CCL

Összesen 8 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM106409
Első szerző:Bancsi Zoltán
Cím:A színházpedagógia és a fejlesztőpedagógia kapcsolódási pontjai / Bancsi Zoltán, Mező Katalin
Dátum:2020
ISSN:2676-8771
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
színházpedagógia
fejlesztőpedagógia
Megjelenés:OxIPO. - 2 : 4 (2020), p. 23-39. -
További szerzők:Mező Katalin (1973-) (gyógypedagógus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM115448
Első szerző:Kertész Kíra
Cím:Gyógypedagógusok és tanulásban akadályozott tanulók véleményének elemzése az élménypedagógiai alapú magyar nyelv és irodalom tanítással kapcsolatban / Kertész, Kíra; Mező, Katalin
Dátum:2023
ISSN:2676-8771
Megjegyzések:A tanulmány az élménypedagógia alkalmazásával és hatékonyságának vizsgálatával foglalkozik a magyar nyelv és irodalom órán, felső tagozatos tanulásban akadályozott gyermekek esetében. A magyar nyelv és irodalom tanítása a Nemzeti Alaptanterv 2020-as módosítása után is központi szerepű maradt a tanulásban akadályozott tanulók tanításában, mivel az anyanyelvi kommunikáció kulcskompetencia kialakítása minden tanuló esetében elvárt a köznevelés végére. A tanulmányban megjelenő vizsgálatban n=101 fő (melyből 52 pedagógus, valamint 49 tanulásban akadályozott felső tagozatos tanuló) véleményének megismerésére és elemzésére került sor az élménypedagógiai alapú magyar nyelv és irodalom tanításával kapcsolatban. Az eredmények azt tükrözik, hogy a pedagógusok és a tanulók is eredményesebbnek érzik az élménypedagógiai alapú tanítást, azonban megfogalmazásra kerülnek az élménypedagógia alkalmazásával kapcsolatos nehézségek (mint sokkal több idő- és energiabefektetés, leterheltség stb.) is.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
élménypedagógia
tapasztalati tanulás
magyar nyelv és irodalom
tanulásban akadályozott tanulók
Megjelenés:OxIPO. - 5 : 3 (2023), p. 37-55. -
További szerzők:Mező Katalin (1973-) (gyógypedagógus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM110862
Első szerző:Mező Ferenc (pszichológus)
Cím:A személyre jellemző flexibilitás pontozásának háromfokú skálát alkalmazó módszere / Mező Ferenc, Mező Katalin
Dátum:2023
Megjegyzések:A "flexibilitás" egyfajta kreativitási változó, amelynek tesztelése nehéz, mert konceptualizálása és operacionalizálása a tesztek készítőinek és felhasználóinak szubjektív döntéseitől függ. Ilyen döntések például: a) A teszt a flexibilitásra összpontosít-e vagy sem?; b) Milyen kategóriarendszert alkalmazunk a flexibilitás pontozásakor (megjegyzés: a flexibilitás pontozása esetén a tesztelőknek meg kell számolniuk, hogy a válaszok hány fogalmi kategóriába sorolhatók)?; c) Milyen módszert alkalmazunk a flexibilitás pontozására? Jelen tanulmány ezeket a problémákat mutatja be, és egy új skálát (az Xováltozót) javasol egy személy rugalmasságának értékelésére.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
kreativitás
flexibilitás
teszt
Megjelenés:OxIPO. - 5 : 1 (2023), p. 9-24. -
További szerzők:Mező Katalin (1973-) (gyógypedagógus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM106387
Első szerző:Mező Katalin (gyógypedagógus)
Cím:Vizuális "Trendi" Szótár (Slide Show Etűd) a Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület Projektjében / Mező Katalin
Dátum:2022
ISSN:2676-8771
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:OxIPO. - 4 : 2 (2022), p. 75-80. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM118190
Első szerző:Nemes Magdolna (nyelvész)
Cím:A nyelvi és a pragmatikai tudatosság vizsgálata alsó tagozatos tanulásban akadályozott tanulók körében / Nemes Magdolna, Tahirák Erzsébet
Dátum:2023
