CCL

Összesen 6 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM054005
Első szerző:Erdei Gábor (középiskolai tanár)
Cím:A társadalmi tanulás mérése : egy határokon átnyúló térség (Bihar-Bihor Eurorégió) esete / Erdei Gábor, Kozma Tamás, Teperics Károly, Tőzsér Zoltán
Dátum:2011
Megjegyzések:A tanulmány célja megvizsgálni, mérhető-e és hogyan a társadalmi tanulás. Először értelmezzük ezt a kifejezést, majd előzményeket, példákat keresünk a mérésére. Végül bemutatjuk azokat a kezdeti eredményeket, amelyeket a társadalmi tanulás egy román-magyar határon átnyúló felderítő vizsgálatában elértünk.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
társadalmi tanulás
tanulórégió
élethosszig tartó tanulás
Megjelenés:Magyar Pedagógia. - 111 : 3 (2011), p. 189-206. -
További szerzők:Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus) Teperics Károly (1963-) (geográfus) Tőzsér Zoltán (1984-) (bölcsész tanár, szakfordító)
Pályázati támogatás:HERD
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM016499
Első szerző:Kluknavszky Ágnes
Cím:Tanulócsoportok levegőszennyezéssel kapcsolatos fogalmainak vizsgálata szóasszociációs módszerrel / Kluknavszky Ágnes, Tóth Zoltán
Dátum:2009
ISSN:0025-0260
Tárgyszavak:Természettudományok Kémiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Magyar pedagógia. - 109 : 4 (2009), p. 321-342. -
További szerzők:Tóth Zoltán (1952-) (vegyész, kémikus)
Internet cím:Letölthető pdf
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM084623
Első szerző:Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:A természettudományos problémamegoldás metakogniíciójának mérése a felsőoktatásban / Revákné Markóczi Ibolya, Máth János, Huszti Anett, Pollner Kitti
Dátum:2013
Tárgyszavak:Természettudományok Biológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Magyar Pedagógia. - 113 : 4 (2013), p. 221-241. -
További szerzők:Máth János (1959-) (matematikus) Huszti Anett Pollner Kitti
Pályázati támogatás:K-105262
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM018860
Első szerző:Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:A 9-10 éves tanulók természettudományos problémamegoldó stratégiájának vizsgálata / Revákné Markóczi Ibolya
Dátum:2010
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
természettudomány
Megjelenés:Magyar Pedagógia. - 110 : 1 (2010), p. 53-71. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM085549
Első szerző:Tóth Zoltán (vegyész, kémikus)
Cím:A tudásszerkezet és a tudás szerveződésének vizsgálata a tudástér-elmélet alapján / Tóth Zoltán
Dátum:2005
ISSN:0025-0260
Megjegyzések:Az utóbbi évtizedekben kidolgozott tudástér-elmélet új lehetőséget nyit a tudásszerkezet, a tudás szerveződésének vizsgálatában. A tudástér-elmélet alapfeltevése szerint, ha egy tanuló meg tud oldani egy, a feladathierarchiában magasabb szinten álló feladatot, akkor várható, hogy minden olyan feladatot meg tud oldani, amely a hierarchiában e feladat alatt helyezkedik el. Ebből az alapfeltevésből kiindulva megadhatjuk egy tudástérben lévő ismeretek (feladatok) szakértői hierarchiáját, és abból levezethetjük a szakértői tudásszerkezetet. A szakértői tudásszerkezet ismeretében megállapíthatjuk az egyes tanulók legvalószínűbb tudásállapotát és megmondhatjuk azt is, hogy eddigi tudásuk alapján milyen új tudás befogadására vannak előkészítve. A tudástér-elmélet alapfeltevéséből kiindulva, figyelembe véve a tudás instabilitását is, meghatározhatjuk egy-egy tanulócsoport jellemző tudásszerkezetét. A tudásszerkezet alapján megkereshetjük a tanulócsoportra leginkább jellemző tanulási utat, azaz a tudástérben lévő ismeretek tanulásának jellemző sorrendjét. Ugyancsak a tudásszerkezet alapján megalkothatjuk a tanulócsoportra legjellemzőbb feladathierarchiát, a tudás szerveződésének legvalószínűbb modelljét. A tanulócsoport tudásszerkezetének, a jellemző tanulási útnak és a tudás szerveződését modellező feladathierarchiának az elemzése, más tanulócsoportokéval, illetve a szakértőkével való összevetése lehetőséget teremt a tudásszerkezet és a tudás szerveződése változásának tanulmányozására is. A szakértői tudásszerkezet és a válaszszerkezet alapján megállapíthatjuk a tudástér legkritikusabb feladatait, fogalmait, melyek elsajátításához a tanulócsoport legtöbb tagja rendelkezik a szükséges előismeretekkel. Ebben a közleményben az individuális vizsgálatok példájaként az ALEKS nevű oktató-értékelő programot, a kollektív vizsgálatokra pedig két gimnázium 9?10. osztályos tanulóinak alapvető fizikai és kémiai mennyiségek ismeretével és alkalmazásával kapcsolatos felmérésünk eredményét és értékelését ismertettük.
Tárgyszavak:Természettudományok Kémiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Magyar pedagógia. - 105 : 1 (2005), p. 59-82. -
Pályázati támogatás:T049379
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM030900
Első szerző:Tóthné Kosztin Beáta
Cím:A "vízkörforgás" fogalom fejlődésének vizsgálata 2. és 4. osztályos tanulók körében / Tóthné Kosztin Beáta
Dátum:2010
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
vízkörforgás
általános iskola
fogalmi fejlődés
Megjelenés:Magyar Pedagógia. - 110 : 2 (2010), p. 167-180. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1