CCL

Összesen 9 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM013428
Első szerző:Andrássy Géza (nyelvész)
Cím:Gondolatok az új "Országh" nagyszótárról / Andrássy Géza
Dátum:2010
ISSN:1785-2420
Megjegyzések:Az új ?Országh" nagyszótár 1998-ban jelent meg, amely időtávlat már bizonyos lehetőséget ad arra, hogy mind a magyar-angol, mind az ango-magyar szótárt értékeljük. Az értékelés szempontjai esetünkben a következők: a) összevetés a régi nagyszótárral; b) az új magyar-angol és angol-magyar nagyszótár összevetése, elsősorban abból a szempontból, hogy a kettő mennyire kompatibilis egymással. Ezek az összevetések azért is érdekesek, mert rávilágítanak arra, hogy a két szótár mennyire használható, és hogy használata közben ? elsősorban a gyakorlatlan nyelvtanulónak ? mire kell vigyáznia.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Nyelvtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
szótár
kultúra
közvetítés
veszteség
nyereség
szaknyelv
következetlenség
anomália
Megjelenés:Porta Lingua. - (2010), p. 11-18. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM013429
Első szerző:Hajdu Zita (történelem-angol szakos tanár)
Cím:Foreign Language Expectations and Assessment in Recruiting Professionals / Hajdu Zita
Dátum:2010
ISSN:1785-2420
Megjegyzések:Having experienced an expansion in higher education the next step ought to be harmonizing labour market needs with the educational content and it should be a shared role of governments, companies and training institutions as they all benefit from thorough needs analyses. A stronger interrelationship between the local economy and higher education could contribute to assisting students in finding employment. The knowledge of foreign languages, especially technical language skills, is a key element in employability. The paper examines the foreign language skill demands of employers in the North Great Plain region of Hungary. Required language levels, principles and tasks applied in the foreign language part of the recruitment process have been analysed.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
expected languages and levels
employers
ownership forms
recruitment principles and tasks
Megjelenés:Porta Lingua. - (2010), p. 281-286. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM056213
Első szerző:Tar Ildikó (angol-magyar nyelv és irodalom szakos tanár)
Cím:Empátiás megközelítés a szaknyelvoktatásban kísérletek tükrében / Kassainé Tar Ildikó
Dátum:2005
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Porta Lingua. - (2005), p. 157-161. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM055736
Első szerző:Tar Ildikó (angol-magyar nyelv és irodalom szakos tanár)
Cím:Teaching L2 languages for language anxiety sufferers / Tar Ildikó
Dátum:2012
ISSN:1785-2420
Megjegyzések:Anxiety impedes the cognitive functions of the human brain. Anxiety related problems emerge in all kinds of learning processes, but L2 learning poses even greater challenges for learners. To find out the individual causes of their anxiety is the first step to support their learning efforts. These causes very often include beliefs (misbeliefs) about their language learning skills and capacities. Replacing these false beliefs is sometimes difficult and requires psychological knowledge from L2 teachers.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
anxiety
cognitive functions
misbeliefs
affective factors
emotional variables
Megjelenés:Porta Lingua. - (2012), p. 307-313. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM055733
Első szerző:Tar Ildikó (angol-magyar nyelv és irodalom szakos tanár)
Cím:Survey on Learning Skills for Students in the Faculty of Agricultural, Food and Environmental Sciences of Debrecen University / Tar Ildikó
Dátum:2013
Megjegyzések:Earlier we have already studied the results of a survey on the academic competencies of L2 medical students (DEOEC, University of Debrecen) arriving mostly from non-English speaking countries who studied medical sciences in English in Debrecen. Our present study seeks to explore the academic competencies, learning skills and competencies of the first year students of the Faculty of Agricultural, Food and Environmental Sciences, Debrecen University. The University attempts to establish a network of group-leaders (facilitators) from among its own lecturers who are ready to enhance their theoretical and practical knowledge on learning techniques and learning competence-related skills in the hope of raising the learners' awareness to enhance their academic skills, learning competencies and motivation maintenance strategies.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
competencies
learning strategies
motivation maintenance
Megjelenés:Porta Lingua. - (2013), p. 329-332. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM055746
Első szerző:Tar Ildikó (angol-magyar nyelv és irodalom szakos tanár)
Cím:Academic Difficulties in ESL Courses at Medical Faculties / Ildikó Tar, Troy Brian Wiwczaroski
Dátum:2011
ISSN:1785-2420
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Academic Difficulties
ESL Courses
Megjelenés:Porta Lingua. - (2011), p. 307-314. -
További szerzők:Wiwczaroski, Troy B. (1967-) (nyelvész)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM013459
Első szerző:Tar Ildikó (angol-magyar nyelv és irodalom szakos tanár)
Cím:Anya- és idegennyelv-tanulási nehézségek / Tánczos Judit, Tar Ildikó
Dátum:2010
ISSN:1785-2420
Megjegyzések:Az idegennyelv-tanulás és az anyanyelv elsajátítása között szoros kapcsolat áll fenn, s az L1 és L2 tanulás sajátosságait külön-külön és egymással összevetve is tanulmányoznunk kell fiatal felnőttek (egyetemi hallgatók) intézményes nyelvoktatása során. Cikkünk kitér a részképességzavarok okaira és megnyilvánulásaira, azok leküzdésének módjaira, és javaslatokat tesz a gyakorló nyelvtanár számára a nyelvtanítás hatékonyabbá tételére.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
anyanyelv-tanulás
idegennyelv-tanulás
részképesség zavar
fonológia
szintaktika
szemantika
diszgráfia
diszlexia
kognitív folyamatok
Megjelenés:Porta Lingua. - (2010), p. 313-320. -
További szerzők:Tánczos Judit (1959-) (pszichológus, klinikai szakpszichológus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM013457
Első szerző:Tar Ildikó (angol-magyar nyelv és irodalom szakos tanár)
Cím:A jogi szaknyelv tanítása / Tar Ildikó
Dátum:2010
ISSN:1785-2420
Megjegyzések:A cikk rámutat a jogi nyelv használatának egyre növekvő igényére a munkaerőpiacon és a személyes kapcsolatokban, valamint az angol nyelv jelenleg világszerte tapasztalható dominanciájára. Ismertei és bemutatja a DE AGTC Agrárszaknyelvi és Kommunikációs Tanulmányok Tanszéke által hirdetett MSc szakfordító kurzus résztvevőit, tartalmát, a jogi szókincs és nyelvtan tanításának céljait, módszereit és metódusait, a nyelvtanár szerepét.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
globalizáció
lingua franca
glosszáriumok
keresőgépek
meta-keresőgépek
mély-web kersők
jogi szókincs
jogi nyelvtan
Megjelenés:Porta Lingua. - (2010), p. 295-300. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM013748
Első szerző:Wiwczaroski, Troy B. (nyelvész)
Cím:Atrophy in Hungarian Faculties: Removing Barriers by Accepting the Core Aims of CLIL Courses / Troy B. Wiwczaroski
Dátum:2010
ISSN:1785-2420
Megjegyzések:The author reviews significant problems which prevent some Hungarian faculties from fully integrating into the world of international higher education, from the points-of-view of both what would be beneficial to faculties as a whole, as well as of how these problems equally hinder departments teaching languages for special purposes departments from reaching their potentials within their faculties. The author will focus on the decisions required to remove the present barriers and resistances to introducing CLIL courses in future curricula, and discuss the benefits of taking immediate action by focusing on the benefits of the core aims of CLIL.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
CLIL
interdisciplinary
curricula development
Megjelenés:Porta Lingua. - (2010), p. 111-118. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1