CCL

Összesen 6 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM086721
Első szerző:Botos Szilvia (gazdasági agrármérnök)
Cím:Readiness for ICT Based B2C Information Flow : Case Study of the Hungarian Food Sector / Botos Szilvia, Szilágyi Róbert, Felföldi János, Tóth, Mihály
Dátum:2020
ISSN:1804-1930
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Agris On-line Papers in Economics and Informatics. - 12 : 2 (2020), p. 41-51. -
További szerzők:Szilágyi Róbert (1978-) (gazdasági agrármérnök) Felföldi János (1968-) (mérnök-közgazdász) Tóth Mihály (1992-) (informatikus agrármérnök)
Pályázati támogatás:EFOP3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM115006
035-os BibID:(Scopus)85173685142
Első szerző:Csordás Adrián (közgazdász)
Cím:An empirical evaluation of information sharing's impact on profitability; evidence from the solar sector / Adrián Csordás, István Füzesi
Dátum:2023
ISSN:1804-1930
Megjegyzések:The role of online marketing is significant. Businesses strive to maximize their profit, and there are low-budget but efficient digital solutions for this aim. Social media sites are not just a connection point but also a great surface to collect information regarding products and/or companies. Even though these free opportunities are often used, websites are the "classical" standalone digital surfaces used for marketing purposes. SEO (Search Engine Optimization) provides various techniques to improve the companies' websites' SERP (Search Engine Result Page). In addition, it could provide even statistically proven financial benefits. The current study analyzes the SEO's influence on the financial performance of SMEs in the solar sector. The nationwide study based on the Kruskal-Wallis test revealed the importance of connecting social media sites to the company's website. The proper Social SEO results in significantly higher after-tax profit. Regarding the first contentful paints (first feedback to the browser about the website loading), the Pearson correlation coefficients showed up moderately strong, positive, significant relationships with many financial indicators.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
SEO
financial impact
SME
renewable energy
Megjelenés:Agris On-line Papers in Economics and Informatics. - 15 : 3 (2023), p. 45-56. -
További szerzők:Füzesi István (1977-) (informatika tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM084765
Első szerző:Csordás Adrián (közgazdász)
Cím:Diversifying Effect of Digital Competence / Csordás Adrián
Dátum:2020
ISSN:1804-1930
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:AGRIS on-line Papers in Economics and Informatics. - 12 : 1 (2020), p. 3-13. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM065082
Első szerző:Kovács Béla (okleveles vegyész, angol szakfordító)
Cím:Evaluation of elements uptake in soil and different plants / László Várallyai, Béla Kovács
Dátum:2015
ISSN:1804-1930
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:Agris on-line Papers in Economics and Informatics. - 7 : 1 (2015), p. 81-88. -
További szerzők:Várallyai László (1962-) (informatika tanár)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM110380
035-os BibID:(Scopus)85152401335
Első szerző:Maró Zalán Márk
Cím:What is inside the bottle? - Factors influencing pálinka consumption / Zalán Márk Maró, Áron Török, Péter Balogh, Péter Czine
Dátum:2023
ISSN:1804-1930
Megjegyzések:Pálinka is the national spirit of Hungary and is in possession of the geographical indication of the European Union, but it used to be listed as a poor-quality product for a long time. The turnaround in this field began in the early 2000s. The aim of this study is to analyse the behaviour and attitudes regarding the purchase and consumption of pálinka and, to assess the product-related awareness of Hungarian consumers who like this particular spirit. Based on the literature, the knowledge of Hungarian consumers about pálinka is rather low, which is confirmed by the results of our questionnaire survey of 1,000 people. Furthermore, based on the results obtained, participants in the pálinka sector are more likely to understand how important certain product attributes that are perceived by consumers when purchasing pálinka. In order to increase the awareness of the spirit, it is essential to get to know the consumers, which can be followed by a well- positioned marketing strategy from both the government and corporate side.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Pálinka
spirit
Hungary
consumer survey
knowledge
geographical indication
Megjelenés:Agris On-line Papers in Economics and Informatics. - 15 : 1 (2023), p. 83-98. -
További szerzők:Török Áron (közgazdász) Balogh Péter (1970-) (agrármérnök) Czine Péter (1994-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM104614
035-os BibID:(Scopus)85133124108
Első szerző:Tran, Lam Quynh Trang (PhD candidate)
Cím:Assessing the Digital Transformation in Two Banks: Case Study in Hungary / Lam Quynh Trang Tran, Dai Thich Phan, Miklos Herdon, Levente Kovacs
Dátum:2022
ISSN:1804-1930
Megjegyzések:The influence of Industry 4.0 and the trend of economic globalization has led to growing competition among enterprises in all business sectors, then compelled them to seek new ways to create competitive advantages and sustainable development. Presently, digital transformation plays a critical role across many countries and in all sectors including the agriculture and the rural development. New players have been increasing in the banking sector in which incumbent banks are competing with other traditional banks, fintech, and big tech. Nevertheless, not all banks are successful in digital transformation. By analyzing the practices of two banks in Hungary, this study aims to highlight the digital transformation process which happens at the leading banks and compare and contrast in all dimensions at these transformations. The study results confirm that digitalization in incumbent banks is still at a low and medium level. Moreover, the study outcomes suggest that strategic planning and human resource play key roles in implementing Digital transformation. In addition, digital transformation at traditional banks is not only related to internal; external stakeholders can be drivers or barriers to this process. Government policy and support are important factors to improve the digitalization process in Hungary related to financial services for the agriculture. Based on the results obtained, the authors aim to supplement the lack of research on digital transformation in Hungary.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Digital transformation
bank
Hungary
case study
Megjelenés:Agris On-line Papers in Economics and Informatics. - 14 : 2 (2022), p. 121-134. -
További szerzők:Phan, Dai Thich Herdon Miklós (1950-) (gépészmérnök) Kovács Levente
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1