CCL

Összesen 76 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM104441
035-os BibID:(Scopus)85107864355
Első szerző:Ahammed Ahiya (Informatics)
Cím:Hybrid AdaBoost and Naïve Bayes classifier for supervised learning / Ahammed Ahiya, Harangi Balazs, Hajdu Andras
Dátum:2021
ISSN:1613-0073
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Proceedings of the 1st Conference on Information Technology and Data Science / ed. István Fazekas, András Hajdu, Tibor Tómács. - p. 1-18. -
További szerzők:Harangi Balázs (1986-) (programtervező matematikus) Hajdu András (1973-) (matematikus, informatikus)
Pályázati támogatás:GINOP-2.2.1-18-2018-00012
GINOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM095824
035-os BibID:(Scopus)85107901573
Első szerző:Aldabbas, Ashraf Khaled Abd Elkareem (informatikus)
Cím:Deep Learning-Based Method for Detecting Cassini-Huygens Spacecraft Trajectory Modifications / Ashraf ALDabbas, Zoltán Gál
Dátum:2021
ISSN:1613-0073
Megjegyzések:During the last 13.5 year motion cycle of the interplanetary research project, there were necessary flight path modifications of the Cassini spacecraft. In the order of signal travel time (approximatively 80 minutes) on the Earth-Cassini long sized channel, complex event detection of orbital modifications requires special investigation and analysis of the collected large trajectory dataset. This paper presents a sophisticated, in-depth learning approach for detecting Cassini spacecraft's trajectory modifications in postprocessing mode. The model uses neural networks with Long Short-Term Memory (LSTM) to extract useful data and learn the time series' inner data pattern, together with the penetrability of the LSTM layers distinguish dependencies between the long- and short-term phases.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Proceedings of the 1st Conference on Information Technology and Data Science / eds. István Fazekas, András Hajdu, Tibor Tómács. - p. 19-31. -
További szerzők:Gál Zoltán (1966-) (informatikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM107662
Első szerző:Apró Anikó (programtervező informatikus)
Cím:Visualization of Global Data : COVID-19 data by Countrieson Sphere / Anikó Apró, Engidaw Getachew Dejene, György Terdik
Dátum:2021
Megjegyzések:This paper presents COVID-19 data in 3D as interactive plots over a 2D sphere by countries. The software package called Rcosmo has been applied which is originated from the HEALPix system of NASA. Geologists, Epidemiologists among others and r community users can benefit with visualizing the spherical data.
ISBN:978-963-318-977-1
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Az elmélet és a gyakorlat találkozása a térinformatikában XII. / szerk. Molnár Vanda Éva. - p.35-40. -
További szerzők:Getachew Dejene, Engidaw (informatika) Terdik György (1949-) (matematikus, informatikus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM104408
035-os BibID:(Scopus)85109881009
Első szerző:Bagossy Attila (informatikus)
Cím:Transition Graphs of Reversible Reaction Systems / Attila Bagossy, György Vaszil
Dátum:2021
ISBN:978-3-030-77101-0
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:Membrane Computing, 21st International Conference, CMC 2020, Virtual Event, September 14-18, 2020, Revised Selected Papers / eds. Rudolf Freund, Tseren-Onolt Ishdorj, Grzegorz Rozenberg, Arto Salomaa, Claudio Zandron. - p. 1-16. -
További szerzők:Vaszil György (1968-) (matematikus)
Pályázati támogatás:K 120558
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM098504
Első szerző:Bakos Imola (gazdaságinformatikus)
Cím:An SAP based smart city application for students in university education / Bakos Imola, Biró Piroska
Dátum:2021
Megjegyzések:In the past decades, universities have become increasingly involved in various smart city projects. The goal of these projects is to continuously improve the infrastructure and optimize city functions while simultaneously increase the quality of life of its inhabitants. Mainly these projects are a collaboration between a city and its strategic partner, which is typically an international corporation and often the local university. The goal of this study is to investigate a possibility for the universities to collaborate with SAP. Our project aims to embetter the students' quality of life by supplying them with a web application in which they can search among different university related facilities, reserve them and are also able to invite their friends to join. In order to ease the use of the system QR codes will be placed on campus to provide easy access to our system. As for the methodology, we developed single-page web application which was implemented using a JavaScript-based front-end framework, while the database to store the data is delivered by the SAP software. After the system was successfully tested on the campus, it can be extended to a smart city application. Thus, the project would be a proof of concept on how the SAP ecosystem can be used in another environment such as the campus or in the cities. In this article, we present the smart city app that we have developed in order to help students explore university facilities while socialising with their friends, which will be highly important after the pandemic is over.
