CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM098134
Első szerző:Kerezsi Dóra (közgazdász)
Cím:A kiegészítő melléklet eredménykimutatáshoz kapcsolódó részének elemzése a magyarországi sportvállalkozások körében / Kerezsi Dóra, Erdey László, Dékán Tamásné Orbán Ildikó
Dátum:2019
ISSN:2411-4081
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
sportvállalkozások
kiegészítő melléklet
eredménykimutatás
adatbányászat
Megjelenés:Limes. - 6 (2019), p. 221-230. -
További szerzők:Erdey László (1971-) (közgazdász) Dékán Tamásné Orbán Ildikó (1975-) (közgazdász, jogász)
Pályázati támogatás:ÚNKP-19-3
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM118897
Első szerző:Kiss Ágota (okleveles közgazdász)
Cím:A szabályozott ingatlanbefektetési társasági státusz IFRS szerinti értékelési és adózási előírásainak szabályozása Magyarországon / Kiss Ágota, Dékán Tamásné Orbán Ildikó
Dátum:2019
ISSN:2411-4081
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
szabályozott ingatlanbefektetési társaság
SZIT
projekttársaság
IFRS
valós érték
SZIT adózás
Megjelenés:Limes. - 6 (2019), p. 231-237. -
További szerzők:Dékán Tamásné Orbán Ildikó (1975-) (közgazdász, jogász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM106532
Első szerző:Nagy Adrián Szilárd (gazdasági agrármérnök)
Cím:Helyi közösségi közlekedési szövetségek és szolgáltatói modellek Európában / Nagy Adrián Szilárd, Tóth Szabolcs
Dátum:2019
ISSN:2411-4081
Megjegyzések:Az előrejelzések alapján az urbanizációs folyamatoknak köszönhetően 2025-ben a Föld népességének mintegy 70-75%- a fog városokban élni. A helyi közösségi közlekedés szerepe a városiasodással, a városban élő lakosság arányának növekedésével egyre jobban felértékelődik. A fenntartható városi mobilitás kérdése a jelenkor és a közeljövő egyik legnagyobb kihívása elé állítja a városi közlekedés ellátásában érintett szakembereket, a városvezetőit és a lakosságot. Jelen kutatás témája néhány kiemelt európai nagyváros működési és finanszírozási rendszerének bemutatása, az Európában ismert és alkalmazott közlekedési modellek, valamint a közlekedésszervezők működésben és finanszírozásban azonosítható jó gyakorlatok összehasonlítása.As a result of urbanization tendencies, in 2025 about 70-75% of the world`s population will live in cities based on the forecasts. This means, that cities will become more and more crowded, which will enhance the importance of local public transportation. The issue of sustainable city mobility is one of the most important challenges for the professionals working in public transport as well as the leaders of cities and the population. The subject of the present research is to present the operation and financing system of some European bigger cities and the comparison of the transport models well-known and applied in Europe as well as the good practices identifiable in the operation of transport organizers and financing.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
közösségi közlekedés
helyi közlekedés
finanszírozás
szolgáltatói modell
Megjelenés:Limes. - 6 (2019), p. 291-298. -
További szerzők:Tóth Szabolcs (1973-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM083413
Első szerző:Tőkés Tibor (geográfus)
Cím:A 2016-os regionális reform Franciaországban / Tőkés Tibor, Márkus Ádám, Gáll József, Erdey László
Dátum:2019
ISSN:2411-4081
Megjegyzések:A tanulmányban ismertetésre kerül a francia regionális rendszer kialakítása és fejlődése mely története során számos átalakuláson ment keresztül. A regionalizáció gondolata már a Francia Forradalom, azaz a megyerendszer megalkotása utáni időszakban újra megjelent a francia közigazgatási illetve államreform tervekkel kapcsolatban. De mivel a régiók kialakításában hosszú ideig a tartományok reneszánszát látták illetve a központi kormányzat fő eszköze a hatalmának gyakorlására a megye volt ? ezért a régiók újabb megjelenésére csak a XX. század elején kerülhetett sor. A Clémentel régiókat Vidal de la Blache regionális fölosztási tervéből, Henri Hauser elképzelései szerint alakították ki. Ez a fölosztás lett az alapja a későbbi regionalizálási terveknek, köztük a 22 régiós, 1982-es regionális reformnak. Ez a fölosztás, illetve a 22 régiós rendszer 2016-ig kisebb változtatásokkal, de fennmaradt, a francia régiók számát nem változtatták meg drasztikusan. 2016-ban aztán hosszas, több évtizedes vita után a rendszert átalakították és a régiók számát ? a hatékonyabb gazdaságfejlesztés, versenyképesség és területfejlesztés okán ? 13-ra csökkentették, úgy hogy több régiót összevontak. Franciaország regionális rendszere átalakult. A tanulmány második fele ezen átalakulás folyamatát, a legutóbbi 2016-os regionális reformot mutatja be. Az átalakulás nemcsak a régiók számát, de funkcióit is érintette, megnövelték azok hatásköreit, illetve a korábbi hatásköreiket megerősítették. Ezt a reformot francia szakemberek szerint csak az 1982-es decentralizációhoz lehet hasonlítani, mivel a régiók hasonlóan akkori elődeikhez, megnövelték jelentőségüket, hatásköreiket illetve megerősítették a francia közigazgatásban betöltött szerepüket.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Regionális tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Franciaország
francia régiók
decentralizáció
III. Decentralizációs Reformcsomag
regionális reform
Megjelenés:Limes. - 6 (2019), p. 339-346. -
További szerzők:Márkus Ádám (1988-) (közgazdász) Gáll József (1972-) (matematikus, közgazdász) Erdey László (1971-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1