CCL

Összesen 5 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM080369
Első szerző:Huszti Anett
Cím:Investigating the relationship between problem-solving and metacognition among university students entering university education / Anett Huszti, Ibolya Revákné Markóczi, János Máth
Dátum:2016
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:Understanding and solution of science problems, advanced-level mastering of science knowledge and methods cannot take place without this ability. However, research has suggested that in recent years students starting their BSc in science do not possess the necessary level of this skill (Radnóti, 2010). Finding the reasons is a multi-faceted and complex task. This study describes an investigation whose purpose was to explore the interrelationships between problem-solving and metacognition. The investigation involving 156 students entering BSc education in biology at the University of Debrecen was carried out in autumn 2014. Problem-solving was measured using a series of tasks on biology and general, everyday life topics while metacognition related to problem-solving was assessed using the MCAI (Metacognitive Assessment Inventory) standard devised by Cooper and Urena (2009). To establish correlations, students were grouped into clusters based on their results in the two tests, which allowed us to perform a more detailed and more thorough analysis. The study presents the results for the various clusters and the conclusions that could be drawn from them.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
freshmen
metacognition
problem solving
MCAI
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 6 : 1 (2016), p. 76-91. -
További szerzők:Revákné Markóczi Ibolya (1962-) (biológia-kémia szakos középiskolai tanár) Máth János (1959-) (matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM003201
Első szerző:Máth János (matematikus)
Cím:A problémaközpontú módszer hatékonysága a középiskolai biológiatanításban / Máth János, Revákné Markóczi Ibolya
Dátum:2007
Tárgyszavak:Természettudományok Biológiai tudományok Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Iskolakultúra. - 17 : 6-7 (2007), p. 97-113. -
További szerzők:Revákné Markóczi Ibolya (1962-) (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Internet cím:elektronikus változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM116091
035-os BibID:(Scopus)85163362052
Első szerző:Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:Energy awareness education appearing in natural sciences textbooks from grade 1 to 12 / Ibolya Markóczi Revák, Virág Fehér, János Máth
Dátum:2023
ISSN:1648-3898
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Journal of Baltic Science Education. - 22 : 3 (2023), p. 470-492. -
További szerzők:Fehér Virág Máth János (1959-) (matematikus)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM084623
Első szerző:Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:A természettudományos problémamegoldás metakogniíciójának mérése a felsőoktatásban / Revákné Markóczi Ibolya, Máth János, Huszti Anett, Pollner Kitti
Dátum:2013
Tárgyszavak:Természettudományok Biológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Magyar Pedagógia. - 113 : 4 (2013), p. 221-241. -
További szerzők:Máth János (1959-) (matematikus) Huszti Anett Pollner Kitti
Pályázati támogatás:K-105262
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM081953
Első szerző:Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:Primary and secondary school students' knowledge related to renewable energy and some of its influencing factors / Ibolya Markóczi Revák, Erzsébet Jász, Enikő Kovács, Károly Teperics, Judit Ütő Visi, János Máth
Dátum:2019
ISSN:1648-3898
Megjegyzések:Shaping attitude related to renewable energy resources is the task of the entire society and in the case of students of different ages it is realized via education in and outside schools. This research concerns the analysis of the knowledge of students related to renewable energy resources, exploring the differences in the case of students in different grades and also the identification of correlations between the knowledge for renewable energy and some of its influencing factors. The research was carried out in spring 2018 with 4th (N=466) and 7th (N=529) graders in primary school and also with 11th graders (N=328) in secondary school in Hungary. Association and selection tasks applied in the research were related to knowledge of renewable energy resources and three questions concerned influencing factors. Assessment was performed based on the word association test. Results indicate poor and less stable knowledge in the case of every grade. The knowledge structure of the grades is similar, solar, water and wind are the most well-known renewable energy resources. Regarding knowledge, the type of the settlement of residence, education level of parents, school curriculum, textbook, theme weeks, project work, media and internet were important among influencing factors.
Tárgyszavak:Természettudományok Környezettudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Journal of Baltic Science Education. - 18 : 6 (2019), p. 924-942. -
További szerzők:Jász Erzsébet (1990-) (földrajztanár) Kovács Enikő Teperics Károly (1963-) (geográfus) Ütőné Visi Judit Máth János (1959-) (matematikus)
Pályázati támogatás:OTKA-116595
OTKA
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Rekordok letöltése1