ISBN:978-84-09-34549-6
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
smart city web application
sap system
QR code
university education
Megjelenés:ICERI2021 Proceedings : 14th annual International Conference of Education, Research and Innovation. - p. 5428-5431. -
További szerzők:Biró Piroska (1983-) (informatikus, matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM101998
Első szerző:Balázs Patrícia (gazdaságinformatikus)
Cím:Megoldáskereső algoritmusok programozása Racket nyelven / Balázs Patrícia, Kósa Márk, Pánovics János
Dátum:2021
ISSN:2734-6757
Megjegyzések:A mesterséges intelligencia tudományterületéhez már megszületésétől kezdve szorosan kapcsolódtak a funkcionális programozási nyelvek. A Debreceni Egyetem Informatikai Karán az elmúlt években objektumorientált megközelítésben ismertettük a legfontosabb megoldáskereső algoritmusokat. Amióta megtörtént a programtervező informatikus BSc szak mintatantervének korszerűsítése, megjelent benne a Magas szintű programozási nyelvek 3 tárgy, amely kifejezetten a funkcionális paradigmán alapuló programozási nyelveket mutatja be. Cikkünkben azt mutatjuk be, hogy hogyan lehet az objektumorientált világban már megismert algoritmusokat tisztán funkcionális környezetben, jelesül Racket nyelven is implementálni.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
megoldáskereső algoritmusok
funkcionális programozás
Racket programozási nyelv
Megjelenés:XXI. Energetika-Elektrotechnika - ENELKO és XXX. Számítástechnika és Oktatás : SzámOkt Multi-konferencia / szerk. Sebestyén-Pál György, Szabó Loránd. - p. 46-52. -
További szerzők:Kósa Márk (1975-) (programtervező matematikus) Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM101997
Első szerző:Balázs Patrícia (gazdaságinformatikus)
Cím:Mathability and exploring mathematical skills of programmers with exercises' annotations / Balázs Patrícia, Biró Piroska, Kádek Tamás, Kósa Márk, Pánovics János
Dátum:2021
Megjegyzések:The Faculty of Informatics at the University of Debrecen has been using software (ProgCont) to automatically evaluate programming tasks for almost a decade. The data collected during this period has recently made it possible to carry out various pedagogical studies. These investigations are needed to improve the system's feedback extending the fields where we can apply it: originally in competitions and later in classroom teaching or stand-alone preparation. Our previous studies have shown that enhancing the system's feedback can play an essential role in this respect, for which we have developed an annotation technique. Our paper focuses our investigations on mathability, examining students' performance in solving tasks that require mathematical skills, using the possibilities offered by annotations.
