CCL

Összesen 9 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:bibKLT00162017
Első szerző:Berki Imre
Cím:Tanári kézikönyv és szakkönyv / Berki Imre
Dátum:1996
Megjegyzések:Általános környezetvédelem : globális gondok, lehetséges megoldások / Szeged : Mozaik Oktatási Stúdió, 1995. -
Tárgyszavak:Természettudományok Földtudományok recenzió, könyvismertetés
Megjelenés:Iskolakultúra. - 6 : 11 (1996), p. 118-119. -
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM077344
Első szerző:Herendiné Kónya Eszter (matematikus)
Cím:A tanítójelöltek geometriai gondolkodásának jellegzetességei / Herendiné Kónya, Eszter
Dátum:2003
ISSN:1215-5233
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Iskolakultúra. - 13 : 12 (2003), p. 51-56. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM082764
Első szerző:Malmos Edina (biológia-földrajz szakos tanár)
Cím:Biológia fogalmakhoz kapcsolódó tévképzetek vizsgálata szóasszociációs módszerrel / Malmos Edina, Révákné Markóczi Ibolya
Dátum:2015
ISSN:1215-5233 1789-5170
Megjegyzések:A természettudományoktól való elfordulás hazánkban és határainkon túl is általános jelenség. Mindez a természettudományok iránti negatív attitűddel és a természettudományos tudás nem megfelelő színvonalával párosul. Az iskolában elsajátított természettudományos ismeretek legtöbbször nem alakulnak át valódi, a gyakorlatban is hasznosítható tudássá, nem megy végbe a tudástranszfer. A problémák egyik forrása az lehet, hogy az oktatásban nem fordítunk elegendő figyelmet a tanulók előzetes ismereteinek felmérésére, gondolkodásmódjuk feltérképezésére. Ez az oktatásban gyakran felmerülő hiányosság ahhoz vezet, hogy nem ismerjük a tanulók fogalmi ismereteit és sémáit az adott jelenséggel kapcsolatban, ami tévképzetek kialakulását vagy azok stabilizálódását segíti, gátolva ezzel a helyes természettudományos fogalmi rendszer kialakulását. Vizsgálatunkban ezért a hetedik-nyolcadik osztályos tanulók néhány, a mindennapi életben is használatos biológiai definícióhoz kapcsolódó fogalmi hálóját elemeztük, kiemelve a vizsgált fogalmakhoz kapcsolódó tévképzeteket, illetve azok tanulási, megértési folyamatot nehezítő szerepét.
Tárgyszavak:Természettudományok Biológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Iskolakultúra. - 15 : 5-6 (2015), p. 190-199. -
További szerzők:Revákné Markóczi Ibolya (1962-) (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Pályázati támogatás:OTKA-105262
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM003201
Első szerző:Máth János (matematikus)
Cím:A problémaközpontú módszer hatékonysága a középiskolai biológiatanításban / Máth János, Revákné Markóczi Ibolya
Dátum:2007
Tárgyszavak:Természettudományok Biológiai tudományok Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Iskolakultúra. - 17 : 6-7 (2007), p. 97-113. -
További szerzők:Revákné Markóczi Ibolya (1962-) (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Internet cím:elektronikus változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM098234
Első szerző:Tóth Zoltán (vegyész, kémikus)
Cím:Fogalmi váltás - szemléletváltás / Tóth Zoltán
Dátum:2007
Megjegyzések:Fogalmi fejlődés és fogalmi váltás / Budapest : Műszaki Könyvkiadó, 2005. - (Tanítás és tanulás, ISSN 1786-3562). -
Tárgyszavak:Természettudományok Kémiai tudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Iskolakultúra. - 17 : 2 (2007), p. 144-146. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM087805
Első szerző:Tóth Zoltán (vegyész, kémikus)
Cím:'Bermuda-háromszögek' a kémiában / Tóth Zoltán
Dátum:2000
ISSN:1215-5233
Megjegyzések:Az Atlanti-óceánnak a Bermuda-szigetek, Florida és Puerto Rico által meghatározott, háromszög alakú térsége számos "rejtélyes" tengeri- és légikatasztrófáról híresült el az elmúlt évszázadokban. Átvitt értelemben a kémiában (és valószínűleg a többi természettudományban is) találunk sok olyan három kategóriát érintő, szemléletesen háromszögalakban is ábrázolható problémát, amely nagyon megnehezíti a tanulók tájékozódását a kémia birodalmában, és hozzájárul ahhoz, hogy a tanulók a kémiát nehéznek tartsák, ne szeressék, kémiai ismeretük megrekedjen a tévképzetekkel tarkított iskolai tudás szintjén.
Tárgyszavak:Természettudományok Kémiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Iskolakultúra. - 10 : 10 (2000), p. 71-76. -
Pályázati támogatás:T 026281
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM085984
Első szerző:Tóth Zoltán (vegyész, kémikus)
Cím:A kémiai fogalmak természete / Tóth Zoltán
Dátum:2002
ISSN:1215-5233 1789-5170
Tárgyszavak:Természettudományok Kémiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Iskolakultúra. - 12 : 4 (2002), p. 94-95. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM003039
Első szerző:Tóth Zoltán (vegyész, kémikus)
Cím:A fizikai és kémiai változások azonosításával kapcsolatos tudásszerkezet / Tóth Zoltán, Kiss Edina
Dátum:2007
ISSN:1215-5233
Tárgyszavak:Természettudományok Kémiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Iskolakultúra 17 : 1 (2007), p. 19-30. -
További szerzők:Kiss Edina (1973-) (kémia tanár)
Internet cím:elektronikus változat
Borító:

9.

001-es BibID:KLTEbibl004599
Első szerző:Tóth Zoltán (vegyész, kémikus)
Cím:A reakciósebesség és a kémiai egyensúly tanítása (mérőkísérletek) / Tóth Zoltán
Dátum:1993
ISSN:1215-5233
Tárgyszavak:magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Kémia
Megjelenés:Iskolakultúra. - 3. 1993. 20. 53-60. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Kiadói változat
Borító:
Rekordok letöltése1