CCL

Összesen 7 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM110690
Első szerző:Győri Krisztina
Cím:Megkerülhetetlen alapkutatások a felsőoktatási lemorzsolódás terén / Győri Krisztina
Dátum:2020
ISSN:2063-9546
Megjegyzések:Lemorzsolódás és perzisztencia a felsőoktatásban / szerk. Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina. - Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó. 2018. -
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok kritika
folyóiratcikk
Megjelenés:Neveléstudomány. - 8 : 3 (2020), p. 105-110. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM113336
Első szerző:Hrabéczy Anett (oktatáskutató)
Cím:A felsőoktatás és a munkaerőpiac közötti átmenet fogyatékossággal élő diplomás személyek esetében / Hrabéczy, Anett
Dátum:2022
ISSN:2063-9546
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Neveléstudomány. - 10 : 2 (2022), p. 5-20. -
Pályázati támogatás:ÚNKP-20-3
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM115013
Első szerző:Kocsis Zsófia (oktatáskutató)
Cím:Felsőoktatási kihívások és az oktatói jóllét összefüggései egy kvalitatív kutatás tükrében / Kocsis Zsófia; Hrabéczy Anett
Dátum:2023
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Neveléstudomány. - 11 : 3 (2023), p. 46-64. -
További szerzők:Hrabéczy Anett (1994-) (oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
http://dx.doi.org/10.21549/NTNY.42.2023.3.3
Borító:

4.

001-es BibID:bibEBI00026251
Első szerző:Kovács Klára (oktatáskutató, szociológus)
Cím:Az intézményi hatás és modelljeinek vizsgálata közép-kelet-európai felsőoktatási intézmények sportjában / Kovács Klára, Moravecz Marianna, Nagy Zsuzsa, Szabó Dániel, Rábai Dávid
Dátum:2020
ISSN:2063-9546
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Neveléstudomány. - 3 (2020), p. 32-56. -
További szerzők:Moravecz Marianna (1968-) (sporttudomány, kutató, oktató) Nagy Zsuzsa Szabó Dániel (1990-) (testnevelő tanár, tanársegéd) Rábai Dávid (1990-) (oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
DOI
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM076438
Első szerző:Polónyi István (közgazdász)
Cím:Az oktatáspolitika műveltségképe / Polónyi István
Dátum:2017
ISSN:2063-9546
Megjegyzések:A tanulmány a hazai felsőoktatás-politika műveltségképének alakulását vizsgálja a rendszerváltástól napjainkig. Elemzi a posztindusztriális társadalom és gazdaság sajátosságait, a posztindusztriális korszak oktatásának jellemzőit, illetve az egyetem értelmiségképző szerepének átalakulását a középkori egyetemtől a huboldti egyetemen át a szolgáltató egyetemig. Végezetül a tanulmány bemutatja a magyar felsőoktatási törvényekben és a kormányzat felsőoktatási stratégiájában az értelmiség, az értelmiség-képzés, a műveltség és a szakember-képzés szavak előfordulásának gyakoriságát, és kontextusát. A törvények és a koncepció szóhasználata tükrözik a gazdasági és politikai mozgásokat. A rendszerváltást követően elmozdul a társadalmi, gazdasági szerkezet a posztindusztrializáció felé. A 2010. évi kormányváltást követően egy "visszaiparosítási" politika tapasztalható,amely a szakértelmiségi műveltségkép felé történő visszamozdulást eredményezett.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
műveltségkép
posztindusztrializáció
értelmiség-képzés
szakértelmiség
Megjelenés:Neveléstudomány. - 1 (2017), p. 5-14. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM061640
Első szerző:Sebestyén Krisztina (tanár, oktatáskutató)
Cím:A bölcsészképzés története 1895 és 1945 között / Sebestyén Krisztina
Dátum:2015
ISSN:2063-9546
Megjegyzések:Bölcsészdiploma és társadalom. Német szakos középiskolai tanárok Magyarországon (1895-1945): tanulmányi és szakmai karrier társadalomi meghatározottsága. / Budapest : Gondolat, 2014
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
Tangram aktuell
deutsch.com
Lehrbuchanalyse
Meinungen der Benutzer
Megjelenés:Neveléstudomány. - 3 : 3 (2015), p. 84-86. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM053968
Első szerző:Tőzsér Zoltán (bölcsész tanár, szakfordító)
Cím:Akadályok a felnőttkori tanulásban / Tőzsér Zoltán
Dátum:2014
ISSN:2063-9546
Megjegyzések:A kutatásban a felsőoktatási felnőttoktatás legfontosabb szereplőivel, a részidős hallgatókkal foglalkozunk. Azt vizsgáljuk, hogy a Debreceni Egyetem és a Nyíregyházi Főiskola nem nappali tagozatos képzésein résztvevőkmilyen tanulást akadályozó tényezőkkel néznek szembe. A kérdés azért nagyon izgalmas, mert a 2000-es évekközepe óta, ha változó mértékben is, de folyamatosan csökken a részidős képzésre járók száma. Ezért érdemesazokat a hallgatókat megvizsgálni, akik már megkezdték a diplomássá válás útját vagy épp újabb diploma megszerzését tűzték ki célul. Ezért online kérdőíves vizsgálatot végeztünk (n=1.151) a két intézmény nem nappalishallgatói körében, hogy feltárjuk a felnőttkori tanulás legfontosabb gátló tényezőit. Feltevésünk szerint az anyagiak előteremtése jelenti a legerősebb hátráltató tényezőt a tanulás során. A kutatás eredményeként hat akadályozófaktort azonosítottunk: 1.) tanulás, 2.) szervezés, 3.) öregség, 4.) munkahely, 5.) pénz és 6.) család. Az elemzések azt mutatják, hogy a felsőoktatásban részidős hallgatóként való részvétel legnagyobb akadálya a tandíj, és az egyéb járulékos költségek előteremtésének a nehézsége. Ezt követi azonos mértékben a munkahelyés a tanulás, majd a család, a szervezés és a szubjektív öregség érzékelése. Ezzel megerősíthetjük a kutatáshipotézisét, hiszen az eredményeink azt támasztják alá, hogy a felnőttek felsőoktatásban való részvételének valóban az anyagiak előteremtése a legnagyobb akadálya.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
komparatív kutatás
felnőttoktatás történelmi jelentőségei Magyarországon
trendek és témák a kutatás-fejlesztésben
andragógia
Megjelenés:Neveléstudomány. - 1 (2014), p. 55-67. -
Pályázati támogatás:TÁMOP 4.2.4. A/2-11-1-2012-0001
TÁMOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1