ISBN:978-1-6654-2495-0
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:12th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications: CogInfoCom 2021: Proceedings / ed. Jan Nikodem, Ryszard Klempous. - p. 347-350. -
További szerzők:Biró Piroska (1983-) (informatikus, matematikus) Kádek Tamás (1983-) (programtervező matematikus) Kósa Márk (1975-) (programtervező matematikus) Pánovics János (1975-) (programtervező matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM096972
Első szerző:Balla Dániel Zoltán (geográfus)
Cím:Assessment of water quality in the rural environment of the Great Hungarian Plain using analytic web tool / Dániel Balla, Tamás Mester
Dátum:2021
Tárgyszavak:Természettudományok Földtudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:LXIII. Georgikon Napok : Agrár-környezetgazdaságunk a járványok és a környezeti kihívások árnyékában. - p. 64
További szerzők:Mester Tamás (1991-) (geográfus)
Pályázati támogatás:ÚNKP-21-4-II
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM096033
Első szerző:Balla Dániel Zoltán (geográfus)
Cím:Visualization of Water Quality Index using Keyhole Markup Language / Dániel Balla, Marianna Zichar, Róbert Tóth, Emőke Kiss, Gergő Karancsi, Vilmos Lázár, Imre Baranyi, Tamás Mester
Dátum:2021
ISBN:978-963-269-942-4
Tárgyszavak:Természettudományok Földtudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:LXII. Georgikon Napok konferenciakötet : A klímaváltozás kihívásai a következő évtizedekben / szerk. Lukács Gábor, Szanati Angéla. - p. 1-6. -
További szerzők:Bodroginé Zichar Marianna (1971-) (informatikus, matematikus) Tóth Róbert (1994-) (informatikus) Kiss Emőke (1993-) (geográfus) Karancsi Gergő (1988-) (geográfus) Lázár Vilmos (informatikus) Baranyi Imre (informatikus) Mester Tamás (1991-) (geográfus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM117969
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:Robotpszichológiai és filogenetikai videójátékfa / Bátfai Norbert; Csukonyi Csilla; Őrsi Balázs
Dátum:2021
Megjegyzések:Összefoglaló Jelen közleményünkben egy olyan kutatási tervet vázolunk, melynek célja kettős: egyrészt deduktív választ adni arra a kérdésre, hogy melyik a legjobb esport játék, másrészt megalkotni a videó játékok időbeli, de élmények jellemezte játékfáját. A válasz megadásához egy közösségi megoldásra teszünk javaslatot. A megoldás alapja egy olyan gráf, melynek csúcsai játékok, illetve a játékok különböző kiadásai. Élei pedig olyan élmények, melyeket a játékok nyújtanak. Első feladat a lehetséges játékélmények összegyűjtése. A közösség feladata, hogy ezeket az élményeket felhasználva kedvenc játékait jellemezze velük. Egy ilyen élmény lehet például a ?csapatjátékos" élmény. Ezzel az élménnyel mondjuk a DOTA játékból a League of Legends játékba húzhatunk egy irányított élt. Az így felépített gráfra kiszámoljuk a csúcsok, azaz most a játékok PageRank értékét. Azt várjuk, arra a kutatási kérdésre akarunk választ kapni, hogy az így sorba rendezett játékok megegyeznek-e azzal a sorrenddel, amelyet különböző heurisztikus módszerekkel tudunk felállítani. A gráf megjelenítésében az időrendet is feltüntetve egy fa jellegű vizualizációt is tervezünk készíteni. A jelen munkában ebben a témában előzetes kutatásokat végzünk. A League of Legends játék adta élményeket vizsgáljuk mélyebben. Elsősorban a Debreceni Egyetem Esport kurzusainak közösségeiben a 2020/2021 őszi szemeszterben és a DEAC-Hackers esport szakosztályban.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok könyvfejezet
könyvrészlet
esport
videójátékok
PageRank
Megjelenés:Az e-sport az élre tör : tematikus különszám / szerk. Bácsné Bába Éva , Balogh László, Szabados György Norbert, Ráthonyi Gergely Gábor, Harangi-Rákos Mónika, Lenténé Puskás Andrea, Biró Melinda. - p. 61-69. -
További szerzők:Csukonyi Csilla (1974-) (pszichológus) Őrsi Balázs (1994-) (pszichológus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM117968
