CCL

Összesen 35 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM106291
Első szerző:Balázs-Földi Emese (emberi erőforrás tanácsadó)
Cím:A középiskolák szerepe a roma diákok továbbtanulásában / Balázs-Földi Emese, Galán Anita, Pornói Imre, Rákó Erzsébet, Soós Zsolt, Szabó Gyula
Dátum:2020
ISSN:1588-7227 2732-0154
Megjegyzések:Kutatásunk során célunk annak feltérképezése volt, hogy milyen tényezők segítik a roma szár- mazású, többségében hátrányos vagy halmozot- tan hátrányos helyzetű fiatalok felsőoktatás- ban történő továbbtanulását. Kiemelt célunk volt annak vizsgálata, hogy azon középiskolák, amelyek eredményesek voltak e diákok tovább- tanulásának segítésében, milyen módszereket, eszközöket alkalmaztak, ennek kapcsán fellel- hetőek-e jó gyakorlatok. A kutatásunk módszere ? a dokumentum és statisztikai adatelemzés mel- lett ? a szóbeli kikérdezés volt; azon Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei középiskolák igazgatóival ? összesen kilenc fővel ? készítet- tünk részben strukturált interjút, amelyekből legalább két roma származású diák bekerült a felsőoktatásba, és tagja valamely e megyékben működő roma szakkollégiumnak. Az iskolák vezetői mellett a középiskoláknak otthont adó települések polgármestereit is megkérdeztük. érettségit, a nyelvvizsgát, az ECDL-vizsgák megszerzését a hátrányos helyzetű tanulók az iskola hathatós segítségével érik el, szülői háttér nélkül. A szülőket próbálja az intézmény bevon- ni a pedagógiai munkába, ez sokszor nehézkes, a családlátogatást is működtetik, de ritkán. Az intézmény kapcsolatban van felsőoktatási intézményekkel, egy-egy tehetséges diák fej- lesztésébe akár egyetemi oktatót is bevonnak mentorálás céljából. A tanulók jelentős szám- ban választják a Debreceni Egyetem szakjait, így a roma szakkollégiumokba is jelentős számban kerültek be az elmúlt években a diákok, annak el- lenére, hogy személyes kapcsolat nincs az intéz- mény és a szakkollégiumok között. Ebben az eset- ben a diákok egymásnak adják az információt, a szakkollégisták ismertetik meg a lehetőséget a középiskolásokkal. Mindkét intézmény más-más körülmények között, de befogadó pedagógiai szemlélettel, inno- vatív pedagógiai módszerek alkalmazásával, mondhatni a kicsengetésen túli időben végzett jelentős pedagógiai munkával járul hozzá a roma tanulók felsőoktatásba való bekerüléséhez. Kutatásunk eredményeképpen kétféle ? min- tának is tekinthető ? modell rajzolódik ki. Az egyik modell alapja az, hogy kifejezetten a hát- rányos helyzetű roma gyerekek beiskolázására koncentrálnak (az iskolában a roma tanulók aránya meghaladja a 90%-ot), és a pedagógiai módszerek mellett alapvetően szociális munka módszereket is alkalmaznak, különösen a szülők- kel való együttműködés során. A másik modellt az inkluzív oktatás jellemzi. Ennek a sajátossá- ga, hogy a kedvező oktatási feltételek biztosítá- sa mellett kiemelt figyelmet fordítanak a diákok személyes segítésére, amely során a nevelés, a személyiségfejlesztés kitüntetett szerepet kap. Publikációnkban részletesen ismertetjük e model- leket, továbbá azon körülményeket is, amelyek hozzájárultak ezek kialakításához. The aim of our research was to identify the factors that contribute to the further education of young people of Roma origin, who typically arrive from disadvantaged or cumulatively disadvantaged environment. Our priority was to explore the methods and tools used by secondary schools that have been successful in helping these stu- dents to get into higher education, and whether good practices can be found in this regard. The method of our research ? besides document and statistical data analysis ? was oral interview. We conducted semi-structured interviews with the headmasters of those secondary schools in Hajdú- Bihar and Szabolcs-Szatmár-Bereg counties ? a total of nine ? from where at least two Roma students were enrolled in higher education and the students are members of Roma special col- leges in these counties. In addition to the head- masters, we also interviewed the mayors of the municipalities, where the secondary schools are located. As a result of our research, two models were found, which can be considered as samp- les in this respect. In the first model the school focuses on the recruitment of disadvantaged Roma children (the proportion of Roma students in that school is over 90%) and in addition to pedagogical methods, they also use social work methods, especially when working with parents. The other model is characterized by inclusive education. The peculiarity of this model is that besides providing favourable educational con- ditions, special attention is paid to the personal assistance of the students, during which educa- tion and personality development play a special role. This paper describes these models in detail, as well as the circumstances that contributed to their development.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
