CCL

Összesen 19 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM078621
Első szerző:Bakos Kinga (gyógypedagógus, mentálhigiénés szakember)
Cím:Pedagógusok metaforákban tükröződő képe saját pedagógusi szerepükről / Bakos Kinga
Dátum:2017
ISSN:2248-3527
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
metaforák
pedagógusok
Megjelenés:PedActa. - 6 : 2 (2017), p. 95-102. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM086584
Első szerző:Csók Cintia (oktatáskutató)
Cím:Eredményesség felsőfokon, avagy a siker titka / Csók Cintia
Dátum:2017
ISSN:2248-3527
Megjegyzések:Ki eredményes a felsőoktatásban? / Nagyvárad : Partium Könyvkiadó; Personal Problems Solution ; Budapest : Új Mandátum Könyvkiadó, 2015
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:PedActa. - 7 : 2 (2017), p. 93-96. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM080507
Első szerző:Czékmán Balázs (okleveles pedagógia szakos bölcsész)
Cím:ICT-Supported Problem-Based Learning: Possibilities of Applying Problem-Based Learning from Primary School to Higher Education / Czékmán Balázs, Szabó Fruzsina, Somfalvi Zita, Maior Enikő
Dátum:2016
ISSN:2248-3527
Megjegyzések:Problem Based Learning was originally created for medical students to better diagnose new illnesses; this methodology can be used in almost all the fields of education. Teachers can teach by appealing to students' natural instincts to create, and they can improve the students' performance in different disciplines. So, we can say that it is an easy way of the acquisition and integration of new knowledge. While the content and structure of PBL courses may differ, the general goals and learning objectives tend to be similar. It begins with the assumption that learning is an active, integrated, and constructive process influenced by social and contextual factors. The task of our paper is to show how Problem-Based Learning can be used from primary to university level education in teaching different subjects.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
problem-based learning
learning approach
ICT
Megjelenés:PedActa. - 6 : 2 (2016), p. 41-50. -
További szerzők:Szabó Fruzsina (1974-) (nyelvpedagógus) Somfalvi Zita (1981-) (nyelvtanár) Maior Enikő
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM080506
Első szerző:Czékmán Balázs (okleveles pedagógia szakos bölcsész)
Cím:Tablettel támogatott oktatási környezet mérési lehetőségei / Czékmán Balázs
Dátum:2016
ISSN:2248-3527
Megjegyzések:The mobile technology supported education become visible at international level and also in Hungary. The expansion of the tablets can lead to various questions, which urges more researches on the educational effects of the devices (Johnson et al., 2014). Hence our national literature review examines the researches from the following angles: (1) uses of the tablets amongst students and teachers; (2) the applied research methods in the subject of tablets; (3) the applied data collection methods in the subject of tablets; (4) the researched subjects and skills. We found seven major categories of the uses of the tablets, from which the multimedia function seemed to be the most frequent (16). Amongst the research methods the experimental one was the most common type (81%). The results also show that the mostly applied data collection method was the questionnaire (11). The most common topic of the researches was based on the reading.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
mobile technology
tablet
research
methods
learning outcomes
Megjelenés:PedActa. - 6 : 2 (2016), p. 29-40. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM111212
Első szerző:Demeter-Karászi Zsuzsanna (oktatáskutató)
Cím:Bacskai Katinka szerk. 2017: A felekezeti oktatás új negyedszázada (Recenzió) = Katinka Bacskai ed. 2017: A new Quarter of a century in the church-run education (Book review) / Karászi Zsuzsanna
Dátum:2018
ISSN:2248-3527
Megjegyzések:The authors of this volume are researchers who were directly or intellectually influenced by the fertilizing effect of Gabriella Pusztai's path. The volume is divided into three major thematic sections. The first section discusses the development of the church-run education system, the second section examines the inner world of the church-run schools and last but not least, the third section deals with religious socialization.
