CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM112904
035-os BibID:(WOS)001014977300003 (Scopus)85164489998
Első szerző:Dajnoki Krisztina (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Cím:Characteristics of crisis management measures in the HR area during the pandemic in Hungary : Literature review and methodology / Krisztina Dajnoki, András István Kun, József Poór, Ákos Jarjabka, Botond Géza Kálmán, Zsolt Sándor Kőmüves, Beáta Pató Szűcs, Katalin Szabó, Szilvia Szabó, Zsuzsanna Szeiner, Arnold Tóth, Imola Csehné Papp
Dátum:2023
ISSN:1785-8860
Megjegyzések:In the present research we deal with the questions of what responses, solutions, and practices Hungarian organisations used to mitigate the impact of the pandemic and the changes caused by it, with particular attention to the area of Human Resource Management. Do they typically view the current crisis as a problem or an opportunity? This study has been divided into two papers. In this article, the authors review the international and Hungarian literature to reveal the most important negative and positive effects and aspects of epidemics from the theoretical as well as the practical aspect. The findings support that the typical measures and solutions of previous crises in history are partially or fully recurring. However, the current crisis has a very peculiar characteristic: the application of lockdowns. After the description of the general international context based on literature, we develop empirical hypotheses and describe the methodology of the conducted countrywide questionnaire survey. The survey results and the conclusions of the analysis are presented in a second article. In our opinion, the pandemic has reminded us of the extraordinary degree of interconnectedness of the world.Thus, studies from individual countries - such as Hungary - and regions can provide important local insights in finding global solutions.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Acta Polytechnica Hungarica. - 20 : 7 (2023), p. 173-192. -
További szerzők:Kun András István (1978-) (közgazdász) Poór József Jarjabka Ákos Kálmán Botond Géza Kőműves Zsolt Sándor Pató Szűcs Beáta Szabó Katalin Szabó Szilvia Szeiner Zsuzsanna Tóth Arnold Cseh Papp Imola (1967-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM112901
035-os BibID:(WOS)001014977300004 (Scopus)85164456646
Első szerző:Dajnoki Krisztina (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Cím:Characteristics of crisis management measures in the HR area during the pandemic in Hungary : Results of a countrywide survey of organizations / Krisztina Dajnoki, József Poór, Ákos Jarjabka, Botond Géza Kálmán, Zsolt Sándor Kőmüves, Beáta Pató Szűcs, Katalin Szabó, Szilvia Szabó, Zsuzsanna Szeiner, Arnold Tóth, Imola Csehné Papp, András István Kun
Dátum:2023
ISSN:1785-8860
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
COVID-19
pandemic
crisis
human resource management
home office
Megjelenés:Acta Polytechnica Hungarica. - 20 : 7 (2023), p. 193-210. -
További szerzők:Poór József Jarjabka Ákos Kálmán Botond Géza Kőműves Zsolt Sándor Pató Szűcs Beáta Szabó Katalin Szabó Szilvia Szeiner Zsuzsanna Tóth Arnold Cseh Papp Imola (1967-) (közgazdász) Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM084829
035-os BibID:(WOS)000483393400006 (Scopus)85073563702
Első szerző:Takácsné Bubnó Katalin (matematika tanár, informatika tanár)
Cím:Cognitive Aspects of Mathematics-aided Computer Science Teaching? / Katalin Bubnó, Viktor László Takács
Dátum:2019
ISSN:1785-8860
Megjegyzések:Some years ago we started an experiment with teaching an algorithmic thinking method, in an old-new approach and with a newly developed ecosystem. We planned our method for the future, when students will use their own devices in schools, and computer programming should usually be integrated into various teaching environments, including teaching mathematical problem solving once again. Our method fits into analogy-based pedagogical research, which focuses on problem solving in computer science. We presented and examined our method at the 2017 CoginfoCom Conference, in the sense of Mathability. There, we also asked further questions concerning the efficiency of analogybased computer programming teaching methods [2]. In this paper, we would like to answer these questions.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
problem solving
mathability
mathematical psychology
Megjelenés:Acta Polytechnica Hungarica. - 16 : 6 (2019), p. 73-93. -
További szerzők:Takács Viktor László (1975-) (közgazdász, informatikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1