CCL

Összesen 14 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM119280
035-os BibID:(MTMT)31018233
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:A felsőoktatási továbbtanulás mint humántőke-befektetés / Fényes Hajnalka, Mohácsi Márta
Dátum:2019
ISSN:2063-6415
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
felsőoktatási továbbtanulási motivációk
emberi tőke modell
tőkekonvertálás
kvantitatív elemzés
Megjelenés:Metszetek. - 8 : 4 (2019), p. 134-144. -
További szerzők:Mohácsi Márta (1977-) (művelődésszervező)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM115829
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:Magyarországi fiatalok fizetett és önkéntes munkavállalása a kulturális, az anyagi és a kapcsolati tőkéjük tükrében / Fényes, Hajnalka; Mohácsi, Márta
Dátum:2023
ISSN:2786-0620
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Önkéntes Szemle. - 3 : 3 (2023), p. 31-54. -
További szerzők:Mohácsi Márta (1977-) (művelődésszervező)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM115825
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:Az önkéntesség karrierépítő szerepe a felsőoktatásban / Fényes, Hajnalka; Mohácsi, Márta
Dátum:2022
ISSN:2063-6415
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Metszetek. - 11 : 1 (2022), p. 146-160. -
További szerzők:Mohácsi Márta (1977-) (művelődésszervező)
Pályázati támogatás:K17 123847
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM110918
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:Do students take the predictions of human capital theory into account? An analysis of motives behind further studies in higher education / Fényes, Hajnalka; Mohácsi, Márta
Dátum:2020
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:In this paper, we seek to answer the research question as to whether students take into account the predictions of human capital theory (namely the higher wages associated with further studies) in their decision to participate in higher education. Our alternative research question is whether students can be described by Bourdieu's theory on capital conversion, that is, whether they aim to accumulate cultural and social capital during their studies, which can also be profitable for them in the future. Our research method is quantitative: we use cluster analysis to examine the motives behind further studies and employ cross tabulation and variance analysis to reveal the relationship between clusters and social background variables. We find that the wage premium associated with further studies is not the most important motive among students; it holds only minor importance even for those from a disadvantaged social background. The results suggest that students in secondary schools, especially talented but underprivileged ones, should be motivated to enter higher education by informing them about the potential wage premium they can attain if they study further. Importantly, we also find that underprivileged students may be unaware of the fact that higher education is an efficient mechanism to accumulate social and cultural capital, which then can beconverted into economic capital.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
higher education students
motives behind further studies
quantitative analysis
human capital theory
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 10 : 1 (2020), p. 74-84. -
További szerzők:Mohácsi Márta (1977-) (művelődésszervező)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM107751
035-os BibID:(WoS)000748652600001 (Scopus)85123685369
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:Volunteering Among Higher Education Students as Part of Individual Career Management / Fényes, Hajnalka; Markos, Valéria; Mohácsi, Márta
Dátum:2021
ISSN:2061-5558 2062-087X
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Corvinus Journal of Sociology and Social Policy. - 12 : 2 (2021), p. 3-22. -
További szerzők:Markos Valéria (1990-) (szociológus) Mohácsi Márta (1977-) (művelődésszervező)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM100182
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:Types and Predictors of Career Consciousness among Higher Education Students / Fényes Hajnalka, Mohácsi Márta, Pusztai Gabriella
Dátum:2021
ISSN:1726-3247
Megjegyzések:In this study, we examine the higher education career consciousness of students and explore the factors affecting it. To this, we conducted empirical surveys in five Central and Eastern European countries (N= 2,199). As the literature contains no universal theory of career consciousness or an accepted measurement scale, we used self-developed indicators. Furthermore, instead of applying a psychological theoretical focus, we concentrated on sociological aspects. The first indicator of career consciousness measured the career-oriented motives of students entering higher education. The second reflected on career-related performance indicators during their studies, while the third and fourth indicated voluntary and paid employment undertaken alongside their studies for career-oriented purposes. Our principal component analysis resulted in two types of career consciousness. The first included career-conscious motives at the point of entry into higher education, and the second comprised career-oriented performance and actions during the course of study. The results of a cluster analysis support the existence of two distinct student groups based on the two types. Our regression analysis also shows that the strength of the two types of career consciousness depends on different background variables. Overall, our results imply that those who have career-conscious motives at entry into higher education do not act in a career-conscious way during their studies and that, conversely, those who act in a career-conscious manner during their studies do not have career-conscious motives concerning their entry into higher education. Furthermore, students' socio-demographic background and training field also variously influence the strength of the two types of career consciousness. - 2021 National Research University Higher School of Economics. All rights reserved.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Journal of Economic Sociology. - 22 : 5 (2021), p. 151-170. -
További szerzők:Mohácsi Márta (1977-) (művelődésszervező) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM095988
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:A továbbtanulási motivációk és a perzisztencia összefüggései / Fényes Hajnalka, Pallay Katalin, Mohácsi Márta
Dátum:2021
Megjegyzések:Tanulmányunkban a felsőoktatási hallgatók továbbtanulási motivációit és a tanulmányaik befejezése melletti elkötelezettségüket vizsgáljuk egy 2018?2019-ben végzett nagy mintás (N=2199) kutatás eredményei alapján. Hipotézisünk szerint a karriertudatos hallgatók az emberitőke-modell jóslatát (a diplomával szerezhető jól jövedelmező állás, könnyebb elhelyezkedés és elismert foglalkozás szerzése) veszik elsősorban figyelembe a továbbtanulás során, illetve emellett elkötelezettebbek tanulmányaik befejezése mellett (azaz perzisztensek). Főkomponens-elemzésünk szerint a karriertudatosság és a perzisztencia együtt járt a hallgatók körében, emellett regressziós eredményeink szerint a férfiak kevésbé karriertudatosak és perzisztensek mint a nők. Kimutatható az is, hogy jó társadalmi háttér esetén sem mindenki karriertudatos vagy perzisztens, és az államilag finanszírozott hallgatók nem karriertudatosak. További eredmény, hogy a gazdasági, informatikai és műszaki területen tanulók esetén fennáll a lemorzsolódás veszélye, míg a pedagógushallgatók nem karriertudatosak.
