
értékelés
német mint idegen nyelv
Megjelenés:Modern Nyelvoktatás. - 28 : 1-2 (2022), p. 51-62. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM072566
Első szerző:Sebestyén Krisztina (tanár, oktatáskutató)
Cím:Középiskolások idegen nyelvi, szövegértési és matematikai eredményeinek vizsgálata társadalmi és területi tényezők mentén / Sebestyén Krisztina, Hegedűs Roland
Dátum:2017
ISSN:1219-638X
Megjegyzések:Az idegennyelv-tudás minőségét több tényező is befolyásolja. Egyrészt kölcsönhatásban áll más kompetenciaterületekkel, például a szövegértéssel és a matematikával, másrészt viszont érdemes a nyelvtanuló szociokulturális és szocioökonómiai hátterét is vizsgálni, mivel ezeknek is meghatározó szerepe van a tanulási folyamatban (Torgyik 2015), ezáltal pedig hatással vannak az eredményességre is (Coleman et al. 1966; Oswald és Krappmann 2004; Rolff et al. 2008). Tanulmányunkban azon tanulók középszintű angol és német érettségi eredményeit elemezzük, akik 2013-ban az Országos kompetenciamérésben (OKM) 10. osztályos szövegértési és matematikai tesztet töltöttek ki. Vizsgájuk egyes tantárgyi eredmények kölcsönhatását, a tanulók társadalmi hátterének hatását és mindezek területi vetületeit. A statisztikai eredmények alapján elmondható, hogy a vizsgált teljesítményváltozók minden esetben erős összefüggésben állnak egymással. Továbbá a tanulói teljesítményekre esetünkben is jelentős hatással vannak mind a családi háttér, mind pedig a területi adottságok.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Országos kompetenciamérés
érettségi eredmények
családi háttér
területiség
tanulói teljesítmény
Megjelenés:Modern Nyelvoktatás. - 23 : 2-3 (2017), p. 21-33. -
További szerzők:Hegedűs Roland (1989-) (neveléstudomány)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1