Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 8 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM103611
Első szerző:
Józsa Gabriella
Cím:
A zenetanárok digitális attitűdjére ható tényezők vizsgálata / Józsa Gabriella, Szűcs Tímea, Váradi Judit
Dátum:
2022
Megjegyzések:
Az online oktatás új kihívás elé állította a pedagógus- és oktatói társadalmat. Számos kutatás indult és sok tanulmány született 2020 tavasza óta, amelyek a pandémiás időszakot vizsgálják különböző aspektusból. Kutatók százainak kíváncsiságát keltette fel, hogy egy ?élő kísérlet" megfigyelői és feltárói lehetnek. Ezek a vizsgálatok kiterjedtek az oktatás különböző szintjeire az alapfoktól a felsőoktatásig,32 górcső alá véve a pedagógusok,33 gyermekek,34 szülők35 helyzetét, az IKT-eszközökkel való ellátottságot.36 A kutatók igyekeztek előre jelezni a várható következményeket, illetve levonni a tanulságokat, amelyek révén hasonló helyzetben legközelebb mindannyian könnyebben meg tudjuk állni a helyünket.37 Tanulmányunkban a zeneoktatás helyzetét vizsgáljuk ebben a járvány sújtotta időszakban. Elemzésünkben központi helyet foglal el az érintett nagyrégiók és a településtípus megfigyelése, az életkor és az oktatási tapasztalat jelentőségének felmérése az online oktatás során, valamint az infrastrukturális ellátottság összehasonlítása a hazai és a külföldi térségekben.
ISBN:
978-615-6192-94-3
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
könyvfejezet
könyvrészlet
online oktatás
életkori sajátosságok
településtípus
Megjelenés:
Az online tér megjelenése a zeneművészeti oktatásban és a hangverseny-látogatásban / szerk. Váradi Judit. - p. 39-52. -
További szerzők:
Szűcs Tímea (1977-) (neveléstudomány)
Váradi Judit (1966-) (koncertpedagógia)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM111733
Első szerző:
Mike Ádám (zeneelmélet-tanár, zeneteoretikus, karvezető)
Cím:
Magyarország intézményes zeneoktatásának rövid története / Mike Ádám
Dátum:
2022
Megjegyzések:
Hazánk zeneoktatásának történetét, strukturális átalakulásait, intézményrendszerét lehetetlen vállalkozás egy tanulmány szűkre szabott keretei között bemutatni. Ennek okán jelen írásunkban egy vázlatos áttekintést tűztük ki célnak, kiemelve a jelentősebb változásokat, rendeleteket, kiemelt figyelmet fordítva elsődleges kutatási területünkre, a zenedei rendszerre. Munkánk során ismertetjük továbbá az énekiskolák, majd zenedék kialakulásának történetét, az 1952-es zeneoktatási reform rendelkezéseit és hatását, valamint a rendszert alakító kulturális és politikai szándékokat.
ISBN:
978-615-6012-17-3
Tárgyszavak:
Művészetek
Zeneművészet
tanulmány, értekezés
könyvrészlet
magyarországi zeneoktatás
zeneoktatás-történet
zenede
Megjelenés:
Zenepedagógia generációkon át: Tanulmányok Duffek Mihály 70. születésnapjára / szerk. Szűcs Tímea, Bartalis Izabella. - p. 23-35. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM111758
Első szerző:
Óváry Zoltán (1979-)
Cím:
Kitekintés a maszk mögül : A pandémia hatása a zeneoktatásra a világ különböző országaiban / Óváry Zoltán ; Váradi Judit
Dátum:
2022
Megjegyzések:
2020 első felében a Covid19-járvány arra kényszerítette az európai oktatási rendszereket, hogy a vírus terjedésének korlátozása érdekében szüneteltessék a személyes oktatást, és zárják be iskoláikat,134 így világszerte kihívás elé állította az oktatást, így a zeneoktatást is. A különböző országok pedagógusai eltérő felkészültséggel rendelkeztek és eltérően használták az IKT-eszközöket, ugyanakkor a nemzeti és helyi különbségek mellett nagyon sok hasonlóság fűzte szorosabbra a nemzetközi együttműködést. Néhány hónappal a vírus megjelenése után a zenetanárok elkezdték felismerni, hogy ugyanaz a jelenség, ami elválasztja őket, új perspektívát nyit és határok nélküli kapcsolatot hoz létre a virtuális világban. A szigorú higiéniai korlátozások, a maszk használata az oktatás újrain - dítása után is nehézséget okozott a zeneművészeti területen. Több országban meg - tiltották a zenei kifejezés legelérhetőbb formáját, az éneklést, valamint a fúvós hangszerek használatát és oktatását is. A zenepedagógiai innovációk, a pedagó - gusok elhivatottsága és kreativitása mégis számos olyan elemet emelt be az oktatás folyamatába, amelyeket a későbbiek során is érdemes alkalmazni.