roma szakkollégiumok
továbbtanulás
középiskola
roma special colleges
further education
high school
Megjelenés:Kapocs. - 3 : 1 (2020), p. 85-102. -
További szerzők:Galán Anita (1989-) (szociálpolitikus) Pornói Imre (1959-) (gyógypedagógus) Gortka-Rákó Erzsébet (1971-) (szociálpolitikus) Soós Zsolt (1972-) (szociálpolitikus) Szabó Gyula (1973-) (közgazdász, szociológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM106285
Első szerző:Balázs-Földi Emese (emberi erőforrás tanácsadó)
Cím:A fogyatékos és a megváltozott munkaképességű személyek munkavégző képességének megítélése / Balázs-Földi, Emese
Dátum:2020
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:A fogyatékos és megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatottsága mind hazánkban, mind az Európai Unióban jelentős mértékben elmarad a nem fogyatékossággal élő emberekétől. Az alacsony foglalkoztatási ráta hátterében kutatási eredmények szerint részben az érintett munkavállalói csoporttal kapcsolatos diszkriminatív attitűdök állnak. A munkaerő-piaci beilleszkedésben a munkáltatói attitűdökön kívül jelentős szerepet játszik a szervezetben dolgozó munkavállalók szemlélete, mivel ők azok, akik, mint munkatársak nap, mint nap együtt dolgoznak a fogyatékos és megváltozott munkaképességű munkavállalókkal. Jelen tanulmány során bemutatott vizsgálati eredmények arra a kutatási kérdésre fókuszálnak, hogy a kérdőíves felmérésbe bevont 747 fő a munkavégző képesség alapján tesz-e különbséget a fogyatékos, illetve a megváltozott munkaképességű munkavállaló között? Ha igen, akkor milyen különbségek figyelhetők meg, illetve milyen tényezők gyakorolnak pozitív hatást szemléletükre? Hogyan jellemezhetők azok a munkavállalók, akik magasabb szintű befogadó attitűdöket mutatnak?
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
munkaerőpiaci esélyegyenlőség
integráció
diszkrimináció
attitűdök
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 5 : 1 (2020), p. 36-52. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM106281
Első szerző:Balázs-Földi Emese (emberi erőforrás tanácsadó)
Cím:Attitudes towards the sport of persons with disabilities, i. e.: is the sport important in the lives of people with disabilities? / Balázs-Földi Emese, Villás Miklós
Dátum:2020
ISSN:2498-5368
Megjegyzések:The equal opportunities approach of the second half of the 20th century emphasises the social inclusion of disadvantaged groups, including persons with disabilities. Education and employment play a key role in achieving integration. Nevertheless, other fields such as leisure time and sporting activities also contribute positively to the social involvement of persons with disabilities. At present nearly 7,000 persons with disabilities are registered in Hungary who pursue sports competitively, of whom approximately 5,000 persons with intellectual disabilities (Regényi et.al, 2017). The study discloses the partial results of a research aimed at revealing the awareness of the Hungarian population regarding the sport of people with disabilities. As such research has never been carried out in Hungary before, it can fill in a niche. The results of our exploratory research may be the starting-point for further investigations. The importance of the topic is given by the fact that thanks to the sport the focus is on the outstanding performance of the social group concerned rather than on their limitations and deficiencies, which therefore reinforces the positive and accepting attitude of citizens. Previous research findings have highlighted that the nature of disability-related knowledge influences the way the members of society think about persons with disabilities, i.e. when it is possible to provide information and gain experience focusing on the existing abilities and strengths of the above mentioned group, attitudes become more positive as well. The findings of the research reveal that respondents consider it important to pursue sport within integrated framework, at the same time they feel it is justified to do segregated sports with a view to persons with disabilities. Based on the results we can state that the media coverage of achievements in sports competitions of persons with disabilities is perceived as low level, but apparently it is not considered to be a key area in the lives of persons with disabilities.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
integration
inclusive approach
attitude
media
sport habits
equal opportunity
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 6 : 1 (2020), p. 19-34. -
További szerzők:Villás Miklós
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM106409
Első szerző:Bancsi Zoltán
Cím:A színházpedagógia és a fejlesztőpedagógia kapcsolódási pontjai / Bancsi Zoltán, Mező Katalin
Dátum:2020
ISSN:2676-8771
