CCL

Összesen 8 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM095581
Első szerző:Bauerné Gáthy Andrea (gazdálkodás- és szervezéstudományi PhD)
Cím:Fenntartható élelmiszer-fogyasztás a Debreceni Egyetem hallgatóinak körében / Bauerné Gáthy Andrea, Szűcs István
Dátum:2019
ISSN:1786-3422 2560-2551
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Élelmiszer, táplálkozás és marketing. - 15 : 1 (2019), p. 3-10. -
További szerzők:Szűcs István (1968-) (agrárközgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM091292
Első szerző:Csatáriné Dogi Ilona (gazdasági agrármérnök)
Cím:Az országeredet imázs hatása a hazai élelmiszertermékek megítélésére / Csatáriné Dogi Ilona
Dátum:2018
ISSN:1786-3422 2560-2551
Megjegyzések:From the 1960's literature deals more and more with the examination of the country image, mainly due to its influence on the choice/purchase of foreign products (country of origin effect). Most of the publications are linked to marketing science, namely the latest research regards nation image as something that can be positioned on the market, as a product or a brand name. The aim of my research is to assess the effect of the country of origin on the judgment of domestic foods from the point of view of the Hungarian consumers. The completed questionnaires were processed using the program SPSS 20. Data were analyzed by factor- and two-step cluster analysis in order to explore the dimensions and clusters. The analysis showed that the "price" dimension for the country of origin is less determinative in product perception. For this reason if we want to promote domestic products, emphasis should be laid on attractive appearance, on good quality and the reliability of the products, and not necessarily on the favorable price.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
országeredet-imázs
fogyasztói magatartás
élelmiszertermék
kétlépcsős klaszterelemzés
Megjelenés:Élelmiszer, Táplálkozás és Marketing. - 14 : 1 (2018), p. 17-23. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM094471
Első szerző:Kesjár Szilvia (közgazdász)
Cím:Kolbászfogyasztási szokások vizsgálata Magyarországon / Kesjár Szilvia, Balsa-Budai Nikolett, Soós Mihály
Dátum:2019
ISSN:1786-3422 2560-2551
Megjegyzések:Appropriate nutrition and qualitative food have played an ever bigger role in the recent years. At the same time, pork meat stands in the middle of many discussions on account of medical judgement. Pork meat and the products of pork meat are popular in Hungarian nutrition. In our country the tradition of pig breeding and pig slaughter - especially in villages and smaller settlements - has been present decidedly. We all know that many of us like it, but do we know what kind of sausage Hungarian people like the most, on what basis they choose, how much money they spend, how often they eat and where they pick the information up about the Hungarian sausages? The goal of the study is to get a wider perspective about the consumption patterns of Hungarian people, helping the work of the market players who deal with sausage making and sale, and they would like to know the demand, opinion and criterion of decisions of the potential customer. regarding the methodology, we have choosen the online questionnaire, in which 690 members took part. The questionnaire is representative with regard to sex, in addition several answers have come from all regions of our country.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Élelmiszer, Táplálkozás és Marketing. - 13 : 2 (2019), p. 25-32. -
További szerzők:Balsa-Budai Nikolett (1993-) (PhD hallgató) Soós Mihály (1985-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM102539
Első szerző:Nagy Orsolya Bernadett (gazdasági agrármérnök)
Cím:Mangalicafogyasztási és -vásárlási szokások vizsgálata egyetemi hallgatók körében / Nagy Orsolya Bernadett, Balogh Péter, Nagy Lajos
Dátum:2022
ISSN:1786-3422
Megjegyzések:This study aims to assess the preferences for mangalica consumption and shopping among stu-dents at the Faculty of Economics, University of Debrecen. Data from the online questionnaire survey were analyzed using descriptive statistics, Chi-square tests, Mann-Whitney tests, and Spearman rank correlation tests. According to the results, the main findings were that more men consume mangalica sausages and buy them in supermarkets/ hypermarkets, people living in big cities and graduates are better informed about Hungarian National Association of Man-galica Breeders. Significantly more people living in the county headquarters and those with a monthly net income of more than 300 thousand HUF (per capita) consume mangalica meat and products made from mangalica pork. There is a significant difference between the consum-er and non-consumer groups of the product according to the given criteria (price, product in-gredients, fat content, healthy nutrition, freshness, Hungarian product, proven origin, packag-ing), moreover, there is a strong positive correlation between the aspects.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
mangalica
fogyasztási szokások
vásárlási szokások
