Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 6 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM054005
Első szerző:
Erdei Gábor (középiskolai tanár)
Cím:
A társadalmi tanulás mérése : egy határokon átnyúló térség (Bihar-Bihor Eurorégió) esete / Erdei Gábor, Kozma Tamás, Teperics Károly, Tőzsér Zoltán
Dátum:
2011
Megjegyzések:
A tanulmány célja megvizsgálni, mérhető-e és hogyan a társadalmi tanulás. Először értelmezzük ezt a kifejezést, majd előzményeket, példákat keresünk a mérésére. Végül bemutatjuk azokat a kezdeti eredményeket, amelyeket a társadalmi tanulás egy román-magyar határon átnyúló felderítő vizsgálatában elértünk.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
társadalmi tanulás
tanulórégió
élethosszig tartó tanulás
Megjelenés:
Magyar Pedagógia. - 111 : 3 (2011), p. 189-206. -
További szerzők:
Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus)
Teperics Károly (1963-) (geográfus)
Tőzsér Zoltán (1984-) (bölcsész tanár, szakfordító)
Pályázati támogatás:
HERD
Egyéb
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM016499
Első szerző:
Kluknavszky Ágnes
Cím:
Tanulócsoportok levegőszennyezéssel kapcsolatos fogalmainak vizsgálata szóasszociációs módszerrel / Kluknavszky Ágnes, Tóth Zoltán
Dátum:
2009
ISSN:
0025-0260
Tárgyszavak:
Természettudományok
Kémiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Magyar pedagógia. - 109 : 4 (2009), p. 321-342. -
További szerzők:
Tóth Zoltán (1952-) (vegyész, kémikus)
Internet cím:
Letölthető pdf
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM084623
Első szerző:
Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:
A természettudományos problémamegoldás metakogniíciójának mérése a felsőoktatásban / Revákné Markóczi Ibolya, Máth János, Huszti Anett, Pollner Kitti
Dátum:
2013
Tárgyszavak:
Természettudományok
Biológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Magyar Pedagógia. - 113 : 4 (2013), p. 221-241. -
További szerzők:
Máth János (1959-) (matematikus)
Huszti Anett
Pollner Kitti
Pályázati támogatás:
K-105262
OTKA
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM018860
Első szerző:
Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:
A 9-10 éves tanulók természettudományos problémamegoldó stratégiájának vizsgálata / Revákné Markóczi Ibolya
Dátum:
2010
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
természettudomány
Megjelenés:
Magyar Pedagógia. - 110 : 1 (2010), p. 53-71. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
5.
001-es BibID:
BIBFORM085549
Első szerző:
Tóth Zoltán (vegyész, kémikus)
Cím:
A tudásszerkezet és a tudás szerveződésének vizsgálata a tudástér-elmélet alapján / Tóth Zoltán
Dátum:
2005
ISSN:
0025-0260
Megjegyzések:
Az utóbbi évtizedekben kidolgozott tudástér-elmélet új lehetőséget nyit a tudásszerkezet, a tudás szerveződésének vizsgálatában. A tudástér-elmélet alapfeltevése szerint, ha egy tanuló meg tud oldani egy, a feladathierarchiában magasabb szinten álló feladatot, akkor várható, hogy minden olyan feladatot meg tud oldani, amely a hierarchiában e feladat alatt helyezkedik el. Ebből az alapfeltevésből kiindulva megadhatjuk egy tudástérben lévő ismeretek (feladatok) szakértői hierarchiáját, és abból levezethetjük a szakértői tudásszerkezetet. A szakértői tudásszerkezet ismeretében megállapíthatjuk az egyes tanulók legvalószínűbb tudásállapotát és megmondhatjuk azt is, hogy eddigi tudásuk alapján milyen új tudás befogadására vannak előkészítve. A tudástér-elmélet alapfeltevéséből kiindulva, figyelembe véve a tudás instabilitását is, meghatározhatjuk egy-egy tanulócsoport jellemző tudásszerkezetét. A tudásszerkezet alapján megkereshetjük a tanulócsoportra leginkább jellemző tanulási utat, azaz a tudástérben lévő ismeretek tanulásának jellemző sorrendjét. Ugyancsak a tudásszerkezet alapján megalkothatjuk a tanulócsoportra legjellemzőbb feladathierarchiát, a tudás szerveződésének legvalószínűbb modelljét. A tanulócsoport tudásszerkezetének, a jellemző tanulási útnak és a tudás szerveződését modellező feladathierarchiának az elemzése, más tanulócsoportokéval, illetve a szakértőkével való összevetése lehetőséget teremt a tudásszerkezet és a tudás szerveződése változásának tanulmányozására is. A szakértői tudásszerkezet és a válaszszerkezet alapján megállapíthatjuk a tudástér legkritikusabb feladatait, fogalmait, melyek elsajátításához a tanulócsoport legtöbb tagja rendelkezik a szükséges előismeretekkel. Ebben a közleményben az individuális vizsgálatok példájaként az ALEKS nevű oktató-értékelő programot, a kollektív vizsgálatokra pedig két gimnázium 9?10. osztályos tanulóinak alapvető fizikai és kémiai mennyiségek ismeretével és alkalmazásával kapcsolatos felmérésünk eredményét és értékelését ismertettük.
Tárgyszavak:
Természettudományok
Kémiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Magyar pedagógia. - 105 : 1 (2005), p. 59-82. -
Pályázati támogatás:
T049379
OTKA
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
6.
001-es BibID:
BIBFORM030900
Első szerző:
Tóthné Kosztin Beáta
Cím:
A "vízkörforgás" fogalom fejlődésének vizsgálata 2. és 4. osztályos tanulók körében / Tóthné Kosztin Beáta
Dátum:
2010
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
vízkörforgás
általános iskola
fogalmi fejlődés
Megjelenés:
Magyar Pedagógia. - 110 : 2 (2010), p. 167-180. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.