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
színházpedagógia
fejlesztőpedagógia
Megjelenés:OxIPO. - 2 : 4 (2020), p. 23-39. -
További szerzők:Mező Katalin (1973-) (gyógypedagógus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM095621
Első szerző:Bocsi Veronika (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus)
Cím:A családi idő a mérlegen / Bocsi Veronika
Dátum:2020
ISSN:1588-7227 2732-0154
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Kapocs. - 3 : 2 (2020), p. 30-44. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM095493
Első szerző:Bocsi Veronika (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus)
Cím:Students' conceptions of intellectual roles and the effects of higher education / Veronika Bocsi
Dátum:2020
ISSN:1313-1958 1313-9118
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Bulgarian Journal of Science and Education Policy. - 14 : 2 (2020), p. 437-461. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM095489
Első szerző:Bocsi Veronika (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus)
Cím:First Generational Students in the Hungarian Higher Educational System / Veronika Bocsi
Dátum:2020
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 2 : 1 (2020), p. 53-65. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM095491
Első szerző:Bocsi Veronika (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus)
Cím:Civic engagement of higher education students in a Central and Eastern European Region / Veronika Bocsi, Hajnalka Fényes, Valéria Markos
Dátum:2020
ISSN:1732-6729
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:The New Educational Review. - 62 : 4 (2020), p. 80-90. -
További szerzők:Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus) Markos Valéria (1990-) (szociológus)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM095495
Első szerző:Bocsi Veronika (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus)
Cím:Első generációs hallgatók a campuson : ülönös tekintettel az eredményesség kérdéskörére / Bocsi Veronika, Pusztai Gabriella, Fényes Zsuzsanna Hajnalka
Dátum:2020
ISSN:1216-2051
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Szociologiai Szemle. - 30 : 4 (2020), p. 26-44. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM095496
Első szerző:Bocsi Veronika (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus)
Cím:Első generációs oktatók pályaképe és önreflexiói / Bocsi Veronika
Dátum:2020
ISSN:1216-3384 1419-8827
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Educatio. - 29 : 4 (2020), p. 634-643. -
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM095490
Első szerző:Bocsi Veronika (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus)
Cím:Hallgatói szocializáció - oktatói szemmel / Bocsi Veronika
Dátum:2020
ISSN:2498-5368
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 6 : 2 (2020), p. 19-33. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM108142
Első szerző:Czimbalmos Csaba
Cím:Utánpótláskorú labdarúgók antropometriai jellemzői és motoros próbák vizsgálata = Investigation of anthropometric characteristics and motor tests of youth footballers / Czimbalmos Csaba, Laoues-Czimbalmos Nóra, Müller Anetta
Dátum:2020
ISSN:2560-0680 2560-1210
Megjegyzések:Az utánpótlás területén fontos a sportolók alap és sportág-specifikus képzése és felkészítése. A felkészítés során a kondicionális képességeket mérő próbákat a labdarúgó akadémiák is rendszeresen évi 2 alkalommal mérik. Kutatásunkban két Észak-alföldi régióban található labdarúgó akadémia sportolóit vizsgáltuk (N=160) az U14, U15, U16, U17 és 19-es korosztályokban, ahol a testalkati adottságaikat és a képességmérő próbák egy részét mutatjuk be. A felmérést 2019 tavaszán majd fél évvel később ősszel is megismételtük, arra kerestük a választ, hogy hogyan alakul az U14-19 korosztály testalkati jellemzői és főbb motorikus próbák teljesítményei fél év vonatkozásában. Igazolható-e az eredmények változása, javulása? Valamint, hogyan alakul az NBI (N=79). és NBII-es (N=81) játékosok testalkati paraméterei és a motorikus képességeinek az eredményei? A testalkati mutatók közül a testtömeg és a testmagasság értékeit elemezzük. A motorikus próbák teszteléséből a súlypontemelkedés a helyből távolugrás és az 5 méteres síkfutás eredményeit mutatjuk be. Az adatokat SPSS szoftver segítségével dolgoztuk fel, ahol átlag és szórásértéket számítottunk, az összefüggések vizsgálatára páros-t tesztet használtunk.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
utánpótlás nevelés
labdarúgás
motoros tesztek
antropometria
Megjelenés:Sport- és Egészségtudományi Füzetek. - 4 : 3 (2020), p. 56-74. -
További szerzők:Laoues-Czimbalmos Nóra (1985-) (sportpedagógus) Müller Anetta Éva (1973-)
Pályázati támogatás:GINOP-2.3.2-15-2016-00062
GINOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Rekordok letöltése1 2 3