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:Esport: a játékipar szent gráljai / Bátfai Norbert; Csukonyi Csilla; Őrsi Balázs; Papp Dávid
Dátum:2021
Megjegyzések:Összefoglaló Nyilvánvaló, hogy az esport egyre inkább mindenütt jelenlévő napjainkban. Ám, ha számba vesszük a létező nagy esport címeket, felfedezni vélhetünk egy lehetséges piaci rést: nincs nyílt forráskódú esport játék a piacon. Célunk egy olyan egyetemi interdiszciplináris ökoszisztéma felvázolása, amely elvben támogatni tudná az ilyen irányú kutatási és fejlesztési tevékenységeket. A fejlesztendő ökoszisztémának önfenntartónak kell lennie abban az értelemben, hogy meglévő részben vagy átmenetileg kihasználatlan kapacitások felhasználásával igény szerinti célokat tudjon kielégíteni. Hiszen az esport játékiparban az egyetemi szféra nem tud versenybe szállni, ezzel hasztalan is lenne próbálkozni a klasszikus módokon. De éppen ez alapozhatja meg egy ilyen egyetemi ökoszisztéma kialakítását, ahogyan a szoftveripar indulásakor a szoftverek forráskódjának bezárása létrehozta a nyílt forráskódú mozgalmat, melynek egyik zászlóshajója ma például az Android rendszerű telefonokat is irányító GNU/Linux. Közleményünkben a fejlesztendő ökoszisztémához ismertetünk olyan indikátorokat, melyek egyértelműen megválaszolják, hogy elértük-e a végcélt: rendelkezünk egy olyan nyílt forráskódú játékkal, amely értékesíthető a játékiparban vagy például alapíthatunk rá egyetemi spin-off(I01) céget. Nyilvánvalóan szinte esélytelen ennek az elérése, amiért mégis érdemes megpróbálni az az, hogy minimális ráfordítással egy olyan egyetemi eszköz lenne a kezünkben, amivel akár társadalmi szintű befolyást is gyakorolhatnánk, például az oktatás területére fókuszálva.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok könyvfejezet
könyvrészlet
esport
nyílt forráskód
egyetemi spin-off cég
Megjelenés:Az e-sport az élre tör : tematikus különszám / szerk. Bácsné Bába Éva , Balogh László, Szabados György Norbert, Ráthonyi Gergely Gábor, Harangi-Rákos Mónika, Lenténé Puskás Andrea, Biró Melinda. - p. 70-80. -
További szerzők:Csukonyi Csilla (1974-) (pszichológus) Őrsi Balázs (1994-) (pszichológus) Papp Dávid
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM103527
035-os BibID:(Scopus)85107893496
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:Red Flower Hell: a Minecraft MALMÖ Challenge to Support Introductory Programming Courses? / Norbert Bátfai, Tünde Tutor, Zoltán Bartha, András Czanik, Máté Szabó
Dátum:2021
Megjegyzések:The Red Flower Hell challenge is designed for undergraduate courses, such as introductory programming or artificial intelligence, in which students can learn in a competitive way. The name Red Flower Hell comes from the objective of the challenge because the agent programs to be developed must collect as many red flowers as possible in a battle royale-like gorge in Minecraft created directly for this challenge. The battle royale feature is given by that lava flows down the hillsides in the gorge. In the first round of the challenge, agents only have to deal with lava. In the second round, agents also have to fight various Minecraft monsters, such as zombies or spiders. The agent versus agent fight has not yet been implemented. We have used Project MALMÖ for implementing Red Flower Hell. It is a Minecraft mod created by Microsoft for researching artificial general intelligence. The Red Flower Hell challenge was tested at a High-level programming language course at the University of Debrecen in the spring semester of the 2019/2020 academic year. We present these experiences in this paper.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Minecraft MALMÖ
programming challenge
education of programming
agent programming
artificial intelligence
Megjelenés:Proceedings of the 1st Conference on Information Technology and Data Science / ed. István Fazekas, András Hajdu, Tibor Tómács. - p. 56-66. -
További szerzők:Tutor Tünde Bartha Zoltán Czanik András Szabó Máté (1994-) (informatikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2 3 4 5 6 7