Megjegyzések:A pragmatikai szempontok figyelembevétele a nyelvelsajátítás kutatásában viszonylag új fejlemény, pedig a nyelvi tudatosság kialakulása már egészen kis korban elkezdődik, az anyanyelv elsajátításával párhuzamosan. Jelen dolgozat célja a pragmatikai és nyelvi tudatosság vizsgálata tanulásban akadályozott gyermekek körében. A vizsgálat során kvalitatív kutatási módszert, a képességmérés módszerét alkalmaztuk. 2023 tavaszán a vizsgálatot két szegregált nevelést folytató intézményben, 25 alsó tagozatos tanulásban akadályozott tanulóval végeztük. A tesztben hétköznapi szavak, mondatok is iskolai szituációs helyzeteket felidézve figyeltük a gyermekek kommunikációban működő stratégiáit, valamint a gyermekek kognitív és nyelvi érését. Az eredmények azt mutatják, hogy a beszédaktusok értelmezése tanulásban akadályozott tanulók számára nehezített, valamint a magasabb osztályfokon tanulók nyelvi tudatossága is elmarad többségi társaikétól. A vizsgálatba vont diákok számára a legnagyobb nehézséget a nem szó szerinti jelentés, az irónia értelmezése jelentette. A dolgozat segítséget nyújthat a tanítóknak és a gyógypedagógusoknak abban, hogy olyan kommunikációs feladatokat ajánljanak diákjaiknak, melyekkel a pragmatikai nyelvi szint működését fejleszthetik
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
társalgási szabályok
implicit jelentéstartalom
definíció
szótudat
memória
Megjelenés:OxIPO. - 4 (2023), p. 49-68. -
További szerzők:Tahirák Erzsébet (2000-) (gyógypedagógus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM114128
Első szerző:Nemes Magdolna (nyelvész)
Cím:A korai francia nyelvtanulás lehetőségei napjainkban Magyarországon / Nemes Magdolna, Muhariné Preszter Katalin
Dátum:2019
Megjegyzések:Dolgozatunk témájául a magyarországi korai idegennyelv-tanulás kevéssé közismert területét választottuk: a francia nyelv kisgyermekkori (0?7 év) tanulásának jelenlegi magyarországi lehetőségeit mutatjuk be. A világ hatodik leggyakrabban beszélt nyelve érezhetően visszahúzódóban van hazánkban, ezért a lehetőségek feltérképezése nem egyszerű feladat. Elsőként a korai idegennyelv-tanítás jelenségét mutatjuk be, majd a kisgyermekkori nyelvpedagógiai tanulmányok korai idegennyelv-tanulással kapcsolatos kutatási eredményeit tekintjük át. Fontosnak tartjuk az adott tanítási célok, tartalmak, módszerek, valamint a korai idegen nyelvi pedagógusi kompetenciák vizsgálatát is. Dolgozatunk második részében a francia nyelvű korai nyelvtanítás magyarországi intézményes és intézményen kívüli lehetőségeit vizsgáljuk, szólunk a francia nyelv világban elfoglalt helyéről valamint a magyarországi helyzetéről is. A dolgozat harmadik részében a bemutatott helyszíneken a nyelvtanárokkal készült interjúkban arra keressük a választ, hogy milyen feltételek között jelennek meg a kisgyermekkori francia foglalkozások (pl. kik tartják a foglalkozásokat, mi a pedagógusok motivációja, mi a tanítványok és szüleik motivációja, melyek a nyelvtanulás körülményei stb.).
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
korai francia
óvodás korú gyermekek
formális és informális nyelvtanulás
Megjelenés:OxIPO. - 1 : 3 (2019), p. 41-71. -
További szerzők:Muhariné Preszter Katalin (1984-) (óvodapedagógia)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM106484
Első szerző:Pető Ildikó (gyógypedagógus)
Cím:Mit tanulhatunk a fejlődéselméletekből a matematika tanítása számára? / Pető, Ildikó
Dátum:2020
ISSN:2676-8771
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
számolási készségek
kognitív fejlődés
Megjelenés:OxIPO. - 2 : 2 (2020), p. 33-61. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM087185
Első szerző:Varga Eszter (gyógypedagógus)
Cím:Az artikulációs terápia értelmezése az IPOO-modell alapján / Varga Eszter
Dátum:2019
ISSN:2676-8771
Megjegyzések:Manapság egyre több olyan gyermekkel találkozunk, aki artikulációs zavarral küzd. A logopédusok munkája elengedhetetlen a megfelelő hangok kialakításában. A tanulmány az artikulációs terápiát mutatja be az IPOOmodell értelmezésében. A tanulmány célja az artikulációs zavar fogalmának, típusainak és terápiájának ismertetése. Ezen kívül az IPOO-modell bemutatására is sor kerül.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
logopédia
IPOO-modell
artikulációs zavar
artikulációs terápia
Megjelenés:OxIPO. - 1 : 2 (2019), p. 71-75. -
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1