ISBN:
978 615 6192 94 3
Tárgyszavak:
Művészetek
Zeneművészet
tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Covid19
zeneoktatás
online zenepedagógia
határon túli hangszeres oktatás
Megjelenés:
Az online tér megjelenése a zeneművészeti oktatásban és a hangverseny-látogatásban / szerk. Váradi Judit. - p. 87-102. -
További szerzők:
Váradi Judit (1966-) (koncertpedagógia)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM100727
Első szerző:
Szalai Tamás (zeneművésztanár)
Cím:
A digitális zeneoktatás előnyei és hátrányai / Szalai Tamás, Mike Ádám, Radócz J. Miklós
Dátum:
2022
ISBN:
9786156192943
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Megjelenés:
Az online tér megjelenése a zeneművészeti oktatásban és a hangverseny-látogatásban / szerk. Váradi Judit. - p. 103-116. -
További szerzők:
Mike Ádám
Radócz József Miklós (1994-) (zenepedagógus, fúvószenekari karnagy)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
5.
001-es BibID:
BIBFORM111504
Első szerző:
Szűcs Tímea (neveléstudomány)
Cím:
A szülők szerepe gyermekük művészeti nevelésében : A szülői bevonódás hatása a transzgenerációs folyamatban / Szűcs Tímea, Kelemen Henrietta, Miklódi-Simon Zsófia, Váradi Judit
Dátum:
2022
Megjegyzések:
A szülői bevonódás módjáról és hatásairól keveset tudunk a művészetoktatásban. Kutatásunk célja, hogy a szisztematikus szakirodalom elemzés módszerével (Harris et al., 2013) feltérképezzük a szülői bevonódás típusait mind a négy művészeti ág (zene, tánc, képzőművészet, szín- és bábművészet) tekintetében. Kutatásunkat a PRISMA (Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyses) eljárás segítségével végeztük, amelyhez az EBSCO adatbázist használtuk. Megállapítottuk, hogy a szülői bevonódással foglalkozó kutatások nagy aránytalanságot mutatnak a különböző művészeti területek között, amelyben a zene mellett elenyésző a színház, tánc és képzőművészet lefedettsége. Vizsgálatunk során sikerült csoportokat kialakítani a művészeti tanulmányokat folytató gyermekek szüleinek bevonódási típusaira, ahol eltéréseket találtunk a művészeti ágak között.
ISBN:
978-615-6012-16-6
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmány, értekezés
könyvrészlet
szülői bevonódás
művészeti nevelés
zeneoktatás
Megjelenés:
Értékközvetítés és iskola : Tanulmányok Szabó László Tamás tiszteletére / szerk. Kovács Klára. - p. 54-71. -
További szerzők:
Kelemen Henrietta (1997-) (PhD hallg.)
Miklódi-Simon Zsófia (1997-)
Váradi Judit (1966-) (koncertpedagógia)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
6.
001-es BibID:
BIBFORM111755
Első szerző:
Váradi Judit (koncertpedagógia)
Cím:
A hangverseny-látogatás új formái a digitális térben. / Váradi Judit
Dátum:
2022
Megjegyzések:
A világjárvány idején a kulturális fogyasztás új formái alakultak ki, azonban az előadói és hallgatói tér megváltozása a zenei élményt is befolyásolja. Jelen tanulmányunk az Online tér megjelenése a művészeti oktatásban című kutatás egy szelete, amely a zeneművészet területén oktató pedagógusok és oktatók hangverseny-látogatásának megváltozott szokásait vizsgálja. A kutatás vizsgált idősza - ka a 2020 tavaszán Magyarországon a Covid19-vírus miatt kialakult pandémiás időszak, és arra a kérdésre keresi a választ, hogy miként változtatta meg a pedagógusok és oktatók kultúrafogyasztását a vírus miatt kialakult helyzet. Korábbi tanulmányok rámutattak,168 hogy a digitális adathordozók és platformok egyre nagyobb teret nyernek, és az internet valójában csak egy új helyszínt kínál a közönség és az előadó közötti kapcsolatnak. Kérdőíves felmérésünkben 134 zenetanár vett részt. A minta nem alkalmazható a társadalom egészére, azonban egy olyan réteg véleményét mutatja meg, akik jól ismerik a témát.169 A válaszadók többsége az online hangversenyek gazdag kínálata és kényelme ellenére kifejtette, várja a hangverseny-látogatás megszokott formáit, és a közös tereket tekintve mégis az élőzenei események élményét választják.
