Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 9 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
bibKLT00162017
Első szerző:
Berki Imre
Cím:
Tanári kézikönyv és szakkönyv / Berki Imre
Dátum:
1996
Megjegyzések:
Általános környezetvédelem : globális gondok, lehetséges megoldások / Szeged : Mozaik Oktatási Stúdió, 1995. -
Tárgyszavak:
Természettudományok
Földtudományok
recenzió, könyvismertetés
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 6 : 11 (1996), p. 118-119. -
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM077344
Első szerző:
Herendiné Kónya Eszter (matematikus)
Cím:
A tanítójelöltek geometriai gondolkodásának jellegzetességei / Herendiné Kónya, Eszter
Dátum:
2003
ISSN:
1215-5233
Tárgyszavak:
Természettudományok
Matematika- és számítástudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 13 : 12 (2003), p. 51-56. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM082764
Első szerző:
Malmos Edina (biológia-földrajz szakos tanár)
Cím:
Biológia fogalmakhoz kapcsolódó tévképzetek vizsgálata szóasszociációs módszerrel / Malmos Edina, Révákné Markóczi Ibolya
Dátum:
2015
ISSN:
1215-5233 1789-5170
Megjegyzések:
A természettudományoktól való elfordulás hazánkban és határainkon túl is általános jelenség. Mindez a természettudományok iránti negatív attitűddel és a természettudományos tudás nem megfelelő színvonalával párosul. Az iskolában elsajátított természettudományos ismeretek legtöbbször nem alakulnak át valódi, a gyakorlatban is hasznosítható tudássá, nem megy végbe a tudástranszfer. A problémák egyik forrása az lehet, hogy az oktatásban nem fordítunk elegendő figyelmet a tanulók előzetes ismereteinek felmérésére, gondolkodásmódjuk feltérképezésére. Ez az oktatásban gyakran felmerülő hiányosság ahhoz vezet, hogy nem ismerjük a tanulók fogalmi ismereteit és sémáit az adott jelenséggel kapcsolatban, ami tévképzetek kialakulását vagy azok stabilizálódását segíti, gátolva ezzel a helyes természettudományos fogalmi rendszer kialakulását. Vizsgálatunkban ezért a hetedik-nyolcadik osztályos tanulók néhány, a mindennapi életben is használatos biológiai definícióhoz kapcsolódó fogalmi hálóját elemeztük, kiemelve a vizsgált fogalmakhoz kapcsolódó tévképzeteket, illetve azok tanulási, megértési folyamatot nehezítő szerepét.
Tárgyszavak:
Természettudományok
Biológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 15 : 5-6 (2015), p. 190-199. -
További szerzők:
Revákné Markóczi Ibolya (1962-) (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Pályázati támogatás:
OTKA-105262
OTKA
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM003201
Első szerző:
Máth János (matematikus)
Cím:
A problémaközpontú módszer hatékonysága a középiskolai biológiatanításban / Máth János, Revákné Markóczi Ibolya
Dátum:
2007
Tárgyszavak:
Természettudományok
Biológiai tudományok
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 17 : 6-7 (2007), p. 97-113. -
További szerzők:
Revákné Markóczi Ibolya (1962-) (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Internet cím:
elektronikus változat
Borító:
Saját polcon:
5.
001-es BibID:
BIBFORM098234
Első szerző:
Tóth Zoltán (vegyész, kémikus)
Cím:
Fogalmi váltás - szemléletváltás / Tóth Zoltán
Dátum:
2007
Megjegyzések:
Fogalmi fejlődés és fogalmi váltás / Budapest : Műszaki Könyvkiadó, 2005. - (Tanítás és tanulás, ISSN 1786-3562). -
Tárgyszavak:
Természettudományok
Kémiai tudományok
recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 17 : 2 (2007), p. 144-146. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
6.
001-es BibID:
BIBFORM087805
Első szerző:
Tóth Zoltán (vegyész, kémikus)
Cím:
'Bermuda-háromszögek' a kémiában / Tóth Zoltán
Dátum:
2000
ISSN:
1215-5233
Megjegyzések:
Az Atlanti-óceánnak a Bermuda-szigetek, Florida és Puerto Rico által meghatározott, háromszög alakú térsége számos "rejtélyes" tengeri- és légikatasztrófáról híresült el az elmúlt évszázadokban. Átvitt értelemben a kémiában (és valószínűleg a többi természettudományban is) találunk sok olyan három kategóriát érintő, szemléletesen háromszögalakban is ábrázolható problémát, amely nagyon megnehezíti a tanulók tájékozódását a kémia birodalmában, és hozzájárul ahhoz, hogy a tanulók a kémiát nehéznek tartsák, ne szeressék, kémiai ismeretük megrekedjen a tévképzetekkel tarkított iskolai tudás szintjén.
Tárgyszavak:
Természettudományok
Kémiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 10 : 10 (2000), p. 71-76. -
Pályázati támogatás:
T 026281
OTKA
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
7.
001-es BibID:
BIBFORM085984
Első szerző:
Tóth Zoltán (vegyész, kémikus)
Cím:
A kémiai fogalmak természete / Tóth Zoltán
Dátum:
2002
ISSN:
1215-5233 1789-5170
Tárgyszavak:
Természettudományok
Kémiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 12 : 4 (2002), p. 94-95. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
8.
001-es BibID:
BIBFORM003039
Első szerző:
Tóth Zoltán (vegyész, kémikus)
Cím:
A fizikai és kémiai változások azonosításával kapcsolatos tudásszerkezet / Tóth Zoltán, Kiss Edina
Dátum:
2007
ISSN:
1215-5233
Tárgyszavak:
Természettudományok
Kémiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Iskolakultúra 17 : 1 (2007), p. 19-30. -
További szerzők:
Kiss Edina (1973-) (kémia tanár)
Internet cím:
elektronikus változat
Borító:
Saját polcon:
9.
001-es BibID:
KLTEbibl004599
Első szerző:
Tóth Zoltán (vegyész, kémikus)
Cím:
A reakciósebesség és a kémiai egyensúly tanítása (mérőkísérletek) / Tóth Zoltán
Dátum:
1993
ISSN:
1215-5233
Tárgyszavak:
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Kémia
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 3. 1993. 20. 53-60. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Kiadói változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.