A felekezeti oktatás új negyedszázada :tanulmányok Pusztai Gabriella tiszteletére / Debrecen : Debreceni Egyetemi Kiadó, 2017. - (Oktatáskutatás a 21. században, ISSN 2559-8864 ; 3). -
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
church-run education
religious socialization
church-run schools
Megjelenés:PedActa. - 8 : 1 (2018), p. 91-92. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM110919
Első szerző:Demeter-Karászi Zsuzsanna (oktatáskutató)
Cím:Hallgatói rekrutáció szektorközi összehasonlításban / Demeter-Karászi Zsuzsanna; Pusztai Gabriella
Dátum:2020
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:PedActa. - 10 : 1 (2020), p. 59-72. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM073982
Első szerző:Hegedűs Roland (neveléstudomány)
Cím:Magyar hátrányos helyzetű középiskolások teljesítménye és iskoláik jellemzői / Hegedűs Roland
Dátum:2017
ISSN:2248-3527
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:PedActa 7 : 1 (2017), p. 69-80. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM101227
Első szerző:Héjja Bella Emerencia (zeneismeret, népzene tanár)
Cím:Alkoholfogyasztás, dohányzási szokások, valamint tudatállapot-módosító szerek használata zeneművészeti szakgimnazisták között / Héjja Bella Emerencia
Dátum:2018
ISSN:2248-3527
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:PedActa. - 8 : 2 (2018), p. 51-60. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM104656
Első szerző:Hornyák Ágnes (tanár)
Cím:Social and cultural impacts of becoming an innovative teacher / Ágnes Hornyák, Gabriella Pusztai
Dátum:2022
ISSN:2248-3527
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:PedActa. - 12 : 1 (2022), p. 27-38. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
DOI
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM113178
Első szerző:Hrabéczy Anett (oktatáskutató)
Cím:Establishment and results of the international seminar "The role of television in the education of parents" (1971) based on the notes of Árpád Kiss / Hrabéczy, Anett
Dátum:2021
ISSN:2248-3527
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:PedActa. - 11 : 2 (2021), p. 61-66. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM117977
Első szerző:Kovács Ildikó Katalin
Cím:Az emberi értékek és a demokratikus iskola szerepe az oktatásban és a pályaválasztásban / Kovács Ildikó Katalin; Csukonyi Csilla
Dátum:2012
ISSN:2248-3527
Megjegyzések:Abstract Human values play an important role in career planning, future orientation at adolescents. The European Dimension in Education conception is based in certain value transmission, it also means to form out those abilities and skills, what will determine future success on labor market. European dimension is a relative new direction in education; it needs to melt in teachers, students abilities and skills (for ex. Life Long Learning), cultural heritage. Furthermore, European dimension is a complex phenomena, it includes democratic school and efficient education, emphasizes the breeding function of school, it highlights the new task of pedagogy, namely: autonomous, open, respectable persons should be 'produced' by European school system. Accordingly to future professional orientation, career preferences, choices are determined by values, it is very important for an adolescent to be surrounded by a value transmitter environment. Human value determines people behavior, because there is a strong correlation between one's values, motivation and aims. The aim of the present study is to give a theoretical reveal: the role of democratic school, European dimension in value transmission, and we also wanted to flash the education responsibility in the value forming process, career orientation and professional preferences.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
karrier, értékek
Megjelenés:PedActa. - 2 : 1 (2012), p. 47-54. -
További szerzők:Csukonyi Csilla (1974-) (pszichológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM076028
Első szerző:Kovács Karolina Eszter (pszichológus)
Cím:A felsőoktatási társas integráció és a hallgatói egészségmagatartás kapcsolata / Kovács Karolina Eszter, Pusztai Gabriella, Kovács Klára, Nagy Beáta Erika
Dátum:2018
ISSN:2248-3527
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:PedActa. - 8 : 1 (2018), p. 41-50. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus) Nagy Beáta Erika (1961-) (klinikai gyermekszakpszichológus, pszichoterapeuta)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2