ISBN:
978 615 6192 94 3
Tárgyszavak:
Művészetek
Zeneművészet
tanulmány, értekezés
könyvrészlet
zenehallgatás
hangverseny-látogatás
online hangverseny
Megjelenés:
Az online tér megjelenése a zeneművészeti oktatásban és a hangverseny-látogatásban / szerk. Váradi Judit. - p. 117-132. -
További szerzők:
Péter Csaba (1991-) (zeneművésztanár)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
7.
001-es BibID:
BIBFORM111737
Első szerző:
Váradi Judit (koncertpedagógia)
Cím:
Az oktatás színterei és formái / Váradi Judit
Dátum:
2022
Megjegyzések:
Az oktatás és zenei nevelés kutatása évtizedekig leginkább a zenetanítás helyzetére, és a kurrikuláris iskolai nevelésre, illetve a tanuló, tanár és iskolai tantárgyi témák közötti interakciókra fókuszált (Olsson, 2005). A 21. század gyorsan elterjedő informális tanulási gyakorlata áthelyezte a kutatás fókuszát a kurrikulum melletti területre (Green, 2002; Salavuo, 2006; Wingstedt, 2008). Az utóbbi időben a tanórán kívüli iskolai és iskolán kívüli tevékenységek, rendezvények egyre jelentősebb szerepet töltenek be a tanulók nevelésében, a tehetség kibontakoztatásában, az ízlésformálásban, a kulturális attitűd kialakításában és a szabadidő hasznos eltöltésében. A kurrikulum melletti formák meghatározására nincs egységes terminus, így az extrakurrikulum változatos arcát mutatja az egyes értelmezések tükrében. Írásunkban arra a nem egyszerű feladatra vállalkoztunk, hogy bemutassuk ezen programok széleskörű és változatos lehetőségét a hazai és nemzetközi szakirodalom alapján, valamint elhelyezzük a zenei nevelés és a zenefogyasztás lehetőségeit ebben a rendszerben.
ISBN:
978-615-6012-17-3
Tárgyszavak:
Művészetek
Zeneművészet
tanulmány, értekezés
könyvrészlet
az oktatás színterei
extrakurrikulum
zenei nevelés
Megjelenés:
Zenepedagógia generációkon át: Tanulmányok Duffek Mihály 70. születésnapjára / szerk. Szűcs Tímea, Bartalis Izabella. - p. 73-87. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
8.
001-es BibID:
BIBFORM103612
Első szerző:
Váradi Judit (koncertpedagógia)
Cím:
A zeneoktatás jellemzői az online térben : A kutatás előzménye, mintája és módszere / Váradi Judit, Józsa Gabriella
Dátum:
2022
Megjegyzések:
A Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Program, a Deb - receni Egyetem Zeneművészeti Kar és A Jövő Művészetéért Alapítvány Művészetpedagógiai Kutatócsoportja 2020 októberében indított új kutatást a Magyar Művészeti Akadémia Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézet támogatásával, amelyben az online művészeti oktatás tapasztalatait és hatását vizsgálja az oktatás minden szintjén Magyarországon, valamint a határon túli magyar oktatásban egyaránt. A virtuális világban új lehetőségek nyíltak, az innovatív oktatási és oktatást segítő megoldások mellett megsokszorozódtak a művészeti események közvetítései is. A kutatás fókuszál a Covid19 klasszikuszenei hangversenyekre gyakorolt hatásaira. A kulturális fogyasztás új formái és annak kényelme felvetette a kérdést, hogy a jövőben lesz-e még szükség a hangversenytermekre, vajon a közönség vállalja-e majd a plusz időt és fáradságot, hogy személyesen is jelen tudjon lenni egy-egy zenei-művészeti eseményen. A kutatás mérőeszköze egy saját készítésű online kérdőív volt, amely a zeneművészeti képzés alap- és középfokon tanító pedagógusainak és felsőfokon oktatók tapasz - talatára irányult. A kitöltők (N=352) Magyarország minden megyéjét képviselték, valamint a mintában tíz különböző országból találunk ott élő és dolgozó magyar zenepedagógusokat is.
ISBN:
978-615-6192-94-3
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
könyvfejezet
könyvrészlet
online oktatás
zeneművészeti nevelés
online hangversenyek
Megjelenés:
Az online tér megjelenése a zeneművészeti oktatásban és a hangverseny-látogatásban / szerk. Váradi Judit. - p. 11-22. -
További szerzők:
Józsa Gabriella (1976-)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.