preferenciák
Megjelenés:Élelmiszer, táplálkozás és marketing. - Megjelenés alatt (2022), p. 1-12. -
További szerzők:Balogh Péter (1970-) (agrármérnök) Nagy Lajos (1964-) (agrármérnök)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM096739
Első szerző:Szabó-Szentgróti Eszter (közgazdász)
Cím:Fogyasztói szokások vizsgálata kvantitatív módszerekkel a magyarországi tejtermékpiacon / Szabó-Szentgróti Eszter, Szigeti Orsolya, Tóth Katalin, Borbély Csaba, Szakály Zoltán
Dátum:2018
ISSN:1786-3422 2560-2551
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Élelmiszer, Táplálkozás és Marketing. - 14 : 2 (2018), p. 18-27. -
További szerzők:Szigeti Orsolya (1973-) (agrármarketing) Tóth Katalin Borbély Csaba (agrár-közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM107722
Első szerző:Szakály Márk (közgazdász)
Cím:Fogyasztói motivációk a döntően növényi étrendet folytatók körében - szakirodalmi áttekintés = Consumer motivations among those following mainly a plant-based diet - literature review / Szakály Márk, Soós Mihály
Dátum:2019
ISSN:1786-3422 2560-2551
Megjegyzések:In the last decades, the so-called civilization diseases have become widespread worldwide and they have been responsible for the largest number of deaths for quite a long time. According to researches, the quality of food has a great impact on the state of health. The popularity of plant-based diet continues to grow today and the number one driver of this trend is due to growing health concerns. Consequently, beliefs about plant-based diets show that consumers strongly believe in the health-promoting effects of this diet, which in some cases is one of the primary dietary considerations rather than the sensory appeal (taste). Consumers of plant-based diets also have an extremely diverse motivational base, which has been approached by researchers from a number of different aspects. Vegetarian individuals also have their own identification and psychological aspects, which are systematized by the Unified Model of Vegetarian Identity (UMVI). Undoubtedly the most interesting area of plant-based nutrition is the psychology of vegetarian consumers, which we have thoroughly explored in the present research.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
vegetáriánus
alternatív étrendek
UMVI
identitás
ideológia
fogyasztói észlelések
Megjelenés:Élelmiszer, Táplálkozás és Marketing. - 15 : 1 (2019), p. 11-18. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM092846
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:A minőségre és származásra utaló jelölések szerepe a fogyasztói döntéshozatalban / Szakály Zoltán, Horvát, Adelina, Soós Mihály, Pető Károly, Szente Viktória
Dátum:2014
ISSN:1786-3422 2560-2551
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Élelmiszer, Táplálkozás és Marketing. - 10 : 1 (2014), p. 3-10. -
További szerzők:Horvát Adelina Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Szente Viktória (1975-) (agrár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM096945
Első szerző:Vida Viktória (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Cím:A sertéshúsfogyasztási szokások vizsgálata a 4P alapján - A termékkel kapcsolatos kérdések bemutatása / Vida Viktória, Szűcs István
Dátum:2016
ISSN:1786-3422 2560-2551
Megjegyzések:The topicality and importance of the chosen subject is justified by the trends observed in recent years, showing that questions con-cerning nutrition, food and food safety are gaining more and more significance. One of the biggest challenges of the 21st century isto ensure stable, sustainable and safe food production for the continuously growing population of the world. We have chosen thissubject for the research work, as we wanted to deal with an issue that influences our everyday life, our lifestyle and welfare and ourhealth. For this reason, this article focuses on the analysis of consumer habits, preferences and attitudes related to pork consumption,namely in the area of nutrition marketing. Hungary's population traditionally consumes pork meat and it is the second mostpopular meat, so we have chosen pork meat to be the focal point of the article. A consumer research consisting of 1201 questionnairesserved as a basis of the primary research, which can be treated as the sample population. ?e most important aim of the primaryresearch was to examine how the consumption of pork products is altering in Hungary, how often they are consumed, how healthythey are judged by the consumers, where these products are purchased, what price is evaluated to be realistic, which products areconsumed less and more, what the preference list of consumers related to pork products looks like and where the significantdifferences between pork consumption and gender, age, family status, educational attainment, settlement size etc. can be found.
Tárgyszavak:Agrártudományok Állattenyésztési tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Élelmiszer, Táplálkozás és Marketing. - 12 : 2 (2016), p. 47-54. -
További szerzők:Szűcs István (1968-) (agrárközgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1