Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 4 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM095826
Első szerző:
Schneider Ilona K.
Cím:
Natural scientific learning in primary schools : The Rostock Model / Ilona K. Schneider, Franz Oberländer, Zoltán Tóth, Éva Dobó-Tarai, Ibolya Revákné Markóczi
Dátum:
2006
ISSN:
1788-2583
Megjegyzések:
In the framework of an investigation of the scientific learning processes of primary school children, we have developed a didactic concept ("Rostock Model") that takes into consideration not only the psychology of learning and neurobiology but also research on cognition and brain function. The concept is based on the preposition that learning is a long-term process, based on instruction, independent activity, and cooperation, that considers the pupil as a learning subject and that, above all, prioritises the acquisition of interrelated and generative conceptual knowledge. The model is organized not on the basis of individual lessons but rather on the basis of more comprehensive and complex (thus interdisciplinary) teaching units. The practical organization of the lessons is characterized by ten features. The model is presently being tested and qualified in a long term international research study ("Scientific Learning in Primary Schools".
Tárgyszavak:
Természettudományok
Kémiai tudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Practice and Theory in Systems of Education. - 1 : 2 (2006), p. 1-23. -
További szerzők:
Oberländer, Franz
Tóth Zoltán (1952-) (vegyész, kémikus)
Dobó-Tarai Éva
Revákné Markóczi Ibolya (1962-) (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM005504
Első szerző:
Schneider K. Ilona
Cím:
Scientific learning in primary school education: A model study on children's concepts of physical material / Ilona K. Schneider , Franz Oberländer, Zoltán Tóth Zoltán, Eva Dobó-Tarai, Ibolya Révak-Markóczi
Dátum:
2008
ISSN:
1788-2591
Megjegyzések:
A cikk ósszefoglalja a Rostock Model-nek nevezett didaktikai program hatásának első eredményeit az általános iskola első osztályában. Bemutatja a tanulók természettudományos koncepcióinak változásait és az ahhoz kötődő kognitív képességek fejlődését a "víz" témakör tanítása során.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
természettudományos fogalmi fejlődés
Megjelenés:
Practice and Theory in Systems of Education 3 : 2 (2008), p. 51-60. -
További szerzők:
Oberländer, Franz
Tóth Zoltán (1952-) (vegyész, kémikus)
Dobó-Tarai Éva
Revákné Markóczi Ibolya (1962-) (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Internet cím:
elektronikus változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM095825
Első szerző:
Tóth Zoltán (vegyész, kémikus)
Cím:
Using particulate drawings to study 13-17 year olds' understanding of physical and chemical composition of matter as well as the state of matter / Zoltán Tóth, Edina Kiss
Dátum:
2006
ISSN:
1788-2583
Megjegyzések:
Using Sanger's particulate drawings [J. Chem. Educ. 2000, 77, 762- 766.] a study was made of the understanding of the physical and chemical composition, and of the state, of matter, among Hungarian students aged 13-17. The evaluation of data at three levels (statistical analysis, content analysis of responses and structural analysis using knowledge-space theory) provided clearer and more reliable information about the conceptualization and cognitive organization of students' knowledge. The results show that Hungarian students have serious problems in distinguishing between homogeneous and heterogeneous mixtures, as well as the physical and chemical composition of matter. Among the classification strategies of unsuccessful students, both visual methods, including formal inspection of drawings, and conceptual methods, could be identified. According to the structural analysis (knowledge-space theory) only slight and temporary changes in the students' cognitive structure could be observed. A slight development in understanding of these basic concepts could be observed in grades 8 and 10 when Hungarian students study inorganic and organic chemistry.
Tárgyszavak:
Természettudományok
Kémiai tudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Practice and Theory in Systems of Education. - 1 : 1 (2006), p. 109-125. -
További szerzők:
Kiss Edina (1973-) (kémia tanár)
Pályázati támogatás:
T 034288
OTKA
T 049379
OTKA
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM006222
Első szerző:
Tóth Zoltán (vegyész, kémikus)
Cím:
Effect of instruction on 1st graders' thinking patterns regarding the description of water with every day and scientific concepts / Zoltán Tóth, I. Revák-Markóczi, Ilona K. Schneider, Franz Oberländer, Éva Dobó-Tarai
Dátum:
2008
Tárgyszavak:
Természettudományok
Kémiai tudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Practice and Theory in Systems of Education. - 3 : 1 (2008), p. 45-54. -
További szerzők:
Revákné Markóczi Ibolya (1962-) (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Schneider K. Ilona
Oberländer, Franz
Dobó-Tarai Éva
Internet cím:
elektronikus változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.