CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM097664
Első szerző:Csapó Zsolt (agrármérnök)
Cím:Perception of Goat Milk Products / Csapó Zsolt, Péntek Ádám, Csapóné Riskó Tünde
Dátum:2019
ISSN:0424-2513 0976-4666
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
goat milk products
health
marketing
Megjelenés:Economic Affairs. - 64 : 4 (2019), p. 679-688. -
További szerzők:Péntek Ádám (1976-) (agrárinformatikus) Csapóné Riskó Tünde (1967-) (okleveles agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM108483
035-os BibID:(WoS)000919994200001 (Scopus)85147112454
Első szerző:Czeglédi Pál (közgazdász)
Cím:Why is the West unique in linking religiosity to market friendliness? / Pál Czeglédi
Dátum:2023
ISSN:0265-0665 1468-0270
Megjegyzések:The Integrated Values Survey shows that the positive relationship between religiosity and market friendliness is a uniquely Western feature. With the help of public choice theory, the author hypothesises that this Western uniqueness is the result of the way the dimensions of political ideologies are formed in the West. The hypothesis is supported by regressing an index of market friendliness on a religiosity index, political identity, and a measure of ?ideological capital`. Accounting for the latter two, the positive association of religiosity with market friendliness vanishes, even in the West.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
economic attitudes
political entrepreneurship
religiosity
secularisation
Megjelenés:Economic Affairs. - (2023), p. 1-16. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM078029
Első szerző:Czeglédi Pál (közgazdász)
Cím:How is the pro-capitalist mentality globally distributed? / Pál Czeglédi, Carlos Newland
Dátum:2018
ISSN:0265-0665 1468-0270
Megjegyzések:This article demonstrates the existence of conglomerates of nations that seem to have similar ideological attitudes towards capitalism. The main finding is the existence of relatively homogeneous global cultural clusters, the Anglosphere and Northern European nations showing the highest appreciation for free markets, followed by the Sinosphere. The rest of the world tends to be more anti-capitalist, with the Middle East and Eastern Europe standing out for being at the end of the spectrum. Statistical analysis suggests that the capitalist mentality is to some extent autonomous, and does not seem to be determined strongly by other variables such as income, growth or inequality. At the same time, the capitalistic mentality appears to correlate with economic freedom, as measured by the Economic Freedom of the World index. If a pro-capitalist ideology is connected to institutional development, then some conglomerates seem to be in a better position to attain or maintain economic growth in the future.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Politikatudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
capitalism
culture
free markets
ideology
institutions
mentality
Megjelenés:Economic Affairs. - 38 : 2 (2018), p. 240-256. -
További szerzők:Newland, Carlos (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Rekordok letöltése1