ISBN:978-615-6012-12-8
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
perzisztencia
továbbtanulás
motiváció
Megjelenés:Lemorzsolódási kockázat és erőforrások a felsőoktatásban / szerk. Pusztai Gabriella; Szigeti Fruzsina. - p. 76-91. -
További szerzők:Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár) Mohácsi Márta (1977-) (művelődésszervező)
Pályázati támogatás:123847
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM095987
035-os BibID:(WoS)000637546100004 (Scopus)85103294250
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:Career consciousness and commitment to graduation among higher education students in Central and Eastern Europe / Fényes Hajnalka, Mohácsi Márta, Pallay Katalin
Dátum:2021
ISSN:2071-789X 2306-3459
Megjegyzések:In this paper, we examine higher education students' motivations to continue their studies in higher education and their commitment to graduation based on a survey (N=2,199), conducted in 2018 and 2019 in five countries of the Central and Eastern Europe. According to our hypothesis, career-conscious students take into account primarily the predictions of the human capital theory with respect to further studies (e.g., well-paying job, holding a prestigious profession). Additionally, they are also more committed to graduating (they are more persistent) than other students. Based on the principal component analysis of motivations for further study and persistence indicators, we find that career consciousness and persistence are positively correlated. Through regression analysis, we also show that males are less career-conscious and less persistent than females. In addition, the results imply that even socially advantaged students might not all be career-conscious and persistent. Students whose tuition is paid for by the state can also be poorly motivated and may lack career consciousness. As regards the field of study, students in Humanities are not likely to be career-conscious, while the risk of attrition is present among those who study Economics, Business, or Sciences. This highlights the need for an educational policy intervention.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok kutatási jelentés
folyóiratcikk
Megjelenés:Economics and Sociology. - 14 : 1 (2021), p. 61-75. -
További szerzők:Mohácsi Márta (1977-) (művelődésszervező) Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM090804
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:Munkaerőpiac és emberi tőke : Elmélet és gyakorlat / Fényes Hajnalka, Mohácsi Márta
Dátum:2019
Megjelenés:Debrecen : Debreceni Egyetemi Kiadó, 2019
Terjedelem:123 p.
ISBN:9789633187630
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok szakkönyv
könyv
További szerzők:Mohácsi Márta (1977-) (művelődésszervező)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM116290
Első szerző:Mohácsi Márta (művelődésszervező)
Cím:Karriertudatosság és perzisztencia a felsőoktatási hallgatók körében / Mohácsi Márta, Fényes Hajnalka
Dátum:2019
ISSN:0865-7823 3004-0876
Megjegyzések:A karriermenedzsment fontos szegmense, hogy az egyének (jelen esetben az egyetemi hallgatók) mennyire karriertudatosak. Tanulmányunkban az emberi tőke elméletre építve vizsgáljuk a felsőoktatási hallgatók továbbtanulási motivációit és a tanulmányok befejezése melletti elkötelezettségüket. Az elméleti részben a karrier, a karriertudatosság és a perzisztencia fogalmát határoljuk körül a szakirodalmak alapján, valamint röviden kitérünk az emberi tőke modell lényegére is. Hipotézisünk szerint a karriertudatos hallgatók az emberi tőke modell jóslatát (a diplomával szerezhető jól jövedelmező állás, könnyebb elhelyezkedés és elismert foglalkozás szerzése) veszik elsősorban figyelembe a továbbtanulás során, illetve emellett elkötelezettebbek tanulmányaik befejezése mellett, és úgy gondolják, hogy tanulmányaik hasznosak lesznek számukra a karrierjük során. Az empirikus részben a karriertudatosságot főkomponens elemzéssel vizsgáljuk számos változó bevonásával, és a képzett mutató(k) értékeit összevetjük a hallgató neme, társadalmi háttere, a képzés területe, szintje és finanszírozási formája szerint. Az adatok egy nagymintás hallgatói adatbázisból származnak, a kutatás Magyarország keleti régiójának felsőoktatási intézményeiben folyt.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
karriertudatosság
prezisztencia
felsőoktatási hallgatók
kvantitatív elemzés
Megjelenés:Gazdaság és Társadalom. - 12(30) : 2 (2019), p. 109-122. -
További szerzők:Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM115828
Első szerző:Mohácsi Márta (művelődésszervező)
Cím:Career and Family Plans of Higher Education Students as Risk Factors for their future employers' HR Management / Mohácsi, Márta; Fényes, Hajnalka
Dátum:2023
ISSN:2786-6734 2786-6742
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Acta Academiae Beregsasiensis. Economics. - 3 : 3 (2023), p. 140-157. -
További szerzők:Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM115823
Első szerző:Mohácsi Márta (művelődésszervező)
Cím:Socio-demographic Background and Career Consciousness of Students in Agricultural Higher Education in Eastern Hungary / Mohácsi, Márta; Fényes, Hajnalka
Dátum:2022
ISSN:2068-7583
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Acta Universitatis Sapientiae: European and Regional Studies. - 22 : 1 (2022), p. 90-105. -
További szerzők:Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2